Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
aan alle niet-chinagangers

Beste niet-chinagangers,
Sinds september 2004, sinds Ardi Bouter de stap genomen heeft naar China te gaan, is er een eindeloze discussie op de webside van Ardi Bouter ontbrand tussen voor- en tegenstanders van de oec- behandeling door dr Huang.
Ik ben zelf ruim een week terug uit China, zou een uitgebreid verhaal kunnen doen over alles wat er zou moeten veranderen en verbeteren, want teveel is nog op z'n chinees; maar dat is wat mij betreft nu niet aan de orde.
De reden waarom patienten zoals ik met velen tegelijk(nu een wachtlijst tot maart 2007) naar China gaan is dat de westerse neurologische wereld ons niets te bieden heeft,en wij blijkbaar veel geld, energie etc. overhebben voor een behandeling die misschien met kleine stapjes zich een weg baant door het onbekende gebied van het centrale zenuwstelsel. Hierbij kan ik nog vermelden, dat dr. Huang bezig is met een ander procede omtrend stamcellen, die hij hoopt over een half jaar in de praktijk te brengen.Verder dan deze toelichting over stamcellen ga ik niet, omdat ik er geen verstand van heb, integenstelling tot velen, die nu al 8 maanden op de webside van Ardi Bouter blijkbaar de behoefte hebben om quasi wetenschappelijk
commentaar te leveren.
De verveling, die het gevolg is van weinig meer te kunnen doen door a.l.s. is ook mij niet vreemd, maar ik probeer mijzelf zo min mogelijk te laten deformeren door een voortschreidende verlamming dus afhankelijkheid van anderen.
Dat mijn buurman het nodig vond een dure boot aan te schaffen, heeft mij vroeger bevreemd, maar heb daar geen nacht wakker van gelegen. Daarom ben ik zeer verbaasd, dat sommige mensen, onophoudelijk, nu al 8 maanden lang, met hun mening over China blijven reageren op elk puntje.
Bij mij is de boodschap duidelijk overgekomen!
Nog even over mijzelf:
Ik heb de eerste verschijnselen nu ong. 4 jaar, kan niet meer staan en lopen en ook de armspieren worden nu zwakker( dit door de rugspieren).Mijn hoop na mijn behandeling in China is dat mijn ziekteproces gestabiliseerd is, want veel progessie neem ik niet waar, in tegenstelling tot enkele patienten in China.
1 mei in het v.p.r.o. programma Het hart van Nederland, komt er een documentaire van de a.l.s- patient Ton Thijsse, die daar behandeld is.
Het ga jullie allen goed!