Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Stamceltherapie in China (3)

Nieuw artikel op de site van het ALS-Centrum.
http://www.alscentrum.nl/index.php?id=nieuws&diagnose_id=13&nieuws_id=508

Gerard

Re: Stamceltherapie in China (3)

Mooi, duidelijk artikel, een must voor wie een reis naar China overweegt!

Re: Stamceltherapie in China (3)

Tjongejonge! ALS-centrum? Ze weten niet eens waar ze over praten. Onjuiste voorlichting, regelrechte leugens. Er worden absoluut geen stamcellen ingespoten in China; er hoeven geen zenuwcellen te groeien van je hersenen tot in je tenen in anderhalf uur. Wanneer een ALS-centrum zo onzorgvuldig te erk gaat, welke waarde heeft het dan? Nou dan!

Re: Stamceltherapie in China (3)

Neenee, ik vind het ook een duidelijk artikel en een must om te lezen.

Er staat nergens dat er stamcellen moeten groeien en naar je tenen gaan in anderhalfuur!!!!!!!!

Re: Stamceltherapie in China (3)

Correctie...zenuwcellen

Re: Stamceltherapie in China (3)

Het spijt mij, maar ik kan nu eenmaal heel goed lezen. Anderen zouden dat ook moeten doen. Kijk hier eens naar: Dit is de tekst van het ALScentrum.
Stamceltherapie bij ALS
Bij ALS zijn de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg en de hersenen aangetast. De motorische zenuwcellen brengen de impulsen vanuit de hersenen over naar de spieren. De motorische zenuwcellen hebben uitlopers die naar de spieren gaan en zorgen dat die geactiveerd worden. Deze uitlopers kunnen zeer lang zijn zoals bijvoorbeeld van het ruggenmerg naar de voeten. Als de motorische zenuwcellen beschadigd zijn ontstaat er zwakte in de spier. Het idee van stamceltherapie is dat stamcellen, geïsoleerd uit embryo's, in het lichaam gebracht worden en als motorische zenuwcellen moeten gaan functioneren om de spieren opnieuw aan te sturen. Het idee lijkt simpel maar in de praktijk is er nog een aantal problemen:

* Blijft de cel leven?
Er worden cellen uit een embryo gehaald, in een reageerbuis gedaan en vervolgens bij de mens ingebracht. Gedurende dat traject is het waarschijnlijk dat er cellen dood gaan. Door cellen in het lichaam te brengen worden ze in een geheel andere omgeving gebracht en het lichaam zal ze herkennen als iets "lichaamsvreemd" waardoor een afweer/ontstekingsreactie in gang gezet wordt en de cellen worden afgestoten. Bij één patient waarbij stamcellen waren ingebracht konden de cellen niet meer worden teruggevonden bij obductie enkele weken later. Ook is het mogelijk dat de cellen ongecontroleerd gaan groeien waardoor een gezwel kan ontstaan, zoals waargenomen bij dieren.
* Hoe wordt de stamcel een zenuwcel?
Alleen het inbrengen van stamcellen is niet het enige wat moet gebeuren, de cellen moeten ook hun werk gaan doen. De stamcellen moeten zich transformeren in een werkende zenuwcel. Als dit ook daadwerkelijk gebeurt, dan is de vraag hoe deze nieuw gevormde zenuwcellen naar de spieren toegaan die niet goed meer werken. Met andere woorden de cellen moeten hele lange uitlopers gaan vormen en die uitlopers moeten vervolgens hun weg vinden naar de spier. De snelheid waarmee een zenuw kan groeien is maximaal enkele millimeters per dag.
* Komen de cellen wel op de juiste plaats in het ruggenmerg?
De stamcellen worden ingebracht via 2 gaatjes geboord in de schedel (dus een stuk boven het ruggenmerg). De cellen komen zo ergens rondom het zenuwstelsel terecht. Het is zeer de vraag of de cellen het ruggenmerg bereiken. Bij een onderzoek in een ALS-muismodel werden stamcellen via een operatie in het gehele ruggenmerg ingebracht. Bij de muis had dit overigens tot resultaat dat er een iets langere overleving was, vergelijkbaar met het effect van Rilutek, maar de ziekte kon niet gestopt of verbeterd worden.

