Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
1 2
Author
Comment
Boos!!

Soms heb ik wel eens een meningsverschil met iemand en kan daar over discussieren. Maar nu ben ik toch wel echt boos gemaakt. Hoe durft een zekere Raf eerst zo tekeer te gaan tegen Victor en hem dan nog een trap na te geven, en nu plaatst hij weer een bericht onder een ander hoofdstuk wat mij zeer tegen de schenen schopt. Dit kan niet zomaar worden weggeveegd met "sorrij". Hij verkondigt altijd alles te hebben gelezen en veel te weten , nou dan maak je niet zulke fouten. Raf wat mij betreft kun je beter veel gaan lezen en van het toetsenbord afblijven. Indien je toch graag berichten wilt plaatsen doe dit dan op het forum van je broer dan maak je hier niet nog meer vijanden!

Re: Boos!!

Beste lotgenoten,

Het leek er toch heel even sterk op dat de rust was weergekeerd. Ik had ook stilletjes de hoop dat de (tijdelijke) absentie van Victor zou leiden tot een begin met een schone lei. Voor diegenen die nog mochten twijfelen: Victor komt zeker terug. Inmiddels zijn we weer een aantal dagen verder en bevinden we ons wederom in een orkaan van beschuldigingen. Een aantal dagen geleden stelde ik n.a.v. het "twee kampen gedrag" de vraag "Zijn we dan zover gekomen"? Klaarblijkelijk wel en het einde lijkt nog niet in zicht te zijn. Ik denk echter dat de meeste mensen op dit forum niet zitten te wachten op moddersmijterij en van frustratie doorweekte one-liners. Denk eens na voordat je iets neerschrijft en vooral hoe je het neerschrijft. Al die vetes hebben inmiddels de houdbaarheidsdatum rijkelijk overschreden.

Groetjes,

Hen

Re: Boos!!

nogmaals mijn excuses voor mijn laatste bericht.

was met goede bedoelingen maar had de datum niet gelezen.

Oprechte excuses

Re: Boos!!

Hoi

Het is toch zonde van de energie gebruik die positief voor de A.L.S.

groetjes Trees

Re: Boos!!

Raf,

Het moet over zijn met beschuldigingen aan het adres van Victor. Over en uit!!!!

Niks 'niet naar de datum gekeken" maar leren beheersen en tot 10 tellen voor je iets plaatst en anders verdwijnen en nooit meer terugkomen.

Dus over en uit moet het zijn vanaf nu!!

Re: Boos!!

Mochten er mensen zijn die het echt nodig vinden om dit probleem uit te praten kunnen ze me contacteren op mijn email adres plesmans12@hotmail.com

Communiceren via het forum lukt niet echt misschien kan dit op een andere manier.

ik sta er voor open

Ben benieuwd

Re: Boos!!

Mirjam mijn reactie komt na een actie van Victor.

Ik sta recht in mijn schoenen kan iedereen recht in de ogen kijken en ik neem geen woord terug van wat ik over Victor heb gezegd.

Heb je eignlijk zijn beschuldigingen naar mijn adres gelezen???

Re: Boos!!

Raf, zet ze eens op het forum wan ik zie ze echt niet.

Ad en Lies

Re: Boos!!

Lees de forum onderdelen : geld geld geld en China helpt voor de zoveelste maal niet!!

heb het dan niet over algemene zaken. Wel over dingen waarin hij ons persoonlijk aanvaalt en die niks met de ziekte te maken hebben.

Heb me dikwijls genoeg op een normale manier verantwoord en hij is blijven schrijven over dingen waar hij niets vanaf weet!

Re: Boos!!

Raf gooi niet op alle slakken zout en doe niet zo kinderachtig. Jij hebt ook genoeg gezegd aan het adres van Victor. Laatst o.a dat je het mooi vond dat hij niet meer komt. Weet wat je doet en weet wat je zegt.
Nogmaals kap er mee en ga niet proberen je gelijk te halen. Tel vooral tot 10!!!

Re: Boos!!

Mirjam,

heb inderdaad niet al te mooie reacties gegeven.

Weet je wat een reactie is? Een actie NA een actie.

