Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Nieuws over Chinagangers

Beste allemaal,

Ik zou zo graag weten hoe het met de mensen gaat, die naar China zijn geweest.
We horen zo weinig. En daar maak ik me bezorgd over.
Ten eerste hoop ik natuurlijk dat het naar omstandigheden goed gaat met iedereen.
Maar ik heb er ook belang bij hun vorderingen te volgen, aangezien we in juli met mijn moeder naar China gaan. Dit besluit hebben we mede genomen op basis van de positieve berichten op deze site.
Ik weet zelf dat de patienten en familie het erg druk en zwaar hebben. Als het niet zo goed gaat, staat hun hoofd al helemaal niet naar het schrijven van een update.
Denk ook niet dat ik geen respect heb voor iemands privacy, maar het is voor ons ook zo belangrijk om op de hoogte te worden gehouden.
Is er misschien iemand die wel wat weet?

Verder wens ik iedereen hier veel goeds en sterkte.

José Wickel

Re: Nieuws over Chinagangers

Mevrouw

Het is reeds een tijdje dat ikzelf en andere dit hekel punt aanhaalden.
We zijn allen overspoeld met positieve berichten en belevenissen en eens de persoon in kwestie thuis is valt alle informatie stil. We weten dat het ondertussen zeer slecht gaat met een aantal Nederlandse patiënten, dat er reeds enkele Belgische patiënten zijn overleden en dat het de andere ook niet goed gaat. We kunnen hier uit afleiden dat de therapie niet aan hun verwachtingen heeft voldaan.
Het is eigenaardig dat niemand van de betrokkenen dit eerlijk en rechtuit op de forums wil formuleren. Waarom de Chinezen nog in bescherming nemen en uzelf en de andere patiënten beliegen of van informatie onthouden?

Re: Nieuws over Chinagangers

Dag Jose,
Wat jij wilt weten.., zou ook ik graag willen weten.
Op het 'Message forum Patrick Six'
http://pub34.bravenet.com/forum/2861745788
heb ik wat updates gemaakt van China-gangers.
gr.
Frans
(die wel begrijpt dat China-gangers hun toestand NIET op dit forum bekend willen maken; helaas moet ik Arjan daarvan de schuld geven. Mensen weten van te voren dat Arjan zijn lade opentrekt als het niet zo goed met hen gaat.
Ze schermen zich af voor hem.
Arjan moet de conclusies overlaten aan de bezoekers van dit forum. Die begrijpen OOK wel wat de verklaring zou kunnen zijn.
Wie.. Arjan, houdt ervan om zout in zijn wonden gestrooid te krijgen ?)

Re: Nieuws over Chinagangers

Ik volg al sinds het begin alle discussies over de voor en tegens over het wel of niet naar China gaan.
Ikzelf sta terug houdend tegenover het wel gaan al twijfel ik ook wel eens als je positieve verbeteringen
van de China gangers leest.
Nu las ik net op onderstaande link een verhaal van een Amerikaan genaamd Noor.
Als je dat leest hoef ik niet meer zo nodig.

I hope it is not too late. Read my story and pass along for the benefit of others.
THE BUTCHER DOCTORS OF BEIJING
(My journey through hell)

http://rideforlife.com/alsbb/viewtopic.php?t=76&sid=47c532834e4a1b28407ec2f1a4b7d086

Gerard

Re: Nieuws over Chinagangers

Frans, oké, ik kan er mee leven hoor er moet iemand als zondebok dienen om hun eigen te vrijwaren, ik heb daar geen enkel probleem mee. Wat ik me afvraag of dat inderdaad de echte redenen zijn, volgens mij vrezen ze hun gezicht te verliezen voor gans Nederland en België als blijkt dat ze zich laten vangen hebben en andere meegesleurd hebben in de val. Ik ben heus niet de enige met negatief inzicht op het hele gebeuren hoor neem dat maar van mij aan. Nee Frans wees niet naïef, elk excuus is goed om aan de plichten te verzuimen.

