Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
morfine

voor diegenen die ervaring hebben met het gebruik van morfine : gebruiken jullie als toedieningsvorm allemaal de pleisters of zijn er andere mogelijkheden ? Ik heb al gehoord van de mogelijkheid om te werken met aerosol waarbij de morfine verneveld wordt. Is er iemand die hiermee ervaring heeft ?
De pleisters waarover jullie het al eerder hadden op dit forum zijn dat de "DUROGESIC-pleisters" ?

Groetjes en sterkte aan allen !
Martine

Re: morfine

Hello Martine,

Sorry, maar ik had mijn reactie verkeerd gezet,maar dit doet er niet toe, ik zal het nog eens herhalen.
Ik heb je al een persoonlijk mailtje gestuurd,ik weet niet of het toegekomen is daar er af en toe wat hapert aan mijne pc.

Zoals anoniem meedeelt is het best om aan een
deskundige persoon raad te vragen zoals arts, verpleegkundige in P.Z.
Weet dat morfinepleister pas na 24 u beginnen te werken, het onderhuids vetweefsel neemt het op,hoe meer vet hoe trager,hoe minder vet hoe sneller. Lees steeds aandachtig de bijsluiter bij het gebruik van de morfineklevers.
Morfine kan dus inderdaad ook SC dus onderhuids gegeven worden via met of zonder pomp.
Een pomp is handig in gebruik,gemakkelijk te regelen, je kan de pomp fixeren en indien nodig kan je een extra dosis toedienen.

Nog veel sterkte.
groetjes carine

Re: morfine

Hello martine,

Mijn bronnen eens geraadpleegd in verband met nevelen van morfine. Vroeger werd dit al eens gebruikt doch zonder goede resultaten. De beste methode bij dyspneu zou s.c. toediening zijn via een vleugelnaaldje.
groetjes
carine