Zoals ik dus zei : heb dikwijls genoeg op een normale manier duidelijk willen dat ik niet zo blij was met zijn uitlatingen.

Ik ben inderdaad blij dat hij geen dingen meer schrijft over mijn broer, ouders, vrienden en mezelf die nergens op slaan.

Zijn ziekte mag geen excuus zijn voor de dingen die hij ons heeft verweten.

En als ik gelijk heb zal ik blijven reageren.

De discussie van mij over Victor heeft helemaal niets met de ziekte te maken. Hij is er andere dingen beginnen bijhalen en die ware absoluut niet netjes.

Een excuus zou heel goed op zijn plaats zijn.

Mijn taalgebruik was niet netjes dat klopt, maar dit had wel duidelijk zijn redenen.

Lees de 2 forum onderdelen en je zal het merken!!!

Re: Boos!!

Raf,

Je bent volwassen. Volwassen genoeg om te begrijpen dat in dit geval Victor het niet zo heeft bedoeld als dat jij meent. Al eerder heb ik daar iets van Victor over gelezen. Teruglezen ga ik niet doen want beste Raf ik heb hier een hele zieke man door die pokke ALS en daar stop ik mijn kostbare tijd in en niet in die topics. Je blijft je gedragen als een puber en ik begin ook werkelijk te denken dat je niet ouder bent als 15 jaar.

Re: Boos!!

Raf als reactie op uw berichten van 16 & 17 augustus haal ik een bericht van Victor uit het topic Alternatieve geneenswijzen.

*Raf, indien bepaalde zinsdelen van mijn schrijven u gekwetst hebben wil ik me daar gerust voor verotschuldigen. De titel GELD GELD GELD, slaat toch hoofdzakelijk op dr Huang die mensen met GELD sneller behandeld, lees toch eens wat er geschreven staat.

Je kan toch niet ontkennen dat u het meeste zelf hebt geschreven.
Zoals, de oproep aan alle invloedrijke mensen, dat u alle regels aan uw laars lapt, dat u de therapie zal blijven promoten wat ook het resultaat mag zijn, enz... Lees er nog eens heel goed uw eigen berichtgeving op na, te veel om hier te vernoemen. Ik wil er ook op wijzen dat er genoeg berichten te lezen staan van andere mensen die me gelijk geven of net hetzelfde bedoelen.

U liet ook weten dat de dagen voor uw broer geteld zijn, maar dat is voor vele Nederlandse en Belgische patienten hoor, je doet net alsof het enkel u overkomt. Je aanvaard ook van begin afaan geen goede raad, je weet alles al veel beter en blaast de boel lekker op ten nadele van vele andere.

Ik heb begrip voor uw situatie en frustratie omdat ik in dezelfde positie verkeer. De verwijten die u me toeschreef neem ik u helemaal niet kwalijk hoor, echt niet.*

Hieruit blijkt toch voldoede, niet?

Marco

Re: Boos!!

Zg Marco,
wat bedoel jij met " omdat ik in dezelfde positie verkeer "
Geoffrey

Re: Boos!!

Geoffrey,

Hetgeen tussen de kruisjes staat is geschreven door Victor. De bedoeling van mijn bericht is voor Raf bestemd die excuses verwacht van Victor maar ik denk dat hij niet goed kan lezen blijk herhaaldelijk.

Re: Boos!!

marco lees eerst zelf het HELE verhaal en oordeel dan.

Mirjam ik ben 23 en ik zou niet durven oordelen over de intelligentie van andere mensen. Zoals eerder heb ik me al reeds voorgesteld. Nogmaals blijkt dat er wordt gediscusieerd zonder zich vooraf te informeren.

Re: Boos!!

Raf

Kappuh!!!! Ken je lezen of niet??? Je verziekt het hele forum hier.

Re: Boos!!

"......Nogmaals blijkt dat er wordt gediscusieerd zonder zich vooraf te informeren. .." (RP)

En dat zeg jij?? Raf???

Re: Boos!!

Dit onderwerp heb ik tenslotte aangemaakt naar aanleiding van het "goede "lezen van Raf!

Re: Boos!!