Als ik ARJAN inderdaad het enige probleem zou zijn, dan kunnen er compromissen gesloten worden, toch? Ik beloof hier plechtig dat ik op geen enkele EERLIJKE update van eender welke patiënt te REAGEREN. Kan ik nog een mooiere overeenkomst sluiten? Zijn er nog ideeën om die updates hier te krijgen, laat maar horen.

EN NU DIE UPDATES PLAATSEN MENSEN.
CVP, CHINAGANGERS EN ANDERE INFORMEER DE MENSEN MET VRAGEN

Re: Nieuws over Chinagangers

Beste mede ALS patiënten, is het nu nog niet duidelijk? Geen enkele Chinagangers geeft nog enige update, dat spreekt toch voor zich, niet? Je hoort de vragen van nieuwsgierige mensen van overal en zij zeggen stuk voor stuk foert. Je hoort achter de schermen enorm veel negatieve reacties op de ervaringen die ze na China hebben maar komen er niet voor uit. Hier in Nederland zijn er twee ex-Chinapatienten die zeer slecht zijn en in België heb ik al opgevangen dat het met Geert Caura ook steil bergaf gaat. Ik wens deze mensen dat niet toe, in tegendeel zelfs maar dat de familie of vrienden dit dan ook eerlijk meedelen via de forums of anders deze sluiten. We weten dan precies waar we nog informatie kunnen verwachten en waar niet.

Dit moet toch het bewijs zijn dat het hun één voor één niet goed gaat want we zouden hier toch andere klokken horen luiden vermoed ik. Wat kan het toch zwaar wegen je eigen trots even aan de kant te zetten en toe te geven, ik heb dit verkeerd ingeschat?

Bij deze vraag ik nogmaals om eerlijke updates te plaatsen en beloof NIET te zullen reageren.
Om het wat overzichtelijker te houden kan je dat best doen via dit forum wat in de andere zit totaal geen leven meer. Allen starten ze een forum op -wat ieders recht is- maar eens thuis uit China valt alles in duigen. Heeft dat dan al te maken met achteruitgang?

Re: Nieuws over Chinagangers

Beste mensen,
Er wordt geklaagd dat er geen updates zijn, ik heb in de maand maart zelf één gemaakt, ik lees recente updates van Joop, Patrick en Loes. Dus voortaan eerst even goed lezen...

Groet, Ardi

Re: Nieuws over Chinagangers

Ardi ik begrijp uw visie niet, het is een koffiedik kijk visie. Met updates wordt dus echt bedoeld updates en niet alleen de verhaaltjes die enkel gebaseerd zijn op wat de patiënt zegt, denkt of hoopt. Die hebben ook hun nut tot daar en niet verder. Loes heeft een update gegeven die in samenwerking verliep met haar neuroloog en daar hebben we tenminste ook een professionele en consequente opinie. Het zijn deze die we missen van de Pekingpioniers zoals ze zichzelf graag noemen. Als ze echt zeker zijn van hun stuk en de positieve kant van de therapie willen overbrengen, moet het toch in samenspraak met de neuroloog. In het tv programma op de Belgische zender werd door de prof ook aangehaald dat Patrick nog niet eens een afspraak maakte om eventuele vaststellingen te laten doen, zelfs geen doorsnee onderzoek. Eerst de tent in de fik steken en dan ipv te helpen blussen, gaan lopen is geen goede keuzen.

Re: Nieuws over Chinagangers

Arjan, ik ben je dikke vette leugens zo beu dat als ik je persoonlijk zou kunnen ontmoeten, ik je zelf een serieuze schop onder je gat zou willen geven. Patrick had WEL afspraken... Prof. Robberecht vindt het niet zijn taak te onderzoeken... dat moet Dr Huang zelf maar doen, was zijn antwoord. Hoewel ik dus niet meer op jou wou antwoorden, heb ik me weer eens verlaagd het wel te doen. Ik hoop dat de mensen nu echt doorhebben wat voor een ventje jij bent.
Ieder kan me persoonlijk mailen voor updates, als ze dat willen maar jij kunt verdomme mijn rug oplopen, leugenachtig beest.

