Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Vooruitbetalen??

Bij mijn broer is een aantal jaren geleden Als geconstateerd. Hij gaat 2 April 2006 naar china.
We kregen een brief dat hij nu al binnen 30 dagen 7500 UR moet betalen en storten naar Sanfransico. Klopt dit, wij vinden dit namelijk wel erg vroeg.

Alsvast bedankt.

Ardi Bouter, Heel veel sterkte...

Re: Vooruitbetalen??

Mevrouw Marja,

Je raakt hier weer een hekel punt aan dat niet graag wordt behandeld door de China fanaten.
Je merkt dat ook aan de reacties die volgen op uw vraag, sommige willen daar wel privé op antwoorden heb ik al gemerkt maar niet via het forum. Tja ze maken u dan wijs wat ze willen hé.
Kijk wat dieper terug op dit en andere fora want het thema voorafbetalen en geld terug procedure is al eens uitvoerig besproken en daar zijn zware discussies over ontstaan.
De voorafbetaling was kort geleden nog niet van toepassing, maar toen dokter Huang de ALS patiënten wanbetalers begon te noemen was het hek van de dam en werd er met voorschotten gewerkt.
Ik kan deze voor u niet gaan opzoeken maar neem er rustig de tijd voor je zal het je niet beklagen.
Deze discussies gaan meestal over het invoeren van een voorschot en de mogelijke gevolgen in geval de beslissing –om welke reden dan ook- herzien wordt. Ik lees op het forum van de Belgische ALS Liga waar een verhaal van Nathalie te lezen is die hun geld kwijt zijn. Misschien vraag je het haar eens.

Re: Vooruitbetalen??

Dag Marja,

Zelf heb ik ook 7.500,- dollar vooruit betaald aan Steve Byer, via Lory Walker de assistente van hem.
Ooit schijnen twee mensen in Beijing vertrokken te zijn zonder te betalen. Vandaar...
Het negatieve zit dus niet in Huang, maar in die twee patienten.
Als U door omstandigheden toch niet naar China zal gaan, moet u dat zeker een maand van te voren melden en krijgt u de rekening weer vereffend vanuit Amerika.

Re: Vooruitbetalen??

Is er iemand al in deze situatie geweest? Zo ja welke zijn de ervaringen? Meld ze op dit forum. Het probleem is dat niemand zijn geld terug krijgt en de betrokenne er niet durven voor uitkomen.

Re: Vooruitbetalen??

hallo iedereen,

mijn vader werd op 10 januari 2005 verwacht in Peking. Helaas konden wij door problemen met zijn ademhaling niet vertrekken en hadden wij uitstel gevraagd. Het voorschot was inmiddels betaald. Steve Byer heeft ons begin januari een nieuwe datum beloofd "in de nabije toekomst". Tot op vandaag hebben wij geen nieuwe datum gekregen en betwist hij eveneens dat wij het voorschot betaald hebben. Wij proberen dit intussen te bewijzen via de bank.

Re: Vooruitbetalen??

Martine,

Dat is een zeer moedige getuigenis, bedankt uit naam van al diegene die er baat zullen bij hebben.

Ik voor u en uw vader dat het toch nog goed zal komen.

Gaat het om de gebruikelijke 7500 euro of ook al de tweede aanbetaling?
Sorry voor deze bijkomende vraag.

Re: Vooruitbetalen??

Dit zijn nu al 2 negatieve signalen, zijn er ook positieve?
Liefst niet van horen zeggen of vermoeden maar wel effectieve ervaringen.

Re: Vooruitbetalen??