Ethische aspecten rondom stamcel therapie
Het is onethisch om patiënten met een zeer ernstige ziekte zoals ALS tegen zeer hoge kosten een behandeling aan te bieden, waarvan het effect (en de bijwerkingen) niet zijn aangetoond. Daarbij wordt het effect van de aangeboden behandeling niet gemeten volgens internationale afspraken. Het op deze manier aanbieden van behandeling is misleidend voor patiënten en zal nooit kunnen leiden tot een verbeterde behandeling die voor alle patienten beschikbaar is. Bij de behandeling wordt gebruik gemaakt van materiaal van embryo's geaborteerd in een relatief ver gevorderd stadium van de zwangerschap (7e maand).

De huidige feiten over behandeling met stamceltherapie in China

* Sommige patienten uit Nederland en Belgie hebben de therapie ondergaan en voelen zich beter.
* De veronderstelde verbetering van de kracht en ademhaling kan niet worden bevestigd met de standaard metingen voor kracht en ademhaling. De mate van verbetering (het gevoel meer kracht te hebben, beter te kunnen lopen of beter te kunnen spreken) is vergelijkbaar met de verbetering die we zien na het geven van een placebo en kan veroorzaakt worden door het placebo-effect (zie boven).
* De veronderstelde verbetering bij patienten trad al op enkele uren na de behandeling. Het is bijna onmogelijk dat stamcellen al na enkele uren zenuwcellen zijn geworden die ook functioneel zijn. Het is onmogelijk dat de cellen in zo'n korte tijd de spier al bereikt hebben.
* Stamceltherapie kan de progressie van de ziekte niet stoppen. Na een veronderstelde verbetering in het begin, gaan de patienten daarna verder achteruit. Ook dit is wat we zien na toedienen van placebo.
* Stamceltherapie (inclusief de reis naar China) heeft ernstige bijwerkingen, variërend van een thrombosebeen, longontsteking tot een ernstige hersenvliesontsteking. Diverse patienten zijn overleden tgv de behandeling.
* Stamceltherapie heeft ook ernstige bijwerkingen op emotioneel gebied. De behandeling is duur. Patienten verkopen hun huis of bedrijf om te gaan. Mensen die niet in staat zijn te gaan hebben (volkomen ten onrechte) het idee dat hen dé behandeling voor hun ziekte onthouden wordt, wat tot veel verdriet en gevoel van onmacht leidt.
* Navraag bij collega's in China heeft duidelijk gemaakt dat de stamcelbehandeling van dr Huang ook in China zeer omstreden is. Dr Huang staat niet bekend als een gerespecteerd onderzoeker op het gebied van stamcelbehandeling.

Ten slotte willen wij benadrukken dat het ALS Centrum Nederland van mening is dat wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe behandelingsmogelijkheden zoals stamceltherapie onverminderd moet doorgaan om te komen tot een betere behandeling van mensen met ALS.