Echt lachwekkend wat sommige mensen hier allemaal schrijven.


niet normaal.

en voor de goede gang van zaken heb ik het enkel over dit onderdeel en de dingen die naar mij zijn gericht.

vooraleer ik hier ook weer kritiek op krijg.

Ik denk dat er sommige toch beter twee keer nadenken voor ze iets zeggen. want het is telkens hetzelfde. Ook al argumenteer ik me normaal en scherp nog zijn er die het niet snappen.

dit begint echt lachwekkend te worden

Re: Boos!!

Raf

Het leven bestaat niet uit gelijk hebben; beter weten; gelijk geven; terug zoeken en beoordelen. Het leven bestaat uit nemen en geven. Nee, het leven nú bestaat uit ALS; ALS; ALS;ALS en nogmaals ALS én hoe zal het aflopen of wat moet ik nog doorstaan of wat moet mijn partner nog doorstaan. Het leven hierdoor is al zo vreselijk moeilijk en dan moeten we jouw tegemoet komen in jouw gelijk omdat jij zo'n vreselijk eigenwijs ventje blijft.

Lachwekkend? Nee het leven is voor de meesten van ons qua gezondheid en als partner om te huilen.

Ga spelen buiten.

Re: Boos!!

waarom open je in godsnaam dit forum mevrouw?????????

hallo!!!!!!

Re: Boos!!

en ik zeg er toch duidelijk bij dat lachwekkend niks met de ziekte als heeft te maken

hallo!!!!!!!!!!!!!

Re: Boos!!

Omdat jij zo goed hebt gelezen , en mij dat erg heeft geirriteerd, Raf.

Re: Boos!!

Waarmee heeft lachwekkend dan te maken. Met jouw houding?? Man, loop niet zo te zeuren. Het leven, met ALS, is al zo kort én zo ingrijpend.

Re: Boos!!

wat lachwekkend is dat ik in discussie was met Victor en dat er anderen zich mee aan het bemoeien zijn zonder dat ze er iets van afweten.

Heeft bij mij niets meer met de ziekte te maken.

Als ik vind dat ik moet reageren op bepaalde zaken dan doe ik dat.

Gaan bepaalde mensen mij bekritiseren op punten die niks met de ziekte te maken hebben (en dat is heel zeker gebeurt), dan reageer ik daar ook op!!

Waarom zou je jezelf door het slijk laten halen zonder te reageren.

Hallo!!!!!!!! daar ben ik wel een beetje te trots voor.

Ik ben het spel niet hard beginnen spelen. Nogmaals een REactie is een actie na een actie!!!!

Re: Boos!!

Raf,
Wat bedoel je met "....waarom open je in godsnaam dit forum mevrouw?????????..."(RP)

1. Ardi Bouter heeft dit forum geopend, vorig jaar.
2. Mirjam heeft een ander forum ge-/heropend.
Of bedoel je: waarom bezoekt u deze site, mevrouw?

En Raf, laat dat "...hallo!!!!!! ..."(RP) maar weg. Bewaar dat maar voor in je klas op school.

Re: Boos!!

Raf , misschien moet je pas weer eens op dit forum verschijnen wanneer je broer ook in zijn laatste fase van deze ziekte is beland, zoals mijn man , dan begrijp je misschien waarom ik en andere zo reageren. Ik gun dat je broer het nog heel lang goed doet en dat hij het nog mee mag maken dat ze wat hebben gevonden tegen ALS , maar anders zullen jullie helaas deze periode ook meemaken. En ik kan je verzekeren dan wordt je in 1 jaar tijd 10 jaar ouder en dan zal jij ook anders praten. Wij hebben de eerste 2 jaar nadat de Als-diagnose was gesteld ook nog redelijk onbezorgd geleefd , maar de laatste paar maanden zijn we toch behoorlijk op de koffie gekomen . Ik hoop dat je nu eens tot bezinnen komt en hier eens over nadenkt. Indien je hier eens over gedacht heb en je een beetje aanpast zou het leuk discussieren kunnen zijn. Zoniet dan zal ik niet meer op je reageren en lees ik je verhalen wel over een poos als je ook ouder bent geworden.Het allerbeste toegewenst, Ina.

Re: Boos!!