Marja, laat je niet voorlichten door Arjan!!
Arjan is een psychisch gestoord persoon die het reeds maanden heerlijk vindt om op diverse fora met iedereen te griepen. Hij is mordicus tegen alles wat met China te maken heeft. Ondanks dat hij reeds maanden geleden zijn punt heeft gemaakt blijft hij er toch op klaar komen om iedere keer angst en verderf te zaaien. Hij doet dit onder het mom dat hij kritisch mag zijn. Ik denk alleen dat deze meneer verkeerde medicijnen krijgt voorgeschreven wat hem tot een notoire mopperkont heeft gemaakt.
Wanneer je echt goede informatie wilt hebben wend je dan tot Ardi en Nicolien Bouter. Zij hebben het een en ander opgezet en kennen alle ins en outs. Van diverse personen die Steve Byer en Lori Walker hebben ontmoet lees je louter en alleen positieve verhalen.
Nogmaals, op mijn reactie zal Arja ongetwijfeld weer met allerlei wetenswaardigheden komen. Reageer daar niet op, ik denk n.l. echt dat de man in een inrichting hoort.
Met vriendelijke groet,
Hein van Tongeren

Re: Vooruitbetalen??

Beste Marja,

Ik wil niemand beïnvloeden, echt niet, alleen de waarheid aan het licht brengen. Hein is blijkbaar ook bang dat dat zal gebeuren en dat er dan een grote droom aan diggelen valt. Is dat mijn fout dan dat in China mensen worden opgelicht?

Bij deze noemt Hein, Martine en Nathalie leugenaars want je moet dat volgens hem niet geloven. Je mag alleen één persoon geloven de goeroe, Ardi. Hij zet de mensen aan om de nutteloze stap te zetten met uitbundige en positieve verhaaltjes en nu het hem slecht gaat na China hoor je niets meer. Hun eerlijkheid reikt niet zo ver om de andere eerlijk te briefen en de situatie te schetsen zoals ze werkelijk is.

Of je het voorschot betaalt of niet is uw beslissing, ik kan enkel maar informeren over wat ik weet. Ik hoopte ook van harte dat ik kon zeggen ga, ga naar China want er is iets, maar buiten de vriendschap van het verplegend personeel is er niets. Het personeel weet niet beter want zij hebben daar niets mee te maken,ze doen gewoon hun job en zijn blij dat ze werk hebben in zo'n land. Achter dat personeel dat in opdracht werkt schuilt een crimineel netwerk die het op uw euro's en dollars gemunt hebben.

Wat jij denkt te moeten doen is de juiste beslissing, je moet achteraf niet met de vraag overblijven van had ik dit maar of dat maar.

Re: Vooruitbetalen??

Mijn Vader vertrekt 15 mei 2005 naar China en naar ons weten hoeven wij geen aanbetaling te doen. Wij kunnen het hele bedrag gewoon bij aankomst betalen. Hier hebben wij een mail van gehad.
Wij hebben deze procedure ook niet laten lopen via steve Byer maar via Ardi Bouter. Zou dat misschien het verschil kunnen maken?

Re: Vooruitbetalen??

Ardi Bouter zei in een aantal vorige berichten dat hij niemand aanzette om naar China te gaan en nu vernemen we dat hij zelfs inschrijvingen doet voor andere zonder Steve Byers medeweten.
Ardi, Simone en alle andere geïnteresseerde, kunnen we hier iets dieper op ingaan en discussiëren want anders gaat dit veel achterdocht en vermoedens opwekken. Laat ons een eerlijke en open forumgesprek over voeren zodat niet iedereen zijn mening moet neerschrijven want die zullen ongetwijfeld komen als dit niet uitgeklaard wordt. We hebben hier hoop ik toch niet te maken met een nieuwe tussenpersoon of de Nederlandse Steve Byers of kan er voor de één "met geld" meer dan voor de ander?

Re: Vooruitbetalen??

Arjan, graag iets verder kijken dan je neus lang is. Lees eerst even de tekst onder 'document', dan weet je hoe het zit, niets nieuws dus...

Re: Vooruitbetalen??

zo, Nicolien, is er dan geen vertrouwen meer in Steve Byers?
Wordt het vermoeden van…. hiermee bevestigd?
Ik hoop dat u de discussies op dit forum nog goed herinnerd van in den beginne.
Er werd toen al het vermoede geopperd dat hij financieel misbruik maakte van patiënten met ALS en dat hij er ook goed zijn brood mee verdiende. Gaat Ardi die taak overnemen? Want, ik kan me niet inbeelden dat de één wel en de ander niet aan voorafbetaling moet doen. Kan er voor sommige dan ook wat geschoven worden met tijd? Excuseer met cvp, maar ik heb een kleine en korte maar wel nieuwsgierige meus. Niemand heeft zichzelf gemaakt hé, als we maar eerlijk blijven, dat heeft mijn moeder me geleerd.