Re: Nieuws over Chinagangers

Caroline, kalm blijven is de boodschap.
Ik begrijp je frustratie niet, blijkbaar voel je je door de neus geboord en natrappen is je specialiteit.

Wat ik vertel is de realiteit die op het tv-scherm te zien is. Voor alle duidelijkheid heb ik de tape nogmaals bekeken en stel het volgende vast: Prof Robberecht haalt aan dat hij Patrick na China niet eens meer gezien heeft en u stemt daarmee in, u geeft hem daarin gelijk, wat is dan uw probleem?
Dan had je toch moeten antwoorden wat je hier nu neerschrijft. De prof zegt duidelijk dat hij Patrick niet meer gezien heeft, dus.

Je woord is blijkbaar ook van geen waarde want je hebt me toch weer geantwoord en je had plechtig beloofd dat niet meer te zullen doen. Als al je andere uitspraken even veel waarheid bevatten….?
Eén ding in uw commentaar is waarheid. Dat je je weer eens verlaagd hebt, dat gebeurt geregeld zo te zien.

Om me een schop onder mijn gat geven zal je toch naar Velsen moeten komen vrees ik, of je komt naar een samenkomst van de Nederlandse ALS patienten. Misschien "als ik de tijd krijg" ontmoeten we elkaar nog in Belgie als dr Huang komt, wat ik sterk betwijfel.

Re: Nieuws over Chinagangers

Caroline,
Ik kan me je reactie gigantisch goed indenken. Ik heb precies hetzelfde maar iedere reactie op Arjan lokt nog meer ellende uit. Ik heb reeds talloze malen gemeld dat Arjan tegen dr. Huang in China mag zijn. Dat is zijn goed recht. Een ieder benadert een probleem op zijn eigen manier. Hetgeen mij razend maakt is dat deze man nagenoeg iedere dag wel iemand tegen zich in het harnas jaagt en tot op het bot beledigt. Wanneer je het niet met Arjan eens bent behoor je tot het leger der onwetenden. De ellende is dat er ook nog mensen zijn die onze kritiek op Arjan betitelen als gelul, te fel gedrag etc. etc. M.a.w. ze steunen de imbeciel ook nog. Als je toch nog een keer besluit om Arjan een schop onder zijn kont te geven , rijdt dan eerst bij mij langs in Maarssen. Dan rijden we tezamen naar Velsen; lijkt me inderdaad heerlijk. Neen, alle gekheid op een stokje. Arjan spoort niet en we zouden met z'n allen de man totaal moeten negeren maar ik heb inderdaad hetzelfde als jij. Af en toe word je zo geïrriteerd dat je je toch weer laat verlagen tot reageren op zijn insinuaties.
Als je Ardi Bouter leest en ook de verhalen van Loes Claerhoudt goed doorpluist dan staan ze nog steeds achter hun stap. Misschien was Ardi er zelfs al niet meer geweest. Deze kanjer, Ardi Bouter, heeft de lef gehad de voortrekkersrol op zich te nemen en heeft nimmer mensen belazert of op het verkeerde been gezet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die continue in het middelpunt van de belangstelling hebben gestaan even de luwte opzoeken. Ardi en Loes geven trouwens met regelmaat een update van hun toestand dus ook deze aantijging van Arjan deugt niet.
Let maar op Caroline, ook op deze reactie zal Arjan wel weer gaan reageren met allerlei vuiligheid.
We moeten ons er maar niet al te druk overmaken. Er lopen meer mafketels buiten als binnen het gekkenhuis.
De tijd voor Karo Murk en mij begint te dringen, 19 april vertrekken we naar Peking.
Met vriendelijke groet,
Hein van Tongeren te Maarssen.