Nogmaals mijn discussie met Victor ging helemaal niet over de ziekte, wel over de leugens die hij over ons verspreidde!!!!!

waarom opent Mirjam dit forum onderdeel (boos)

Heb normale discussies gevoerd over het China bezoek.

Maar mijn discussie gaat over de leugens die Victor over ons verspreidde.

Nogmaals lees een keertje hallo!!!!!!!!!!!

Re: Boos!!

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

Re: Boos!!

Allemaal!!!

Stop aub met elkaar te verwijten en zwart te maken en besteedt aandacht aan datgene waarvoor dit forum is opgezet!! nl informatie vertrekken aan elkaar over die rotziekte ALS !!!
Stop ermee om te vallen over punten en komma's.
Op deze manier komt er geen eind aan en heus, dit kent geen winnaars!!

Re: Boos!!

Henk,

Wij maken elkaar geen verwijten alleen Raf blijft doordrammen en wij vragen of hij wil kappen.

Ik reageer trouwens niet meer op dit onderwerp.

Re: Boos!!

Wat is er van dit forum geworden, geen praatbarak maar een kraakbarak. Raf, er bestaan specilae plaatsen waar gefrustreerde mensen hun frustratie kwijtraken. Je kan er met van alles en nog wat gooien en overal tegen schoppen behalve tegen mensen zoals je hier doet. Ik meen te weten dat in Belgie het onderwijs snel weer begint. Hopelijk brengt dit een ommekeer op dit forum, ocharme die schaapjes van kinderen. Hopelijk hebben ze toch een behoorlijke leeftijd en zijn voldoende assertief..........

Raf weet jou broer eigenlijk wel dat jij zo boven zijn hoofd discusieerd? Misschien bekijkt hij de zaak toch heel anders en ervaart hij de ALS evolutie als patient van uit een heel andere hoek wat jij blijkbaar niet kan ervaren en erkennen.

Ad en Lies

Re: Boos!!

Hey Adje wie begint er nu weer met verwijten te gooien die niets met de ziekte te maken hebben?????

Ik niet hoor.

Ik reageer alleen maar naar wat me naar het hoofd wordt gegooid.

En dan vertellen over mijn beroep hallo!!!!????? weten jullie niks meer om mij zwart te maken...
Begin eens terug normaal te discusieren over de ziekte en zit toch niet heel de tijd met verwijten te gooien!!!!!

Victor is begonnen en ik heb enkel gereageerd. Nu beginnen er sommige van jullie en ik zal telkens blijven reageren indien ik dat nodig vind. Niemand heeft het recht mij onterecht zwart te zitten maken!!!!

Jullie weten maar al te goed waar dit forum voor dient, gebruik het dan daar ook voor!!

Van Victor zijn berichten geraakte ik behoorlijk gefrustreerd. Degene die nu op mij af worden geschoten zijn lachwekkend : Beginnen over mijn beroep sjonge jonge!!!

Nogmaals concentreer je op het discusieren over dingen die bespreekbaar zijn en stop met het gooien van verwijten die helemaal niks met de zaak te maken hebben.

Het enige wat ik doe is reageren op de dingen die (volgens mij) onterecht naar mijn hoofd worden geslingerd. Ik gooi niet met verwijten ik reageer enkel op idiote uitspraken gericht naar mijn adres en daar heb ik wel degelijk het recht op!!!

En nogmaals mijn discussies hebben op dit moment niets, maar dan ook niets meer met de ziekte als te maken wat heel jammer is.

Ik vraag jullie stop met die belachelijke komedie die jullie aan het opvoeren zijn en laten we over ernstige dingen praten zodat we elkaar misschien nog kunnen helpen in de toekomst.

Re: Boos!!

Raf, ik moet eerlijk bekennen dat je nu "laatste bericht" toch als ietsje genuanceerder praat. Niemand beweerd dat je je beroep niet goed zou doen maar je moet ook begrijpen dat niemand zijn kind graag bij een gefrustreerde leraar achter laat. Ervaar dit als positieve kritiek waar heel wat uit op te steken valt.
Uit jou laatste schrijven voel ik dat je realistischer wordt en dat zal nog beter naargelang de ziekte zich bij uw broer zal gaan uiten.

