Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

In Engeland mag Ian Wilmut stamcelonderzoek gaan verrichten. Hij mag embryo's gaan klonen.
Dit onderzoek kan/gaat onze grauwe sluier wellicht oplichten !
-
http://www.nieuws.nl/bericht/5/54101

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

(Fr.: Foutje..)
Ian Wilmut mag GEEN embryo's klonen, zoals hij in '96 het schaap Dolly heeft gekloond.
Wel stamcelonderzoek..

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Fr.: nog een fout..; sorry
Wilmut mag geen BABY'S klonen

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Mijnheer Frans, u vergist zich als u meent dat in Nederland geen stamcelonderzoek plaatsvindt.

In Nederland houdt onder andere prof dr Christine Mummery in het UMCU zich daar mee bezig.

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Ja mevrouw Gerrie, dat wist ik , maar het gaat om stamcellen uit embryo's en niet om stamcellen uit beenmerg of navelstreng.
-
Maar.., ik ben maar een leek,
zoals hierboven bleek ..
Er valt weleens een steek !

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

In Nederland vindt tevens onderzoek plaats met stamcellen uit embryo's. Voorwaarde is dat de ouders toestemming gaven.

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Gerrie, je hebt gelijk.
Een gepromoveerde nicht(een vrouw) van mijn vrouw houdt zich daar o.a. mee bezig..

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Het klonen van embryo's mag slechts veertien dagen duren. Er wordt hier niet gewerkt met 'volwassen' stamcellen. De ontwikkeling van ALS kan worden waargenomen en...hopelijk bestreden !!!

Re: Ian Wimut mag embryo's gaan klonen voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS-bestrijding

Vandaag (14-02), stierf twee jaar geleden ...het gekloonde schaap DOLLY.