Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
film over ALS

TV-film rond ALS op RTL-4


RTL-4 brengt vanavond, woensdag 20 april, de TV-film Jenifer. De film draait rond drie zussen. Een van hen wordt ziek en krijgt de diagnose ALS. 20.40 uur tot 22.15.


Jenifer Esless (gespeeld door Laura San Giacomo) krijgt te horen dat zij ALS heeft.Zij is dan 35 en een succesvol toneelproducent. Het brengt haar dichter bij haar twee zussen, Valerie en Meredith. Jenifer en haar familie vinden dat er te weinig onderzoek gedaan wordt naar ALS en ze beginnen geld in te zamelen voor onderzoek. Zij brengen bijna 10 miljoen dollar bijeen, geld dat gebruikt wordt voor het ontwikkelen van stamcel-therapie.

De film is gebaseerd op het echte levensverhaal van Jenifer.


20 april 2005

Re: film over ALS

De website van de zussen Estes die Project ALS opstartten :

http://www.projectals.org

De film is wel al een beetje verouderd (heb die vorig jaar gezien en toen was ze al eventjes verouderd). Jenifer is ondertussen overleden, het project en de strijd van de zussen gaat verder.

Re: film over ALS

Ik heb de film eveneens gezien.
Ik vond het vreemd dat ze er niet later nog bij hebben gezet dat Jennifer toch is overleden.
Zo geef je misschien mensen valse hoop!

Project A.L.S vond ik een goed idee vande zussen, het vergt alleen zoveel geld en tijd, is er niet iets wat sneller gaat of kan?

Wanneer is Jenifer eigenlijk overleden aan de ziekte? Heeft ze toch euthanisie gepleegd, of juist niet?

Anya