Je haalt aan dat we opnieuw over de ziekte moeten praten "schrijven" maar als we daar iets over zeggen en wat je broer en jullie nog te wachten staat, word je gegarandeerd weer zeer heftig en agessief. Dit komt mede door het feit dat je nu al aangeeft de therapie van Huang door dik en dun te blijven verdedigen zonder de tijd af te wachten. Wijzig eens even van stelling en probeer te luisteren naar mensen die al veel meer ervaring hebben. Iedereen heeft het goed met u voor en wil het beste voor uw broer maar vele weten reeds hoe het zal verlopen en probeer dat ook eens te begrijpen en er voor open te staan. Mocht het later dan toch anders verlopen voor Jan en blijkt dat wij allemaal otgelijk hadden, dan zal iedereen mee eureka roepen en ze sorry Raf zeggen, maar ik vrees dat zover niet zal komen.

Je antwoorde niet op mijn vraag. Weet Jan van deze discusies af of voer je deze boven zijn hoofd uit?

Ad en Lies

Re: Boos!!

Ad lees mijn berichten en je weet hoe ik tegenover de therapie sta!!!!!

Ad lees mijn berichten en je komt alles te weten wat je aan me vraagt!!!

Ik moet hier precies alles drie keer schrijven!

En no way zal ik mijn stelling veranderen omdat er 20 andere mensen een andere mening hebben.

Ik blijf reageren indien ik dit nodig vind!

En lees dit goed : ik zal het China verhaal nooit, maar dan oo nooit, afbreken. Maar lees mijn berichten na en je weet hoe dat komt!!!!!!!

Re: Boos!!

Raf,

Er komt een dag dat je anders tegen de dingen aan gaat kijken en gaat begrijpen waarom het eng is om deze behandeling te promoten.
Het promoten van een behandeling zal bij een nietsvermoedende ALS patient overkomen als dat dit dé behandeling is om niet te hoeven overlijden of verder te invalideren.
Iedere ALS is anders. Er zijn hele trage maar ook supersnelle. Snelle waarin mensen binnen een jaar na diagnose al komen te overlijden. Of na een jaar of binnen 3 jaar. Die mensen kun je toch niet blij gaan maken met een dode mus?
Mijn man kon VORIG JAAR LOPEN EN ZIJN ARMEN GEBRUIKEN!!!!! Nu niets meer, niets niets niets niets meer. En als jij dan China durft te promoten kan ik je wel ik weet niet wat doen omdat jij mensen blij maakt met een dooie mus.
Jij ziet niet in hoe ernstig ALS is bij mensen en ook niet dat je nooit kunt stellen dat China helpt want er is geen vergelijk. Je broer kan wel een trage vorm hebben en die Danny ook. Je weet dit niet en kan nooit dit gaan promoten.
Snap je?

En bij ALS wordt door een gen een verkeerde stof afgegeven aan het lichaam die de spieren vernield. Na zo'n behandeling blijft dit gen actief. Dus wat gebeurt er dan??
Hoe het precies zit weet ik niet, misschien kun je hier verder informatie over vinden of zoeken op het internet.

Re: Boos!!

Ad,
je ziet je krijgt geen antwoord op je vraag. Hij kan echt niet lezen en blijft erg gefrustreerd.
Ad ik wens je veel sterkte met Lies.
groetjes , Ina.

Re: Boos!!

Ina, ik vind dat schijnheiligheid van Raf tegenover zijn dierbare broer. Lies wil alles weten over als en de discussies daaromtrend. Ze kan niet meer rechtop zitten waardoor ik alles van de fora moet voorlezen.
Ik zou geen goed geweten hebben moest ik bewust iets voor haar achterhouden. Vroeg of laat komt Jan er toch achter hoor wees daar maar zeker van en als dan al de discussies van Raf naar bovenkomen krijgt hij de volle laag. Daar zou ik niet kunnen mee leven, mijn vrouwke boos op mij, nee laat maar. Lies is een heel lief mens ook helemaal niet veeleisend of een slecht humeur maar zeer open.

Ad en Lies

Re: Boos!!

