Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Helaas ..kan het gebeuren dat patienten in de rolstoel belanden.
Gangbare kleding is bedoeld voor mensen die een veelal 'staand' bestaan leiden.
Een zittend bestaan zou aaangepaste kleding moeten hebben.
Twee vrouwen hebben een bedrijfje opgezet dat hippe, modieuze en toch aangepaste, comfortabele kleding gaat uitbrengen.
Surf naar www.nobodyisperfect.nl en bekijk het eens rustig (vanuit de rolstoel wellicht).

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Frans, deze heeft al een jaren lange ervaring en is werkzaam in Duitland en de BeNeLux http://www.rolli-moden.de/index1.html.

Laten we het onderwerp China en ALS niet vewateren, dergelijke meldingen kunnen toch ook best op forums zoals VSN, VALSCHERM, ALS LIGA, enz geplaatst worden want als hier nu nog discusies over beginnen komt het thema China helemaal op de achtergrond terecht.

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Beste Frans,
Hartstikke goed om ook over dit soort dingen eens iets te lezen. ALS gaat niet alleen over China. Helaas is de rolstoel voor de meeste ALS-patienten een noodzakelijk kwaad, maar ook weer goed voor de mobiliteit! Dit is precies waar dit forum voor bedoeld is, handige tips en adviezen over de meest uiteenlopende zaken met betrekking tot ALS!

Groet, Nicolien Bouter

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Allez daar gaan we weer. Kun je je niet inbeelden Arjan dat sommige mensen blij zijn met welke informatie dan ook. Maar nee, ' t zou Arjan niet moeten zijn om ook daar weer commentaar op te hebben. Maar als we je uitnodigen om persoonlijk contact te hebben is het ook nee. Wij hebben thuis een open discussie. Ik twijfel, mijn man de patiënt die er heel erg aan toe is zegt nee. Waar blijf je Arjan als we je uitnodigen tot een gesprek. Ik heb mijn E mail adres al laten weten. En nee, we hebben ook geen geld om naar China te gaan. Maar verdomme is er nooit eens iets positief in je leven? Wij hebben wel respect voor ieders mening, naar China gaan of niet en ik volg het bijna dag en nacht.

groetjes

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Hey Anita
Je moet toch ondertussen in de gaten hebben dat die Arjan niet meer om te turnen is.
Dat soort gasten leert het nooit, je kunt net zo goed proberen, A) een olifant leren tapdansen, B) een koe leren touwtje springen, C) een brilslang leren hoelahoepen of D) Arjan leren, hoe die een scheet op een plankje moet spijkeren.
Lukt je allemaal niet.

Terug naar die rolstoel mode, ik kan sinds kort zo goed als niet meer opstaan. Bestaan er geen broeken die je zelfstandig aan kunt doen zonder op te staan?
Als ik b.v. naar het toilet wil, wurm ik me helemaal uit de broek, en schuif van de rolstoel over naar het toilet, terug op de rolstoel, krijg ik me er echter niet meer “ingewurmt”.

Theo

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Hallo, 2 of is het 3 jaar terug heb ik een broek gevonden van het merk PUMA, k heb er direct een tweede bijgekocht en spijtig, 'k had er veel meer moeten kopen... Misschien vraag ik eens aan die mensen of ze zoiets kunnen namaken. Het is een broek die aan de beide zijkanten volledig openkan, dus bvb leg je het achterste stuk op de stoel (iemand houd het wel op zijn plaats) en dan plooi je het voorstuk ertussen en doe je alle clips dicht. Enfin, 'k kan het moeilijk uitleggen maar het is fantastisch, ook om het in bed aan te doen moet je niet trekken en sleuren... je steekt de achterkant eronder en neemt dan de voorkant en klikt het toe.... doet me denken aan baby broekje somstijds. Maar we vinden er geen meer. 'k zal eens prijsvragen aan een kleermaker om het na te maken.

Groetjes en toch wil ik wel eens een babbel slaan met Arjan.

Re: hippe, comfortabele, modieuze kleding voor in de rolstoel

Hello,

Wie interesse heeft voor aangepaste kledij kan ik nog de volgende firma aanbevelen.
DML NV
Wingepark 53
B3110 Rotselaar.
Tel: 0032(0) 644.01.45
www. dmlnv.be
Op de site zelf zijn er geen foto’s ter beschikking. Maar de nieuwe collectie is er binnenkort. Stuur gerust een mailtje en je ontvangt documentatie. De kledij is gemakkelijk aan te brengen zowel voor mannen als vrouwen (o.a. broeken met volledige sluiting aan de zijkanten), gemakkelijk te onderhouden, modebewust en prijsvriendelijk.
Groetjes Carine.