Re: Nieuws over Chinagangers

Dag beste mensen,
We zijn met ons hele gezin in jan./febr. van dit jaar naar China geweest. We hebben daar een heel goede tijd gehad! Met z'n allen(5/6 personen)iedere dag heerlijk ontbeten, gelunched en gedineerd, gezellig samen gewandeld, van de prachtige ziekenhuistuin en van de Chineese bevolking genoten.
We hebben om de beurt bezoeken gebracht aan allerlei Chinese bezienswaardigheden, kortom we hebben genoten!
Ik heb 3 weken op de operatie moeten wachten omdat de stamcellen nog niet voorradig en volgroeid waren werd me medegedeeld.
De operatie stelde niet zoveel voor, ik was met ongeveer 1 uur weer op de kamer.
Ik heb helemaal nergens last van gehad, maar helaas ook geen enkele verbetering in welke vorm dan ook ondervonden, we hadden nog gehoopt dat na een paar weken nog enige verbetering te bemerken zou zijn maar dat is ook niet gebeurd.
Ik ga nog steeds achteruit maar we hebben geen spijt dat we naar China geweest zijn, sterker nog, als we de centen zouden hebben gingen we nog een keer om te zien of het de 2e keer wel een positief effect zou hebben!
Ik wens iedereen het allerbeste, of ze wel of niet naar China gaan!
Hartelijke groet Reina en fam.

Re: Nieuws over Chinagangers

Reina, Aart en kids,
Wat jammer dat de operatie niks heeft opgeleverd maar wat ben je toch positief over het hele China-gebeuren. Je zou weer gaan als.....
Ik snap eigenlijk wel waarom.. je hebt met eigen ogen de anderen gezien waar het wel stabilisatie cq verbetering gaf.. je spreekt dus uit eigen ervaring en niet enkel van horen zeggen of van de forums te lezen!!
We hebben net een update op de site gezet van Joop's huidige situatie en conditie.
Hij is blij met datgene wat hij nu heeft en zou zeker ook weer gaan..
Reina en familie; veel sterkte en geluk voor de toekomst..

Groeten ook van Joop en Ineke

Re: Nieuws over Chinagangers

Toch eigenaardig hé dat er nu beweerd wordt dat je na lange periode “een maand” de veranderingen beter kan waarnemen dan personen “Ineke” die de patiënt voortdurend zien.
Blijkbaar volgen sommige de discussies niet echt goed op.
Op dit forum “discussie tv uitzending op de Belgische vtm” kan je lezen dat Kurt de broer van Geert Caura net het tegenovergestelde beweerd en dit met hand en tand verdedigd.
Zo zie maar.

Re: Nieuws over Chinagangers

En ik nog zeggen dat Reina NOOIT op de site zou reageren zo zie je maar weer !!!!gr nelleke p.s. Reina, je bent een bikkel en ik ben trots op je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!XXXXXXX

Re: Nieuws over Chinagangers

Zalig zij de poveren van geest... zelfs een opname van een uur die een kwartier tv oplevert is voor sommigen bewijs van wat ik wel of niet zou gezegd hebben. Hallo ! Ik kom met genoegen schoppen waar je ook zit.

Re: Nieuws over Chinagangers

Arjen, als ik je tegenkom, krijg je van mij die schop onder je billen. Ik woon nl in een buurgemeente en ken Velsen heel goed.

Re: Nieuws over Chinagangers

Ik woon toevallig ook in Velsen. Dat zijn dus al drie ALS-ers vlak bij elkaar. Zou de Hoogovens er iets mee te maken kunnen hebben?

Gerard

Re: Nieuws over Chinagangers

HEY JOSE

ik heet ook jose en mijn vader gaat ook in juli naar china

de hoeveelste worden julli in china verwacht..???

mijn email is joblo58@hotmail.com

graag hier op reageren..met je mail adres zodat jullie contact kunnen opbouwen met mijn vader en moeder zodat jullie er met zijn alle niet alleen voor staan , alvast bedankt xxx jose

Re: Nieuws over Chinagangers

Hoi Gerard,

Heb jij op Hoogovens gewerkt?

Re: Nieuws over Chinagangers

Goede opmerking Gerard: zoek verder!

Groet,

Paul

Re: Nieuws over Chinagangers

Hallo Mirjam en Paul,

Ik heb niet bij de Hoogovens gewerkt. Toen ik op de Hoogovenschool zat, heb ik na mijn opleiding besloten dat ik daar niet mijn verdere leven wilde slijten. Ik heb wel mijn hele leven onder de rook van de Hoogovens gewoond. Ik vroeg het me gewoon af omdat er in Amerika ook een streek bekend is waar veel zware industrie is en een hoger percentage ALS-ers dan gemiddeld.

