Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Vinger aan de Pols

Woensdag 2 maart (19:55) zal de uitzending van Vinger aan de Pols over ALS gaan. Hierin zijn Loes Claerhoudt en ondergetekende te zien.

Ardi Bouter

Re: Vinger aan de Pols

En de ´niet chinagangers´ net zo belangrijk om te vermelden nl. Carla de Vries, Joop?? En Peter en Ria Velthuizen.
Irma

Re: Vinger aan de Pols

Hallo,
Bij navraag blijkt dat de opnamen voor deze uitzending zijn gemaakt op 22 november.
Is dit juist ?
Zo ja, gaat het dan om reeds eerder uitgezonden opnames ?
Bij voorbaat dank voor de reactie.
En heel veel sterkte.
M.vr.gr.
Fred

Re: Vinger aan de Pols

Het is inderdaad opgenomen op 22 november, maar 2 maart wordt het voor het eerst uitgezonden.

Re: Vinger aan de Pols

Vanavond...komt de uitzending in beeld !

Re: Vinger aan de Pols

Een emotioneel gebeuren..deze uitzending.
Meerdere mensen vertellen over het lezen van hun laatste boek. Ze weten dat als de laatste bladzijde omgeslagen is, het boek uit hun handen zal vallen.
De kunst is.., er lang over te doen.
De pagina's intens lezen is goed; je moet toch genieten van elke letter die er staat.
Er waren mensen aanwezig die, qua opvatting, duidelijk verschilden van elkaar. Het is goed om een harmonie te vinden in de beleving van dit noodlot.
Ardi b.v. lijkt een avonturier; grenzen wil hij overschrijden.
Loes houdt van het leven; haar 60% positieve instelling voorkomt dat ze de strijd opgeeft.
Een jonge man van begin dertig, leek de kracht te missen om door te gaan. Een bekraste tekening wil hij niet worden.
En hoe ben ik?
Ik ga door en probeer het vol te houden, tot een accepteerbare grens. Waar die grens ligt, weet ik niet.
Je gaat anders aankijken tegen je leefomstandigheden ..die wijzigen.
???

Re: Vinger aan de Pols

Mijnheer Frans, u stelt dat de dertiger Freek "de kracht om door te gaan" leek te missen.

Is iemand die kiest voor doorleven naar maximale lichamelijke aftakeling iemand met 'kracht om door te gaan' of iemand die niet durft te beslissen op de grens van zijn of haar zelfbeschikkingsmogelijkheden?

Ieder heeft persoonlijke motieven.
Laten wij daar geen waardeoordelen over uitspreken.

Ik begrijp Jos (zelfdoding) even goed als Ria (beademd genieten van dochter Myrthe).
Zij kozen bewust.

Re: Vinger aan de Pols

Hai arti, ik las net dat de uitzending van november ofzo was, maar hoe gaat het nu dan met je??? ik ben hier met name in geintresseeerd omdat maart vorig jaar bij mn vader ook ALS is vastgesteld. gelukkig gaat het met hem nog steeds goed (werkt en sport nog steeds) maar toch zou ik hier graag wat meer over willen weten

Veel liefs en succes yvonne

Re: Vinger aan de Pols

Ik wil iedereen die meegedaan heeft aan de uitzending nog even bedanken.
Deze publiciteit hebben we hard nodig.
Dat jullie de moeite hebben genomen om je persoonlijke verhaal te vertellen op deze manier vindt ik fantastisch.

Vriendelijke groet,

Paul

Re: Vinger aan de Pols

Volgens zeggen was initiatiefneemster voor de uitzending , Stichting ALS Centrum Nederland, dat dus ook in de produktiekosten zal hebben bijgedragen.

Het deels zichtbare publiek bestond uit familieleden van de 'hoofdrolspelers' en uit vertegenwoordigers van de Stichting ALS centrum Nederland en van de VSN.