Ad, het lijkt me fijn dat Lies zo open is. Mijn man wil helemaal niets meer lezen over ALS en er ook niets meer van weten. Hij vertelt ook bijna nooit hoe hij zich voelt, alleen als hij echt heel erge pijn heeft vraagt hij een pijnstiller, en toen hij een paar weken geleden dacht dat het afgelopen zou zijn vertelde hij wat. Zelf zie ik hem steeds verder achteruitgaan en probeer ook vanalles op internet te vinden alsof ik hem op dit moment nog zou kunnen redden, vandaar dat ik de laatste tijd ook veel op internet zit en soms erg opstandig wordt als mensen zo onbenullig doen .
gr. Ina.

Re: Boos!!

Veel sterkte en moed Ina, ook aan alle die thuis een patient oppassen.

Ad en Lies

Re: Boos!!

Ina jij zoekt op het internet om te kijken of er mogelijkheden zijn om de pijn te verzachten, om dingen beter te kunnen begrijpen. Steeds als de ALS verder oprukt, komen er nieuwe vragen. Vragen die op een bepaald moment niet meer naar jouw tevredenheid beantwoord kunnen worden door de huisarts of welke arts dan ook.

De longarts wist bijv. dat als Henk ademhalingsondersteuning zou willen, met gewone zuurstof zoals hij die eigenlijk altijd geeft, dat het dioxidegehalte nog hoger oploopt wat coma tot gevolg kon hebben. Wat hij mij niet wist te vertellen is dat ALS patienten speciale zuurstof nodig hebben. Dit heb ik allemaal via het internet opgezocht.
Ze hebben dus zuurstof onder druk nodig. Hierbij zakt het dioxidegehalte en verhoogt het zuurstofgehalte in het bloed. Henk heeft besloten geen ademhalingsondersteuning te nemen en ik heb verder geen informatie meer gezocht.
Vandaar mijn streven naar 1 forum waarin alle informatie in de database blijft staan en altijd opgezocht kan worden.

Re: Boos!!

Ina en Mirjam, wij hebben zeer veel informatie gevonden op de website van de belgen. Onder revalidatie vind je alles gedetailleerd. Soms komt dat zeer hard aan maar lies zei me onlangs, we hebben nood aan die informatie en we zijn blij ze gevonden te hebben, we zijn ermee geholpen. Ik vind dat een zeer paktische en uitgebreide site met info voor alle vormen van ALS en alle symptomen. www.alsliga.be

Ad en Lies

Re: Boos!!

Ad,

Ik ben bekend met die sites maar tijdens het verloop van de ziekte bij mijn man had ik totaal andere vragen. Vragen die ik bijna nergens terug kon vinden.
Het is net alsof hoe verder het verloop is van de ALS je veel meer vragen krijgt en voor dingen komt te staan waar je niet aan gedacht hebt.

Spitsvoeten? Ooit van gehoord?
Nou vanaf vandaag weet ik dat dit bij ALS hoort en waarom? Omdat ik zocht hierna. Henk dreigt spitsvoeten te krijgen.
En deze informatie komt niet van een website maar van een ervaringsdeskundige.
Krampen en spasmen. Staan nergens beschreven. Welke medicijnen? Je gaat er vanuit dat de neuroloog het wel weet. Dus niet, echt niet. Want ook de diazepam had, als Henk langer door had gebruikt, hem eerder naar zijn eind gebracht. Deze info moet je zoeken en alleen met een ervaringsdeskundige ben ik achter de antwoorden gekomen. Antwoorden die ik graag wil delen met anderen zodat zij weten wat het is en niet voor vragen komen te staan.

Ik denk ook Ad, hoe verder de ALS is, des te meer andere zaken er bij komen kijken. Zaken waarje vaak geen raad mee weet en waar je antwoord op wilt.

groetjes Mirjam

Re: Boos!!

Ad, bedankt voor de info. Had hier wel al gekeken maar niet onder het juiste onderwerp. Ben wat wijzer geworden maar bljven nog veel vragen.

Re: Boos!!