17 april 2005

Er wordt uitsluitend gesproken over stamcellen. Deze worden echter absoluut niet gebruikt! Huang gebruikt gliacellen (padvinders/steuncellen)van de nervus olfactorius ofwel de reukzenuw, die van de neusbrug via het sponsbeen naar de hersenen toeloopt. Dat is een gigantisch verschil. Daarnaast kan ik niet anders dan lezen (kijk nou zelf eens bij het derde sterretje) dat men stelt dat het onmogelijk is dat de cellen in zo'n korte tijd de spier bereikt hebben. Net alsof Huang dat zou beweren. Dat geeft blijk van een volstrekte onwetendheid. Zwatelaars, dat zijn het.
PS: ik kan mij enorm boos maken over zo'n onwetenschappelijke houding, die ik van een ALS-centrum niet zou hebben verwacht. Als ze hun energie nou eens zouden stoppen in het vinden van een oorzaak! Ja, creatine onderzocht enkele jaren geleden. Daarna zeker niets meer gedaan? Het zoeken naar een wonderpilletje komt volgens mij altijd NA het vinden van de oorzaak. Wat dacht u van de hersen-bloed-barriere? Al eens naar de lever gekeken? Ooit gehoord van Eric Edney, die toxines aanwijst als de schuldigen, al 14 jaar met ALS leeft en aan de beterende hand is? Jazeker, aan de beterende hand! Er is ook nog een Australier, die op dezelfde manier overleeft. De moeite van het onderzoeken waard?
PS2: ik ben niet bepaald pro of contra China. Ik ben daar neutraal, of best wel sceptisch over. Ik begrijp China-gangers wel; maar volgens mij helpt het niet iedereen en niet even lang, en niet tegen elke vorm waarin ALS zich openbaart.

Re: Stamceltherapie in China (3)

Volgens mij blijven de argumenten geldig of je OEC cellen nu stamcellen noemt of niet: de cellen worden dadelijk afgebroken, bereiken de plek waar ze nodig zijn niet, en regeneratie van zenuwcellen heeft tijd nodig,zodat een gunstig effect dat binnen een half jaar optreedt nooit het effect van de behandeling kan zijn; de behandeling is niet ethisch ten opzichte van ALS patienten en niet tegenover de opgeofferde zevendemaandskinderen. 't Staat er allemaal.

Re: Stamceltherapie in China (3)

Toch interessant nieuws en het is toch zo placebo niet als soms gesuggereerd wordt... en het lijkt toch heel erg op de cellen die China gebruikt

Scientists at the University of Wisconsin-Madison have found a way to
insert healthy neural stem cells into diseased rats, and keep those
cells alive.


The rats were afflicted with amyotrophic lateral sclerosis (ALS), or
Lou Gehrig's disease. The researchers successfully transplanted
genetically modified neural stem cells into a rat's spinal cord and
kept the stem cells alive, releasing a neuron-protecting protein.

ALS causes motor neurons to decay and die.

"It's a nice step," said Clive Svendsen, a professor of anatomy at the
UW's Waisman Center. He was the study's principal investigator. "It's
not that we've cured ALS, but we've taken another step."

The scientists reported their results in today's edition of the journal
Human Gene Therapy.


Sandra Klein, the paper's lead author, said: "The stem cells can stay
alive in the spinal cord, even during the disease process."

The researchers did not work with human embryonic stem cells, which are
controversial because they are developed by destroying a human embryo.
Instead, they used specialized neural stem cells that grow during the
first few weeks of brain development. They are only capable of
developing into brain tissue, unlike human embryonic stem cells, which
have much wider application.

The challenge now, the scientists said, is to see whether the stem
cells can extend the life of a rat with ALS. If that is successful, the
researchers would move directly to a small human trial.

Svendsen noted that the researchers only injected rats with small
amounts of the stem cells to see if the cells could stay alive and emit
the protective protein. They are now putting the stem cells in larger
regions in the spinal cord, Svendsen said.

So far, he said, "we have encouraging results."

Re: Stamceltherapie in China (3)

nee frans 't was ik niet!!!! 'k zal in 't vervolg anita v plaatsen als ik het ben

Re: Stamceltherapie in China (3)

Beste Ed Montforts

Met aandacht jou bericht gelezen, ik ben het helemaal met je eens, vooral jou PS 1 over Eric Edney. Wat zijn toxines. Kan jij ons wat meer vertellen.