Re: Vooruitbetalen??

Mensen,
Als je alleen al dit onderwerp "Vooruit betalen" neemt
dan heeft Arjan daar zelf al 7 keer op gereageerd.
Geloof mij nu, deze man is psychopaat. Reageer niet meer op zijn braaksels. Iedere keer kiest hij een ander slachtoffer uit om te beledigen of om iets te insinueren. Wanneer je daar op reageert heeft hij opnieuw zijn zin. Waarschijnlijk heeft de man de gehele dag niets te doen en zoekt zo de diverse A.L.S. sites af om zijn gal te spugen. Je komt hem overal tegen. Hij is anti China en dat mag hij ook zijn. Hij ziet er niets in en heeft derhalve besloten niet naar China te gaan. Okay weer goed, dat mag hij n.l. ook want hij kiest er vrijwillig voor. Ieder zijn mening, no problem. Wat deze maniak echter niet kan is andere mensen in hun waarde laten. Wanneer men wel besluit om naar China te gaan dan ben je conform Arjan zijn regels een imbeciel. Kijk en dat is nu het probleem. Hij is mordicus tegen dr. Huang maar vindt het wel heerlijk om iedere dag de diverse sites af te struinen en iedereen tegen de schenen te schoppen.
Iedereen is al een keer aan de beurt geweest en wanneer je dit dag in dag uit blijft doen dan ben je pas een echte imbeciel. Ik ben geen echte computertechneut maar is er niet iemand die deze luis in de pels van alle A.L.S. sites kan bannen, ik kan zelfs de naam ARJAN niet meer velen.
Met vriendelijke groet,
Hein van Tongeren te Maarssen

Re: Vooruitbetalen??

Beste Hein,
Je gaat te ver!
Arjan kan heus wel nadenken over zaken.
Volgens mij deed hij dat in het subject:
'Amerikaan in China'
http://pub34.bravenet.com/forum/2861745788/show/523177
-
Analyseren is goed voor een mens; je verstand ..meer ruimte geven dan je gevoel !
gr.
Frans

Re: Vooruitbetalen??

Frans,
Jammer dat je die Arjan nog verdedigt ook.
Als je mijn verhaal goed leest schrijf ik ook dat ik begrip kan opbrengen voor Arjan zijn mening om niet naar China te gaan. Hetgeen ik niet begrijp is dat een persoon die zo mordicus tegen China is wel iedere dag op diverse sites mensen beledigt en kleineert.
Ergens tegen zijn mag maar c'est la ton qui fait la musique zeggen de Fransen en dat behoor jij ook te onderschrijven gezien de diverse reacties die ik her en der van je heb gelezen. Frans, deze sites zijn destijds op poten gezet als een bron van informatie.
Het is helaas nu ontaard in een medium voor mafkezen die zich ergens tegen willen afzetten, jammer.
Ik ga op 19 april met Karo Murk naar China en zal je ter zijner tijd mijn belevenissen melden.
Met vriendelijke groet,
Hein van Tongeren te Maarssen.

Re: Vooruitbetalen??

hallo, ik stel voor dat we nu gewoon afwachten of martine van den neucker het geld dat ze gestort hebben kan terug krijgen. Maar laten we die mensen nu eerst even de tijd om het grote verlies dat hen treft te verwerken. Ik weet zeker dat ze eerlijk zullen vertellen of ze het ja of neen terug krijgen (maar als ik goed gelezen heb heeft steve gezegd dat ze de betaling niet ontvangen hebben). Afwachten maar!

Re: Vooruitbetalen??

Dat is correct Anita, laten we afwachten.