Gerard

Re: Nieuws over Chinagangers

Kopie van stuk onder prevalentie als:
______
Hallo Ardi,

Allereerst moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk van je was in de uitzending die ik vanavond vann Netwerk zag. Heb het in de doorlopende herhaling inmiddels op video gezet, voor mijn broers en schoonzussen voor het geval ze het gemist hebben.
Mijn broer is bijna 4 jaar geleden op 48-jarige leeftijd overleden aan ALS. Hij heeft het ca. 8 jaar 'overleefd'. De nuchtere, misschien zelfs wat lugubere manier waarop je met name de operatie tegemoet trad, trok voor mij een register aan - natuurlijk ook verdrietige - maar vooral ook erg goede herinneringen open. Fijn om te horen dat jouw/jullie gevoel voor humor niet is aangetast. Mijn broer heeft zijn hele leven in de Liemers (dus inderdaad kort bij het Ruhrgebied) gewoond. Ook toen was al bekend meen ik dat het in die regio relatief veel voorkwam.

Hoop van harte dat het goed met jou en je naasten gaat.

Marian
____________________________


T.a.v. Marian e.a,

Hebben de artsen bij het stellen van de diagnose bij je broer gedacht aan een vergiftiging met zware metalen?
Is in het Ruhrgebied e.o. de concentratie zware metalen hoog?

Jaren geleden werd er verondersteld dat dit een mogelijke oorzaak van ALS zou kunnen zijn.

Van kanker is aangetoond dat personen die in de buurt van bijv. een snelweg wonen relatief eerder kanker kunnen krijgen.

Groet,

Paul
_______________________
Aan Paul e.a.,

Er is niet specifiek gesproken door de hem behandelende arts over dat ze dachten dat het van zware metalen kwam. In de algemene informatie kwam wel naar voren toen dat men dacht dat het mogelijk ook met zware metalen te maken kon hebben. Of dat in het Ruhrgebied extra speelt weet ik niet zeker, maar lijkt me zeer wel mogelijk. Wat we wel zeker weten is dat hij in de jaren voorafgaand aan zijn ziekte heel heel druk geweest met naast zijn gewone werk het verbouwen van zijn huis etc.. We hebben zelfs nog gedacht in het allereerste begin dat ie er wat doorheen zat. Ik heb uit zijn verhalen toen ook wel begrepen dat dat voor veel ALS patienten gold, dat ze voor ze ziek werden allemaal (extra) hard hadden gewerkt.

Hij heeft in elk geval in zijn jongere jaren veel op een pompstation gewerkt (lood) en daarna in de tabaksverwerkende industrie, waar naar ik heb begrepen ook zware metalen inzitten.

Ik weet wel dat hij zelf heel uitgebreide vragenlijsten in heeft moeten vullen en naar ik meen ook sommige van mijn andere broers om wat meer vergelijkingsmateriaal te hebben waarom hij het ontwikkelde en de overige gezinsleden niet. Het was overigens niet een erfelijke variant hoor.

Marian

___________

Enig vergelijkingsmateriaal?

Groet,

Paul

Re: Nieuws over Chinagangers

Hoi Paul,

Bovenstaande had ik ook gelezen.
Ik heb alleen het idee dat we bezig zijn om van het onderwerp van dit topic aan het afwijken zijn. Is er al weer verder nieuws over de database? Als het nog lang duurt, kunnen we misschien beter een aparte topic het onderwerp woonplaats, beroep, sport etc. van ALS-ers openen. Er staan al een flink aantal mensen op deze website geregistreerd dus als die wat meer over zichzelf vertellen zou dat alvast een begin zijn.