Groet Henny.v.V

Re: Stamceltherapie in China (3)

Jazeker! Kijk ook even op zijn site. www.ericiswinning.com/index.html
en op
http://home.goulburn.net.au/~shack/home.htm

De theorie van Eric Edney en van Steven Shackel is dat we worden vergiftigd door allerlei natuurvreemde stoffen en dat bij bepaalde mensen de hbb (hersen-bloed-barriere, die de hersenen moet vrijwaren van aantasting) "lek" raakt, waardoor er toxines (giftig werkende stoffen) bij de hersenen kunnen komen. Huang probeert met zijn OEC behandeling juist die bescherming van de motorische neuronen te herstellen. Deze toxines zitten in voeding, spuitbussen, uitlaatgassen, fijnstof, zware metalen (bijvoorbeeld in je tanden, verf etc.) Door de lange duur van blootstelling aan die stoffen raakt de hbb beschadigd en laat allerlei stoffen door die vervolgens hun verwoestend werk kunnen doen. Ve Tsin, de smaakmaker bij uitstek, en veel gebruikt in de Chinese keuken, bestaat uit glutamaat. Rilutek is een glutamaat-regelaar. Het zit ook bij ons verwerkt in verschrikkelijk veel producten. Glutamaat wordt niet altijd met zijn eigen naam aangeduid op etiketten: vaak staat er alleen "enzymen". Suikervervangers in bijvoorbeeld light producten zijn even dodelijk. Als op een etiket "gemodificeerd" staat, blijf er dan af!

De lever speelt een veel grotere rol bij ALS en dat soort ziekten dan men op dit moment wenst te accepteren. Roberta Rooney, een medisch researcher, leed in 1984 aan een bij mensen van Noordeuropese afkomst voorkomende erflijke vorm van MS, en sinds 1995 is haar toestand stabiel, nadat zij ontdekte dat haar lever faalde bij de ijzeromzetting. De stof die zijn miste heet uroporphyrine I, en wordt aangemaakt in de lever. Er bestaan nog andere vormen van porphyrine, (binding met ijzer en mangaan bijv) maar uro I speelt een zeer belangrijke rol in het lichaam bij de bescherming tegen vrije radicalen (verwoestende zuurstof). Omdat het molecuul zeer klein is, kan het de hbb doordringen en in de hersenen en het ruggemerg zijn werk doen.
Kijk op:
http://rideforlife.com/alsbb/viewforum.php?f=3&sid=465e4b41ed287b82ef862bbf41f4c31c
onder "medical care". Hoewel zij verwoede pogingen in het werk heeft gesteld, heeft het veel te lang geduurd voor er iemand bereid was zelfs maar na te denken over het onderzoek van deze stof, die bij haar verdulleme heeft gewerkt! Ik heb daar voor zover in mijn vermogen lag, aan meegeholpen, vooral door haar te stimuleren door te zetten, en nu lijkt er een kans te bestaan dat een jong farmaceutisch bedrijf de kans waarneemt en onderzoek wil starten. Zij onderzoeken allereerst hoe het zit met patenten en zo, en gaan dan eventueel aan de slag.
Door mijn intense nieuwsgierigheid, belangstelling en zo, en omdat een vriend van mij in juli 2004 de diagnose ALS kreeg, weet ik inmiddels meer van ALS dan de gemiddelde neuroloog. Een goede raad: vraag eens een zeer uitgebreid leveronderzoek en vraag eens naar een test op metalen. Vraag je neuroloog eens naar uroporphyrine. Als hij niet weet waar hij dat kan krijgen, dan kan hij kijken op:
www.porphyrin.net/Porphyguests/frontierscinc.html#frontsci-products
Ik breng voor zover mijn lichaam het toelaat (polio 1952, en nu krijg ik steeds meer last) heel wat tijd door op internet; ik zie steeds weer opnieuw dat overal hetzelfde onderzoek wordt gedaan. Je zou de indruk kunnen krijgen dat de subsidie- en donatiestroom belangrijker is dan het zoeken van een oorzaak. Een oplossing komt daarna pas. Het meeste wat ik zie is oplossingsgericht, en dus fout.
Een waarschuwing van mijn kant: de behandeling die Eric en Steven zichzelf opleggen, is niet mis! Die vergt een vreselijke discipline en is kostbaar. Ze kost echter minder dan China en wat ik tot op dit moment weet, is ze effectiever.
Is het onderzoeken daarvan iets voor het ALS-centrum? Nee, ik denk het niet. Te veel werk of zo. En uroporphyrine dan? Nou nee, we hebben enkele jaren geleden toch creatine onderzocht? Nou dan, dat is genoeg.
Neem mij mijn sarcasme maar niet kwalijk.