Hein,

Als je dergelijke belangrijke zaken niet met de nodige objectiviteit kan benaderen ben je niet goed bezig. Ik ben inderdaad geen voorstander van de therapie van dr Huang “dat heb je goed gemerkt” maar dat wil niet zeggen dat andere dat daarom moeten opvolgen. Je moet jezelf niet de pretentie aanmeten en gaan denken dat je op de korte periode die je in het ALS wereldje actief bent al over een optimale kennis beschikt. Het enige wat er nu aan het gebeuren is is dat mensen misbruikt worden door hun eigen wanhoop, begrijpelijk. Waar ik voor pleit is dat er ook nog naar andere informatie, komende uit andere hoeken dient geluisterd te worden. Wie wil neemt ze ter harte de rest moet het maar negeren. Je bent pas onredelijk als je alle beschikbare informatie in de wind slaat en je enkel op een visie toespitst. Je hoeft Frans niet aan te pakken, het is niet mijn bedoeling andere mensen mee in deze heftige discussie te sleuren. Trouwens ik beschik over voldoende kennis en ben oud en wijs genoeg om mijn eigen boontjes te doppen. Als je eens moest weten welke mijn bedoelingen zijn, zou versteld staan. Ik heb het met ieder van u goed voor en zie niet graag mensen teloor gaan aan dit soort praktijken. Ik doe het voor de patiënten hun goed, dat zal ooit wel duidelijk worden. Als patiënt zijnde wil ik niet liever als dat er MORGEN een oplossing komt, maar dat is helaas niet zo en als die er komt zal die zeker niet uit China komen. Als ik nu lees hoeveel patiënten keihard moeten trainen tegen constante en onnodige risico’s dienen te nemen, dan huiver ik. Dit druist in tegen alle beschikbare informatie. Laat ieder zijn ding doen cvp. Diegene die willen gaan, ga en diegene die oren hebben en willen luisteren luister. Mensen, van uw goede bedoelingen overtuigen is veel moeilijker dan andersom en daarvoor dien je al eens tegen zere hielen te trappen. Dat voelt bij mij ook niet altijd even prettig maar ja…. Wie zei alweer het KWAAD is sterker dan het GOEDE? Het DUISTER en het LICHT……enz. Moet je niet mensen het voordeel van de twijfel gunnen. Wie geven we dat voordeel, dr Huang of de andere? Ik win of verlies niets als er wel of niet naar China gegaan wordt, mijn advies is gratis en voor diegene die het willen aanvaarden goed meegenomen, voor de andere spijtig. Hein het ga je goed in China, en dat meen ik echt.

Re: Vooruitbetalen??

Arjan,
Het laatste wat ik hier nog over kwijt wil is volgende: Jij pretendeert iets zeker te weten, ik niet. Jij schopt een ieder tegen de schenen, ik niet.
Jij beledigt een ieder die je maar wil, ik niet.
Jij hebt A.L.S. , ik niet maar ik laat mensen in hun waarde. Jij dringt jouw mening aan een ieder op, ik niet. Ardi Bouter vind ik een respectabel mens die getracht heeft mensen eventueel een strohalm te bieden. Hij heeft nimmer gezegd: "Ga naar China en daar is een dr. Huang en die zult u genezen"!!
Ook vandaag heb je weer dingen geïnsinueerd aan het adres van Ardi. Ik vind dat schofterig. Ik had mezelf beloofd niet meer op je meldingen te reageren en ik bemerk opnieuw dat ik me toch weer heb laten verleiden. Jij hebt een manier van schrijven die mensen beledigt, dat is dus respectloos maar weet je wat Arjan, ga maar lekker door. Je hebt van diverse kanten kritiek gekregen op de manier van stellingen poneren. Je hebt recht op jouw mening en jouw visie maar het komt verkeerd je strot uit. Je hoeft verder niet meer op mijn reacties te rekenen want het heeft geen enkele zin. Onverbetelijk noemen ze dat!!
Hein van Tongeren te Maarssen.

Re: Vooruitbetalen??

