Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
praktische informatie

Mijn man vertrekt over 4 weken naar Beijing om de stamceltherapie te ondergaan.
Ik heb behoefte aan praktische informatie van oud-chinagangers. Ik denk daarbij aan: bellen met nederlandse providers vanuit China, passen onze westerse stekkers op de stopcontacten daar enz enz Wat voor de meereizende verpleegkundige natuurlijk van belang is: in hoeverre zal zij mijn man in China moeten vezorgen (vernevelen, uitzuigen, voeden via PEG enz. enz)
Hebben jullie je laten inenten? Mijn man zal daar niet eten en drinken dus besmettingsgevaar is minimaal.
Heel veel vragen waar jullie vast wel antwoord op weten.
Alvast bedankt...........

Re: praktische informatie

Beste Ineke,

Op mijn forum heb ik op 3 januari een aantal praktische zaken vermeld, t.w.:
Ik wil voor toekomstige patienten en families even een opsomming doen van een aantal praktisch wetenswaardigheden van in en om het ziekenhuis.
Deze zaken hebben mogelijk al een of meerdere keren op een forum van iemand anders gestaan, maar ik denk dat het handig is om te weten.

Aanwezig is/zijn:
- 2 x wasmachines (geen automaten);
- 2 x wasdrogers;
- handdoeken in ziekenhuis en het hotel van het ziekenhuis aanwezig (moet je wel zelf wassen);
- TV + DVD-speler op alle kamers;
- kleine koelkast;
- water-apparaat, wordt dagelijk bijgevuld en gefilterd;
- doucheruimte + toilet;
- dubbele wastafel + spiegel;
- kaarttelefoon (kaart kopen bij Molly);
- waterverdampingsapparaat;
- airco voor 's zomers;
- taxi nodig: laat Molly of Bird even bellen;
- heel handig: laat Molly of Bird op een kaartje het adres in het Chinees schrijven, voor het geval je met de taxi naar het ziekenhuis terug wil;
- toiletpapier, v.z.v. we hebben kunnen ontdekken, moet je zelf in voorzien.

Meenemen vanaf huis:
- een multifunctionele stekker is erg handig om bij je te hebben, er schijnen er wel een aantal aanwezig te zijn, maar een eigen stekker is wel zo handig;
- en ook heel erg handig is een kleine waterkoker voor 3 a 4 kopjes.

In de buurt is aanwezig op ca 10 minuten lopen:
- een kleine supermarkt;
- een bank.

Aanvulling: mobiel bellen met Kpn-pre-pay en Hi-pre-pay (toestel Nokia 6610 en 3210) is mogelijk.
Bellen met vaste telefoonaansluiting vanaf de kamer: met telefoonkaarten, te kopen via Molly ad 100 Yuan (= euro 9,25); kan je 28 minuten met Nederland bellen.
Advies: gebruik wel de juiste toegangscode "anders ben je zo door de kaart heen". Werkt op zich prima.

Medische verzorging: de medische/ziekenhuis handelingen en controles geschieden door artsen en verpleegsters.

Overige verzorging: is taak voor de verzorgende van de patient.
Omtrent zaken als vernevelen, uitzuigem, voeden via PEG enz. enz.; weet ik niet, maar houd hierbij rekening met: uit te voeren door de verzorger van de patient.

Advies Travel Clinic omtrent inentingen: ja
begeleiders: DTP, Hep A; Thyphus
Patient: DTP, Hep A+B, Thyphus

Met vriendelijke groet,

Hans van den Bergh