Re: Stamceltherapie in China (3)

Het is altijd gemakkelijker op grond van wat losse gegevens een hypothese te opperen en een complot te veronderstellen, dan een goed onderzoek te doen. Uw benadering van het ALS centrum nodigt dan ook uit tot sarcasme.

Re: Stamceltherapie in China (3)

Dag Ed, uw synthese omtrent de oorzakelijke rol de lever speelt bij neurodegeneratieve aandoeningen is nuttig en kadert in een ruimere aanpak die bepaalde therapeuten en wetenschappers dagdagelijks beoefenen.
Echter is de rol vd lever wel beperkt en kan men niet zomaar beweren zonder vergelijkende studie, dat de stof die u beschrijft aansprakelijk zou zijn voor ALS : uw artikel >> " De lever speelt een veel grotere rol bij ALS en dat soort ziekten dan men op dit moment wenst te accepteren. Roberta Rooney, een medisch researcher, leed in 1984 aan een bij mensen van Noordeuropese afkomst voorkomende erflijke vorm van MS, en sinds 1995 is haar toestand stabiel, nadat zij ontdekte dat haar lever faalde bij de ijzeromzetting. De stof die zijn miste heet uroporphyrine I, en wordt aangemaakt in de lever. Er bestaan nog andere vormen van porphyrine, (binding met ijzer en mangaan bijv) maar uro I speelt een zeer belangrijke rol in het lichaam bij de bescherming tegen vrije radicalen (verwoestende zuurstof). Omdat het molecuul zeer klein is, kan het de hbb doordringen en in de hersenen en het ruggemerg zijn werk doen. "

De cruciale vraag is - en dat geldt ook voor andere hypothesen - 'Waar is het sluitend bewijs dat porphyrine verantwoordelijk is voor ALS of dergelijke ?' Zijn hier dierlijke experimenten aan voorafgegaan ? Zijn er patiënten bekend die door dit middel zijn verbeterd ? Ik ken de studie van Steven en Eric en weet dat zij o.a. veel bezig zijn met antioxidanten etc.. Indien iemand het bewijs kan leveren dat dit zou helpen 'genezen' dan moet men dit toch in de media kunnen brengen of niet ?
In ieder geval een nuttig opzoekingswerk van uwentwege.

Groetjes - Eddy

Re: Stamceltherapie in China (3)

Eric Edney heeft al veertien (hallo: 14) jaar ALS en is aan de beterende hand. Zijn neuroloog heeft een voorwoord in zijn boek geschreven. Bij een prognose van 2 jaar lijkt mij dat heel wat als resultaat. Het is uiteraard geen bewijs?....... maar een stevige aanduiding. Bobby Rooney (zelf medical researcher en had evengoed toch nog 11 jaar nodig om op het idee te komen om eens naar de lever te kijken) stopte de progressie van haar ziekte door een klein ijzerpreparaatje te nemen waardoor haar uroporphyrine weer op peil kwam. Geen bewijs?, alweer, maar ook alweer een stevige aanduiding. Aspro werkt overigens niet. Dan hoeft dat niemand meer te onderzoeken.
A propos: ik stel absoluut niet dat de ziekte op dit moment te genezen is; stopleggen is al heel wat! De oorzaak voor de aantasting van de motorische neuronen bulbair, dorsaal, of lumbaal hoeft niet ***** op die plaatsen te liggen. Dat kan heel goed ergens anders zijn. Wie weigert na te denken... nou ja, vul zelf maar in.

