Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
herhaalde oproep voor informatie

Dag allemaal,
Via dit forum heb ik reeds eerder een oproep geplaatst voor praktische informatie m.b.t. de verpleging en het verblijf in China. Helaas zijn de reacties minimaal
Wat wil ik graag weten, liefst uit recente situatie:
-hoe groot is de kamer in het ziekenhuis, welk meubilair, soort bedden (hoog-laag?), aanwezige hulpmiddelen, sanitaire voorzieningen, privacy
-welk aandeel hebben de Chinese verpleegkundigen in de dagelijkse verzorging, in hoeverre en wanneer bieden ze hulp
-hoe zijn de maaltijden geregeld, kan de 2e begeleider mee eten
-hoe is de situatie in het aangrenzend hotel, zijn er betaalbare alternatieven
-welke voorzieningen zijn er in de buurt van het ziekenhuis, hoe is het vervoer
-zijn dagtrips naar bezienswaardigheden eventueel mogelijk en zo ja ook goed te doen, hoe is dat te regelen
-kan je ergens wassen en strijken
-welke onkosten heb je ongeveer per dag/week
-is er ook een draadloze verbinding voor een laptop, internetcafe in de buurt
-is er mogelijkheid voor sport, fitness of joggen in de buurt (voor begeleiders)
-hoe zit het nu met dat uitstellen van vertrekdata
wordt de verblijfsduur nu korter (of lijkt dit zo)
-wat adviseer je zeker om te doen of om mee te nemen
Tot zover alvast de eerste vragen. Alle info is welkom.
Reageer a.u.b. Ook andere lezers hebben hier wat aan.
Dank,
Leon

Re: herhaalde oproep voor informatie

Dag Leon,
Ik heb documenten gemaakt van de reizen van Ardi, Patrick Six., Geert Caura en Hans van den Bergh.
Als je die hebt doorgelezen..., zullen veel van je vragen zijn beantwoord !
fransvantongerenapestaartjehotmail.com

Re: herhaalde oproep voor informatie

Leon, ben je Belgisch of Nederlander ? Als het niet te ver voor je is, kan je persoonlijk antwoord op je vragen krijgen op 26 februari (zaterdagavond) in Gistel, Snaaskerke. Daar plannen we bijeen te komen met de Belgische Pekingpioneers. Ook onze Nederlandse metgezellen, familieleden en sympathisanten zijn welkom (als ze daar de trip voor overhebben). Het wordt een persoonlijke contactgelegenheid waar we pogen zoveel mogelijk informatie met elkaar te delen.

Re: herhaalde oproep voor informatie

Beste Leon,

Praktische tips heden gegeven aan Ineke, maar hier nogmaals:
Op mijn forum heb ik op 3 januari een aantal praktische zaken vermeld, t.w.:
Ik wil voor toekomstige patienten en families even een opsomming doen van een aantal praktisch wetenswaardigheden van in en om het ziekenhuis.
Deze zaken hebben mogelijk al een of meerdere keren op een forum van iemand anders gestaan, maar ik denk dat het handig is om te weten.

Aanwezig is/zijn:
- 2 x wasmachines (geen automaten);
- 2 x wasdrogers;
- handdoeken in ziekenhuis en het hotel van het ziekenhuis aanwezig (moet je wel zelf wassen);
- TV + DVD-speler op alle kamers;
- kleine koelkast;
- water-apparaat, wordt dagelijk bijgevuld en gefilterd;
- doucheruimte + toilet;
- dubbele wastafel + spiegel;
- kaarttelefoon (kaart kopen bij Molly);
- waterverdampingsapparaat;
- airco voor 's zomers;
- taxi nodig: laat Molly of Bird even bellen;
- heel handig: laat Molly of Bird op een kaartje het adres in het Chinees schrijven, voor het geval je met de taxi naar het ziekenhuis terug wil;
- toiletpapier, v.z.v. we hebben kunnen ontdekken, moet je zelf in voorzien.

Meenemen vanaf huis:
- een multifunctionele stekker is erg handig om bij je te hebben, er schijnen er wel een aantal aanwezig te zijn, maar een eigen stekker is wel zo handig;
- en ook heel erg handig is een kleine waterkoker voor 3 a 4 kopjes.

In de buurt is aanwezig op ca 10 minuten lopen:
- een kleine supermarkt;
- een bank.

Aanvulling: mobiel bellen met Kpn-pre-pay en Hi-pre-pay (toestel Nokia 6610 en 3210) is mogelijk.
Bellen met vaste telefoonaansluiting vanaf de kamer: met telefoonkaarten, te kopen via Molly ad 100 Yuan (= euro 9,25); kan je 28 minuten met Nederland bellen.
Advies: gebruik wel de juiste toegangscode "anders ben je zo door de kaart heen". Werkt op zich prima.

Medische verzorging: de medische/ziekenhuis handelingen en controles geschieden door artsen en verpleegsters.

Overige verzorging: is taak voor de verzorgende van de patient.
Omtrent zaken als vernevelen, uitzuigem, voeden via PEG enz. enz.; weet ik niet, maar houd hierbij rekening met: uit te voeren door de verzorger van de patient.

Advies Travel Clinic omtrent inentingen: ja
begeleiders: DTP, Hep A; Thyphus
Patient: DTP, Hep A+B, Thyphus

Wellicht niet alle vragen beantwoord, maar wel de meeste, denk ik.
Voor kamergrootte: zie de diverse foto's welke door diverse authors zijn geplaatst, dan krijg je denk ik een redelijk beeld.
Uitstapjes: ter plaatse te regelen.
Als je daar bent, hoef je niet steds opnieuw het wiel uit te vinden.
Contacten met "lotgenoten" wijzen je de weg.
Dat gaat "over" van de oude op de nieuwe garde.
Dat is gewoon een continu proces.
Contacten leggen is wel zo belangrijk, daaruit verkrijg je ter plaatse een hoop informatie uit.

Met vriendelijke groeten,

Hans van den Bergh

Re: herhaalde oproep voor informatie

hoi Leon,
ik ben verpleegkundige en kan me de vragen voorstellen die je hebt, het is de bedoeling dat ik binnenkort als begeleider op persoonlijke titel vetrek naar Beijing.
Als je me een lijstje stuurt kan ik proberen de antwoorden bij elkaar te rapen.
Ook voor mij wordt het een spannende onderneming omdat informatie verzamelen nog niet zo makkelijk gaat
mensen zijn op zeer verschillende manieren met het china verhaal in de weer.

Re: herhaalde oproep voor informatie

Als je specifieke info nodig hebt stuur even een mailtje.
Ik ben sinds 22 februari terug uit Peking.

Re: herhaalde oproep voor informatie

hoi henk zou ik je ook even kunnen bellen?

Re: herhaalde oproep voor informatie

Mailtje met nummer is onderweg naar je Mia..