Hein, waarom niet gewoon rustig blijven en openlijk de discussies blijven aangaan. Gaan lopen is een teken van zwakheid en daar is niemand mee gediend.
Wat ik juist zeg is dat je soms kordaat moet zijn om mensen te laten inzien wie het goed meent. Als geld het hoofddoel van de inzet is, zijn mensen niet altijd zoals je zou willen dat ze zijn. Ik heb hier financieel noch warm noch koud van en vandaar dat ik met een hart voor de patiënt spreek. Je bent vrij je mening te geven zoals je wil en waneer je wil en als je daar op deze manier wil mee stoppen, oké maar dan is discussie niet meer mogelijk en dat is spijtig. Ik wil echt graag dat je morgen met een grondig en hard argument komt dat aantoont dat alle sceptici fout zijn. Ik kruip als patiënt op mijn blote knieën van Velsen naar Amstardam.

Ik neem ALS patiënten hun laatste strohalm niet af maar kijk eens om u heen, alle patiënten die naar China gingen zijn dat kleine beetje houvast snel na thuiskomst weer kwijt. Sommige nog voor hun thuiskomst. Welke waarde heeft zo een dure oppep beurt dan?

Re: Vooruitbetalen??

Hein en Arjan,

WAt een hoop gelul hier.

Hein.....Je bent fanatiek maar kan er niet naast dat sommige punten die Arjan aanhaalt wel degelijk iets is om over na te denken.

Ieder maakt voor zich uit wat hij doet, gaan naar China met een ''kleine'' kans om even!! beter te zijn....kan je niet naast...
Of het niet doen, en mijn ervaring is nog altijd dat ik nog nooit iemand heb geweten die er echt beter van word dus voor mij is het ook inderdaad alleen de dokter die er beter van word.
Heb evenveel respect voor mensen die het wel proberen..baadt het niet dan schaadt het niet....
Maar dat het zoveel geld MOET kosten is voor de mensen die dit NIET kunnen een doorn in het oog
En geloof me dat zijn er heel veel!!!!!!

Re: Vooruitbetalen??

Janie, de stelling van -baat het niet dan schaad het niet- zou ik niet durven stellen want stilaan begint het toch gaan door te dringen dat je door de lichaamsvreemde cellen in je lijf een mechanisme in werking zet dat het eigen lichaam extra belast. Hier door treden zouden ook de goeie functie in het lichaam van de ALS patiënt extra belast worden en zou het kunnen dat de ALS veel sneller gaat evolueren. Dus kan aangehaald worden dat een patiënt die NIET naar China gaat MEER kans heeft op langer leven dan iemand die WEL gaat. MAAR, eerlijkheidshalve erbij zeggen dat dit nog niet officieel is aangetoond. Het is dus mogelijk dat later zal bevestigd worden dat je dus voor veel geld in China je dood gaat kopen. Nogmaals nog niet echt bewezen, maar we kunnen dan even goed stellen –waar rook is is vuur-.

Re: Vooruitbetalen??

hallo iedereen,
op 18 maart schreef ik dat Steve Byer onze betaling van het voorschot niet terugvond; na het leveren van het nodige bewijsmateriaal werd afgelopen week het voorschot integraal teruggestort door Steve. Wij zijn hem erg dankbaar voor deze rechtzetting. Ik vond het ook mijn plicht jullie dit even te melden.

Na het overlijden van mijn vader Georges, die ook aan ALS leed, wordt het voor mij te moeilijk om dit forum nog te bezoeken. Ik wens aan alle ALS patienten en ook aan hun naaste familie het beste. Probeer ondanks alle moeilijkheden en verdriet die deze ziekte met zich meebrengt toch nog van elke dag te genieten. Net zoals mijn vader deed.

Re: Vooruitbetalen??

Hallo ,

Ik ben Guy en heb een broer Marc bij wie ALS is vastgesteld in november 2004. Hij staat op de lijst om naar china te gaan op 18 februari 2006.Ik heb deze bevestiging gekregen in januari 2005.Nu de 6 de april kreeg ik een reminder in mijn mail dat ik het voorschot nog niet heb betaald. Ik vind dat ze er tijdig bij zijn en dan ineens zo'n bedrag (dat is geen voorschot maar 1/3 v/h bedrag).Ps kan iemand mij het mailadres of telefoonnr van de heer Bouter bezorgen.

Dank je

En veel sterkte aan alle ALS patienten en familie