Mogelijk een andere oplossing voor ALS wat waard is om nader te onderzoeken

Via een vriend heb onderstaand protocol gekregen

Het is nieuw en nog niet bekend in Nederland zover ik begrijp
Inmiddels heb ik het onderstaande bericht naar het ALS Centrum gemaild alsmede onder de aandacht gebracht bij het EMC te Rotterdam en UMC te Utrecht
Alle drie zouden dit nader onderzoeken en hebben mij toegezegd hierop terug te komen.

Wie weet is dit een oplossing voor ALS

De site is: www.marhsallprotocol.com
Mijn vriend heeft dit zelf even op pubmed gezocht, o.a. op: ALS en IMMUNE ; en heeft een aantal studies gevonden die een duidelijke link leggen tussen ALS en het Immuunsysteem (dat dus geïnfecteerd kan zijn, zie de samenvatting verderop in deze mail)

Pubmed is de plaats waar alle medische onderzoekrs hun rapporten plaatsen.

Hieronder is een korte samenvatting plakken van het MarshallProtocol. Wellicht dat andere ALS Patienten dit eveneens met zijn/haar dokter wil bespreken. Afgaande op de resultaten lijkt het me heel erg de moeite waard om dit protocol eens heel goed onder de loep te nemen.


DE SAMENVATTING MARSHALLPROTOCOL :

Het probleem:

schadelijke bacteriën morphen tot CWD/L-form-bacteriën die de immuuncellen
infecteren (oa phagocyten), als gefotografeerd door Wirosko et al. en Andrew
Wright.

L-form-bacteriën stimuleren NF-KappaB die de phagocyte nucleus mRNA
(messengerRNA) laat afscheiden

deze mRNA start cytokines and chemokines (cytokine-cascade) zoals
TNF-alpha (and perhaps interleukin-6?)

EN de mRNA zet ACE aan het werk, die angiotensin I converteert in
angiotensin II

Deze overvloedige Angiotensin II wordt opgepikt door de L-Form-bacteriën
(die hebben de receptoren ook) die het gebruiken om hydroxyvitamine 1.25 D
te maken teneinde:

- zichzelf te beschermen tegen het immuunsysteem bv. de phagocyten die ze
hebben geïnfecteerd en waar ze zich zelfs voort (kunnen) planten

- proteïnen in de celwanden van de macrophagen aan te tasten, waardoor ze
makkelijker erin en eruit kunnen


Hierdoor komen er dus alleen maar meer L-form-bacteriën in het
immuunsysteem, die het weer van voren af aan laten beginnen, maar nu nog
ietjes slechter



Het Protocol doet het volgende:

Olmetec (Olmesartan medoxil) is een angiotensin blocker die de
angiotensin-receptoren op de L-form-bacteriën voor 100% blockt, waardoor ze
dus geen 1.25 D meer kunnen maken om zich te verstoppen. Het immuunsyteem
gaat ze 'zien' en gaat ze dus de nek omdraaien. Ze kunnen ook niet meer zo
makkelijk uit de cellen ontsnappen, omdat de 1.25 D de celwanden niet meer
verzwakt. De geblokte receptoren hebben ook als gevolg dat de constante
ontstekingsreactie uitblijft, maar andere receptoren blijven het wel doen,
waardoor je niet het immuunsysteem helemaal lamlegt

De antibiotica die men gebruikt worden gebruikt om het immuunsysteem te
ondersteunen bij het schoningsproces en worden ook in lage doseringen
gebruikt, want het grote werk wordt door het immuunsysteem zelf gedaan.



Diagnose:

Er zijn 2 manieren om de diagnose te stelen:
-1. een bloedtest: niveau's van Hydroxyvitamine D 25 EN dihydroxyvitamine 1,25 D ; het bloet MOET BEVROREN worden als het naar een lab gestuurd wordt, anders breekt de 1,25D af en is het gemeten niveau niet bruikbaar, DIT IS ABSOLUUT een vereiste. Die niveau's kunnen op de site worden geplaatst en dan geven de onderzoekers aan of MP kan helpen ja of nee.