Hoi Mirjam

Bij ons is het de Fysiotherapeut die op spitevoeten lette er zijn toen voor Cees ook al liep hij niet meer speciale schoenen gemaakt .En omdat ook zijn voeten en tenen gingen doorliggen al in het begin van de ziekte heeft hij verbandschoenen gekregen die die plekken vrij hielden.Wij hadden niet zo veel meer aan de neuroloog die keek meer voor zijn studie en studenten daar heb ik me wel eens aan geergerd en toen Cees door de P.E.G.op de i.c. lag verdomde de neuuroloog het om met hem te komen praten Wat Cees wel vroeg .

groetjes Trees

Re: Boos!!

Trees wat kun je hier verder aan of tegen doen?
En die verbandschoenen, zijn dat stevige schoenen. Hoe moet ik me dat voorstellen.

gr Mirjam

Re: Boos!!

Heb ik ooit over promoten gepraat?????

dacht het niet!!!!

Als mensen naar mijn mening vragen zal ik hen die geven. Ik sta nu eenmaal positief tegenover de therapie van dokter huang!!

En wat mijn broer betreft hij zal zeker en vast trots zijn op mij omdat ik tegen de zware beschuldigingen van Victor ben ingegaan!!!!

Ik zou niet willen dat hij of mijn ouders te weten komen wat hier allemaal over ons gezegd is!!!!

groeten Raf

Re: Boos!!

Hoi Mirjam

Verbandschoenen kun je zien op www.rolstoel.nl
die zijn stevig genoeg want ze zitten met klitteband en kun je zo stevig doen als nodig is Zelf had ik eens die van mijn moeder aan en toen ik thuis kwam had ik ze nog aan dus ze zaten lekker het voordeel is dat bij zere voeten ze helemaal open kunnen om er in te gaan en er kunnen met piepschuim beschermingen worden gemaakt om de wonden te ontzien .Die andere schoenen waren om Cees ze,n voeten in een goede stand te houden en om meer stevigheid bij ze,n enkels het waren hoge schoenen gemaakt door een orthopedische schoenmaker die weten zowiezo veel over voeten en werken samen met een dokter of Fysiotherapeut.Cees mocht zelf het leer uitzoeken ze zijn heel mooi het duurt wel een week of zes voor ze klaar zijn en je krijgt eerst proefschoenen die zijn eerder klaar.Verbandschoenen duurt niet zo lang.

groetjes Trees

Re: Boos!!

Hoi Mirjam

Cees heeft ook een brace gehad om ze,n been maar dat vond hij niet fijn later is er wel een brace voor zijn hand gemaakt omdat die helemaal krom ging staan dat vond hij wel helpen.Verder toen hij alleen nog op bed lag werden zijn benen en voeten met handdoek rolletjes goed gehouden.

groetjes Trees

Re: Boos!!

Hoi Trees,

Wat een goede tip van die verbandschoenen! Dank!
Is voor mijn moeder de oplossing ('zij' heeft 'gelukkig' geen als, wel ouderdomssuiker: ziet vrijwel niets meer, heupslijtage en voortdurend bijna-niet-genezende wonden aan haar voeten). Heb dagen schoenenwinkels bezocht voor schoenen-voor-een-bruiloft. Niks, dus....

De site www.rolstoel.nl is niet actief (voor mij?/op het moment?), maar als je verbandschoenen intikt krijg je zo veel adressen en plaatjes van verbandschoenen te zien! Met klittenband en in het beige die mijn moeder zo graag wilde, maar er in de winkels niet zijn. En met deze kun je ook nog "lopen". Die ik voor haar kocht waren meer voor het 'mooi', voor in de rolstoel. Maar deze verbandschoenen zien er prachtig uit, net 'gewone' schoenen. En met zoveel positieve eigenschappen!!
(leveranciers komen ook aan huis om te meten en je krijgt ook nog vergoeding van de zorgverzekeraar!)

Waarom zou de thuiszorg/de arts/de specialist daar nou niet gewoon op wijzen? Omdat ze geen klaagster is?
Er staat bij verschillende schoenen gewoon dat ze ook voor diabeten zijn, zelfs bij een thuiszorgsite!

Onbegrijpelijk!

Dank dank dank voor de tip!! (al was ie niet voor mij bedoeld. Zo zie je maar weer......).

1 2