Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Computergebruik

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt te vertrekken naar China (14 juni) en we zijn hier derhalve druk met de voorbereiding. Zou iemand mij informatie kunnen verstrekken over computergebruik aldaar? Het liefst zo uitgebreid mogelijk. Ik ben druk bezig met mijn eigen site en wil graag weten of de computers in het ziekenhuis toegankelijk zijn of is het raadzaam wellicht een laptop mee te nemen enz.

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Hen

Re: Computergebruik

er zijn vier computers in de algemene ruimten voor algemeen gebruik. Daarnaast hebben de meeste kamers een internet aansluiting (lan-kabel).
Je kunt ook draadloos contact maken met het internet, dus een laptop is erg handig de vier computers zijn nogal eens bezet. En soms werkt het gewoon niet, eventjes of een hele dag.......

Re: Computergebruik

Is het eenvoudig om draadloos kontakt te maken met een laptop? Gewoon hier een kaart kopen en aan de slag? Mochten er nog mensen zijn met ervaring hiermee, gaarne advies

Groetjes,

Hennie

Re: Computergebruik

Dag Hennie,
Van 8 april tot 3 mei ben ik als professioneel begeleider in het West Hill Hospital geweest. Wij hadden een laptop met ingebouwde wireless LAN (losse kaart kan ook). XP vindt het draadloos netwerk van het ziekenhuis vanzelf. Vanaf kamer 9 kun je in elk geval draadloos op internet. Als je met de laptop in de community room of PC-kamer gaat zitten, heb je ook verbinding. De verbinding is weliswaar traag en valt af en toe uit. Je eigen laptop meenemen is aan te raden. Chatten via MSN met webcam is een perfecte manier om met het thuisfront contact te houden. Succes!

Re: Computergebruik

Oh Hennie...nog iets,
Hou je website simpel, zodat het laden van de pagina's niet te lang duurt. Als je vanuit China foto's wil plaatsen, zorg dan dat je ze kunt verkleinen (qua geheugen). Zet een programma op je laptop waarmee dit makkelijk kan, bv. Photoshop.
Leon

Re: Computergebruik

Hartstikke bedankt voor al jullie hulp!!!

Groetjes,

Hen