-2. indien die niveau's niets zeggen of als er geen bloed genomen kan worden is het mogelijk om een therapeutic probe te doen. Dan begin je aan de zogeheten fase 1 en als er iets aan de hand is, volgt er GEGARANDEERD een reactie, zoals beschreven op de site. Dit heet Jarish-Herxheimer.

De medicijnen zijn totaal onschuldig, dus er is mijns inziens geen reden om het te proberen. Maar ik ben en blijf een leek, dus het kan dat Kees sommige medicijnen niet mag hebben.


Hieronder heb ik een aantal onderzoeken aangehaald waar een duidelijk verband wordt gelegd tussen ALS en een op hol geslagen immuun-systeem.



We now extend these findings by showing that message for TNFalpha, as well as mRNA for interferon gamma (IFNgamma) and transforming growth factor beta1/2 (TGFbeta1, TGFbeta2), is simultaneously increased

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=13678668

Dit is EXACT wat het marshallprotocol beschrijft en aanpakt !!




Hier heeft men uit een groep van 24 mensen met ALS (die geen LYME hadden !) 3 mensen gevonden met de bacterie Borrelia Burgdorferi, een bacterie die tot de genoemde L-FORM/CWD kan morphen !!!!! Waarom staat hier geen LYME? Omdat de bacterie Borrelia Burgdorferi vooral voorkomt in Lyme.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=2334308



Men heeft in dit onderzoek in weefsel van ALS patienten bewijs gevonden dat er idd een overdadige immuunreactie aan de gang is bij ALS: These results support the involvement of immune/inflammatory responses in amplifying motor neuron degeneration in ALS

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=14755726



In het volgende artikel op pubmed staan een aantal vermeldingen over verhoogde TNF-alpha en interleukin-6, wat duidelijk aangeeft dat er een te sterke immuunreactie plaatsheeft bij ALS.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15777251
bij dit artikel is het interessant om te weten dat 1,25 D een directe invloed uitoefent op het in het artikel genoemde oestrogeen.....
http://autoimmunityresearch.org/hormones.pdf

Re: Stamceltherapie in China (3)

Hallo Allemaal,

Er worden weer goede onderwerpen aangedragen!
Bedankt allemaal.
Ik ga het zeker op korte termijn voorleggen aan de wetenschappers die ik ken.
Het is belangrijk dat we dit allemaal doen.

Hoe staat het met het als onderzoek in Duitsland?
Ik kreeg een goede indruk van de wetenschapper en zijn instituut, die betrokken was bij de uitzending en speelfilm enige tijd geleden in het programman van Hans Kerner (zdf)

Groet,

Paul

Re: Stamceltherapie in China (3)

Ed, Kees, Paul, e.a.,
De beschreven piste dewelke tot op heden nog niet aan bod was gekomen ivm de ijzeromzetting id lever etc.. vind ik best nuttig om eens aan te kaarten bij onze wetenschappers hoor. Temeer, in het jaar 1999 werd ik geconfronteerd met de éérste ALS-verschijnselen en mijn kinesist - die vroeger opereerde in Duitsland - vertrouwde mij toe dat de lever zeer dikwijls een causaal verband heeft met neuromusculaire problemen.
Dieper in detail is hij niet gegaan maar ik ben toch vanaf dat moment begonnen met extra accenten te leggen in mijn voeding en ook leverzuiverende kruiden te gebruiken. Nu zijn we 2005 en vergeleken met anderen ben ik nog relatief goed, hoewel sporadische vorm.. Ik heb alvast het artikel doorgestuurd naar mijn huisarts opdat ik zijn mening zou kennen hieromtrent. Ik hoop van jullie allen dat hetzelfde moge gebeuren. Zou het kunnen dat mensen met een zwakke lever vanuit de jeugdjaren bv., meer vatbaar zijn voor ALS ?? Nuttige vraag.
Ik denk Paul dat wij dergelijke details ook kunnen bijvoegen in de DBase, niet ?
Alvast bedankt voor jullie opzoekingswerk.
Eddy DC