Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Telefoneren via Internet

Hallo,
Iedereen gebruikt de mogelijkheden van Internet op zijn of haar eigen manier. Voor elk wat wils, zullen we maar zeggen.
Zo bestaat er ook de mogelijkheid om via Internet met elkaar te praten.
Niks nieuws zult u zeggen. Netmeeting is er al heel lang. Ook hebben we MSN Messenger, om maar eens iets te noemen.
Er kan echter ook vanaf een PC naar een "normale" telefoon wordt gebeld. En dat wereldwijd en meestal tegen een lokaal tarief. Alweer niets nieuws overigens.
Het enige wat er voor nodig is, is een hoofdtelefoon of een zgn. oortje met luidsprekertje en microfoontje.
Nu is er een nieuw programma met de naam Skype. Dit kan gedownload worden van www.skype.com
Na gratis registratie kunt u aan de slag.
Wellicht is dit iets voor mensen die naar China afreizen. Een e-mailtje van het thuisfront is natuurlijk al heel wat, maar even een stem horen, is toch weer wat anders.
Kortom, mijn skype-nick-name is fred44nl.
Heel veel sterkte allemaal.
Met vriendelijke groeten,
Fred

Re: Telefoneren via Internet

Hoi Fred
Dit klinkt te mooi om waar te zijn.
A) is het save?
B) gaat het ook met een ADSL aansluiting, dus zonder
dat ik een inbellijn heb?
C) is het naar vast en/of mobiel nummer?

Thank in advance
Theo

Re: Telefoneren via Internet

Eerst heb ik via Msn gesproken met zo'n microfoon maar het geluid is langzaam. Tsja hoe leg je dat uit??

Nu vanaf begin deze week met Skype en het is net of je echt met iemand zit te bellen, zo goed is het geluid.

Re: Telefoneren via Internet

Hoi Fred,

Bedankt voor je tip, ik heb hier vorige week in de AD een stuk over gelezen. Het telefoneren via Internet kan geloof ik wel makelijker afgeluisterd worden, zowat....ik heb geen geheimen en 27 februari reizen we af naar China, dus iedereen mag ons zowel via de site of via Skype volgen.

Groet Jan Arie

Re: Telefoneren via Internet

Hallo,

Of Skype wel of niet gemakkelijk afgeluisterd kan worden (technisch gezien) vind ik niet zo'n punt. Want hoe kan iemand weten dat er geluidsfragmenten over het net vliegen, in plaats van gegevens? Daarvoor moet je toch wel heel hard en diep zoeken.

Het werkt beter naarmate er meer bandbreedte is, dus ADSL is in principe beter dan inbellen.

Je kunt bellen naar een PC (als men zich ook heeft aangemeld bij Skype), naar een vast nummer (meestal lokaal tarief) èn naar een GSM (niet goedkoop).

En verder zou ik zeggen, gewoon eens proberen en de site van Skype eens bekijken.

Veel sterkte allemaal.
Met vriendelijke groeten,
Fred