gr.
Gerard

Re: Nieuws over Chinagangers

Theo Vandooren schrijft op zijn website:
(http://www.boreas.be/theoinchina/)
Paaszondag.
De benen zijn verder versterkt. We wandelen nu regelmatig 2 km met 3 rustpausen ingelast. Ik draag dan mijn orthesen en gebruik 2 wandelstokken. Evenwicht is nog slecht. De laatste 100m van de wandeling stap ik zonder stokken. Zonder mijn orthesen moet ik absoluut mijn stokken gebruiken.
Opstaan van bed zonder steun lukt nog niet altijd.
Bij alle oefeningen die ik doe zijn mijn handen en armen van groot belang en worden zwaar belast. Zij blijven zeer zwak en de rechter pols wordt steeds zwakker. Ik hoop dat dit door overbelasting is en niet door de ziekte.
Het in bad stappen gaat alweer veel beter. Beter dan voor China. Door mijn dropvoet raken enkel mijn tenen nog de badboord. Ik blijf hier verder op oefenen.
Als ik de trap af ga zak ik bij iedere trede door mijn knie (de laatste 3cm). Dit had ik vorige zomer ook. Na wat oefenen kon ik toen weer normaal de trap afgaan. Dit ga ik nu ook weer proberen.
Groetjes en hou de moed erin.

Hij gaat goed dus..onze Belgische vriend..

Re: Nieuws over Chinagangers

Henk, ben jij doof en blind?

De wandeltocht van Theo gebeurd nu met Twee stokken en orthesen waar dat VOOR China niet zo was, dus is dit al niet meer te vergelijken. De afstand zal uiteraard ook door de psychologische kracht beïnvloed worden.
Zijn evenwicht is nog altijd even slecht. Dat evenwicht is het rechtstreekse gevolg van spierzwakte.
De spierkracht in de benen is duidelijk ook niet toegenomen omdat opstaan uit het bed nog steeds niet lukt. Dat wandelen heeft dus klaarblijkelijk te maken met wilskracht en doorzettingsvermogen.
De verzwakking van de handen is dus de normale gang van evolutie van de ALS maar wordt enigszins versnelt door de overbelasting bij het oefenen. Deze functie zal dus niet of zeer miniem terugkomen.
Dat het in bad stappen wat beter gaat is ook perfect te verklaren door de sterkte van de psyche, de wilskracht en de moment zelf want als je je juist in een goed voelende periode beschikt “die we allemaal wel kennen” zal dat wel lukken. Misschien zou het beter zijn ook melding te maken van de minder goede periode, als het niet lukt. Dergelijke bewegingen afmeten aan het gegeven dat de tenen de badrand raken of niet is toch lachwekkend. Om dat correct te staven moet je dergelijke oefening niet 1,2,3 keer doen maar herhaaldelijk.
Oefening zal “bij overdrijven en trachten spieren te versterken” enkel de ziekte versnellen.
Bij het afdalen van de trap merken we duidelijk dat de spierkracht afneemt.
Theo zegt ook zelf dat hij dat vorige zomer “vermoedelijk ook mindere periode” ook had en dat het over gegaan is, hij was toen nog niet naar China geweest.

Re: Nieuws over Chinagangers

Arjan,
Ik heb nog nooit jou mening gevraagd nog je oordeel.
Dat wil ik graag zo houden!
Ik ken Theo en jij niet. Ik heb hem meegemaakt en jij niet.
Het gaat hier om nieuws over chinagangers en dat ben jij niet en zal dat ook nooit worden.
Dus hou je domme commentaar voor je.
Gegroet.

Re: Nieuws over Chinagangers

Henk je hoeft mijn mening niet te vragen, die geef ik wel vrijwillig.
Misschien is dat wel een eigenschap van mensen die niet naar China
gingen en dus wel bereidt zijn voluit te schrijven.
Het staat iedereen vrij om op een publiekelijk forum te reageren.

Ken jij Theo wel degelijk zo goed? Hoe vaak heb je Theo ontmoet?
Je spreekt in het verleden, we maken hem allemaal nog mee, gelukkig maar.
Het gaat hier om forums OVER en DOOR Chinagangers maar dat wil niet
zeggen dat andere niet mogen reageren of wil je insinueren dat alle niet
Chinagangers de fora moet verlaten, of dat het enkel de positieveilingen
zijn die mogen deelnemen aan de discuties? Henk je bent te goedgelovig en
mijn commentaar komt voor u dan ook als dom over aangezien u er niets van begrijpt.
Ik kan u verzekeren Henk dat de overgrote meerderheid van de ALS patiënten
Terecht niet in China gelooft. Dus is die commentaar is nog niet zo dom hé, buiten voor
dat handjevol goedgelovige en wanhopige ALS patiënten en naasten.
Uw antwoord is trouwens ontwijkend en niet informatief, daar hebben de mensen niets aan.
Probeer mijn standpunten eens te weerleggen en de mensen ervan te overtuigen dat
Ik ongelijk heb en liefst niet met ja en neen maar met onderbouwde commentaar.

Re: Nieuws over Chinagangers

Arjan,
Ik zeg niet dat je gelijk hebt of ongelijk.
Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb of ongelijk; dan zou ik een ander beroep hebben en zou de paus vader tegen me moeten zeggen.
Jij hebt kennelijk die kennis wel omdat je zegt wat waar en wat niet waar is.
Enkel het fatsoen om anderen in hun waarde te laten ontbreekt meestal bij jouw input. Je brengt jouw inbreng altijd ontzettend negatief. Je schopt mensen tegen de schenen. Ik snap niet goed dat iemand als jij, die beweert een christelijke achtergrond te hebben, zoiets kan doen.

Goedgelovig ben ik niet; dat ben ik jaren geleden al afgeleerd, wellicht door contact met mensen als jij.
Trouwens......echt informatief ben jij ook niet in je commentaar. Je verzekert dat het overgrote deel van de ALS patienten terecht niet in China gelooft. Weer bezit jij alle wijsheid?? Misschien zijn die ALS patienten wel wanhopig ja... en jij draagt daar een flinke steen aan bij. Gelukkig zijn die mensen wel zo verstandig dat ze zelf hun keus kunnen maken. Daar hebben ze een notoire zwartkijker als jij niet bij nodig.
De stukjes en commentaren die jij schrijft zeggen meer over jouw karakter dan over de onderwerpen die je aansnijdt.
Je zult in ieder geval ons niet weerhouden om te schrijven op de forums. Wij willen onze ervaringen blijven delen met mensen die hier in zijn geinteresseerd.
Henk.

Re: Nieuws over Chinagangers

Ik bezit de kennis evenmin als eender wie maar zolang er geen tekenen van bewijsmateriaal zijn en dokter Huang niet opener wordt en medische gegevens bijhoudt, heeft de medische wetenschap gelijk.
De medici over de rest van de wereld trekken aan één zeel en geven allen de nodige bewijzen die aantonen dat het niet werkt en dat mag toch niet in de wind geslagen worden.

Uiteraard komt zo’n commentaar als de mijne hard aan en lijkt zeker niet positief maar dat is niet met opzet dat is gewoon de realiteit. Die Christelijke achtergrond is er inderdaad en die heeft mij geleerd om niet te liegen en geen mensen te bedriegen, vandaar. Dat fatsoen om andere in hun waarde te laten, wat bedoel je daarmee? Ik neem niemand zijn waarde af dat doet men in China wel als mensen nog sneller gaan evolueren en constateren dat ze opgelicht zijn. Andere in hun waarde laten terwijl jij beter weet is beliegen, besef je dat?

Je ervaring van jaren geleden geeft aan dat je toen misschien ook goedgelovig was, dat verklaart veel.
Ik maak mensen zeker niet wanhopig, op lange termijn zijn de niet Chinagangers de winnaars maar dat beseffen ze nu nog niet. Ik heb geen zwarte of negatieve kijk op de hele zaak maar wel een realistische en nuchtere kijk.

Ik wil niets liever dan dat iedereen zijn commentaar hier kwijt kan en vandaar is ook uw commentaar welkom. Mijn commentaar zegt inderdaad veel over mijn karakter dat heb je goed gezien, mensen informeren, bijstaan en helpen, enz. Je kan uiteraard niet voor iedereen goed doen dat besef ik ook wel.