Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
1 2
Author
Comment
In Memoriam Ardi Bouter

Na een intense periode van samen lachen, huilen, vechten, hopen en uiteindelijk verliezen, hebben wij, op deze toepasselijke dag, afscheid moeten nemen van mijn lieve man, onze lieve vader en schoonvader Ardi Bouter.

Namens Ardi willen wij iedereen bedanken voor de steun die hij gehad heeft aan de hechte ALS community.

Alle sterkte toegewenst in jullie strijd, de onze is nu vredig geeindigd.

Annelies, Nicolien&Jaap, Eric&Anne

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel erg vind ik het. Ardi was een bijzondere man.
Veel sterkte gewenst met dit grote verlies.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel veel sterkte allemaal met dit ontzettend grote verlies. Wat zullen jullie in een gat vallen. Maar er zeker met een goed gevoel weer uitkomen.
en voor Ardi, hij rust in vrede.....

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Ik wens langs deze weg alle liefhebbenden van Ardi heel veel sterkte toe, ook namens mijn echtgenote Femke. Een pioneer is heengegaan, helaas veels te vroeg.

Hennie en Femke

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,
Gecondoleerd met dit verlies.
Jullie hebben onderling een hechte band, lijkt me en zullen de weg vinden .. om dit verdriet samen te verwerken.
Jammer dat Ardi, een man met wijsheid, moed en humor, jullie zo vroeg heeft moeten verlaten.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel veel sterkte toegewenst.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Familie Bouter ,gecondoleerd met het verlies van jullie Ardi,heel veel sterkte gewenst in de komende ,ongetwijfeld moeilijke tijd ,maar wat hebben jullie veel goeds gedaan voor A.L.S.
Daar zijn wij heel dankbaar voor,nogmaals ,heel veel kracht toegewenst.
Tiny en Riet Romviel(op dit moment in China in afwachting van de operatie door dr Huang)

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Gecondoleerd met dit enorme verlies. Wij wensen jullie ontzettend veel kracht.

Ardi heeft ook voor ons heel veel betekend.

Karo en Leonie Murk

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie,
Zojuist hoor ik hier in Bejing dat Ardi is overleden.
Ik ben meer dan geschokt. Door Ardi ben ik hier met Karo Murk. Ardi was de voortrekker van dit gebeuren hier in China. Ik heb de eer gehad om een paar keer rechtstreeks te mogen mailen met Ardi. Ik heb hem mogen ervaren als een wijs en tegelijkertijd realistisch mens. Ardi meldde mij in een van zijn laatste mailtjes dat hij terminaal was. Dat het toch nog zo snel zou gaan heb ik niet kunnen denken. Ik was van plan om hem volgende week een update te geven
van hetgeen ik in China heb ervaren. Helaas kan ik mijn ervaringen niet meer met hem delen. Ik wens jullie alle kracht toe om dit grote verlies te kunnen dragen. Ik hoop dat jullie alle steun zullen krijgen van de mensen van wie jullie dit verwachten. Ondanks het feit dat ik Ardi nooit persoonlijk heb mogen ontmoeten was ik een groot fan van hem geworden. Voor mij is hij een hele grote!! Nogmaals beste familie Bouter, alle sterkte toegewenst in de komende dagen.
Met oprechte deelneming en met vriendelijke groet,
Hein van Tongeren uit Bejing.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve Familie,

We denken aan jullie, sterkte.

Jeroen & Ebru

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Wij wensen jullie allemaal heel veel sterkte met dit verlies.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Voor ons toch nog heel onverwachts, wat een enorme klap!, met voor allemaal heftige emoties, omdat voor ons een rots in de branding is ingeslapen. Wij zullen hem heel erg missen!! Annelies,Eric,Nicolien, Anne en Jaap, we zullen Ardi nooit vergeten!! Heel veel sterkte gewenst, en in gedachte een dikke kus,Nelleke en familie.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,

Hierbij wensen wij u veel sterkte.
Wij zullen hem hier missen. Zijn berichten waren een steun voor ons.

Coby Wickel
Hans Wickel
José Wickel

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste Annelies, Nicolien en Jaap, Eric en Anne,

Mede namens Joop en Ineke Luitwieler willen we jullie condoleren met het verlies van jullie man en (schoon-)vader. We kenden Ardi niet persoonlijk, maar zullen hem nooit vergeten. In de eerste plaats omdat Ardi ons op het spoor gebracht heeft van dr. Huang.
Als je niets weet dan kun je niet kiezen. Door Ardi kon Joop kiezen voor China; iets waarvoor hij (en ook wij) Ardi heel dankbaar zijn.

Maar dat is niet het enige. Ardi en ook jullie hebben laten zien dat je je niet neer moet leggen bij je lot maar dat je kunt zoeken naar een alternatief. Ongeacht wat de uitkomst is... strijden voelt beter dan lijdzaam afwachten. Deze levensles hebben we goed in onze oren geknoopt.

Dankzij de beslissing van Ardi om de OEC behandeling naar buiten te brengen was de aandacht van de media in het afgelopen jaar meer dan ooit op ALS gericht. Laten we hopen dat dit positieve invloed heeft op de westerse medische wetenschap en op de regeringen die onderzoeken tegenhouden.

Ardi was een fantastisch mens, meelevend, begrijpend en bereid om zijn kennis te delen met anderen... een voorbeeld voor velen.

Veel sterkte !

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel veel sterkte toegewenst.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Het is niet te bevatten.
Sterkte.

Irma

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Een tijdje niet meer gelezen op dit forum en geslagen door het nieuws... Er is stilte in mijn hart om wat deze man voor ons allen betekende. Ik kan niet enkel dan met dankbaarheid terugkijken op wat hij teweegbracht bij mensen door het toonbeeld te zijn op gebied van sterkte, vechtlust, hulpvaardigheid en dit terwijl hij zijn ziekte diende te dragen. Dank je Ardi, dank je familie Bouter om wat jullie voor ieder van ons hebt betekend.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

klik hier voor rouwkaart

http://www.ardibouter.com/paps.html

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel veel sterkte toegewenst.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Hallo lieve familie,

Na het telefoontje van Eric, wisten we meteen wat er aan de hand moest zijn. We zagen het al een hele tijd aankomen, maar nu is het dan zover. Wat een rare gewaarwording, maar wat een mooie dag: 5 mei. Dag van dé bevrijding én de Hemelvaart. We kennen Ardi al zo lang. Wat is het dan gek dat we hem nooit meer zullen zien en spreken.

Veel sterkte gewenst.
Liefs Jacco en Marjolein

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Helaas moeten wij afscheid nemen van onze oom Ardi. Na enige tijd ziek te zijn heeft hij toch voor het leven gevochten. Helaas mocht het niet baten. We zullen hem missen, hij was en blijft een sterke en een geliefde oom van mij. Maar weten dat onze gedachtens altijd bij hem zullen zijn en we zullen hem missen

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Een heel groot verlies!
Wij zullen Ardi nooit vergeten. Hij heeft voor ons en de ALS patienten enorm veel betekent. Rust zacht.

Verder wensen wij de familie enorm veel sterkte.

Peter Marinussen en Jolanda van Dijk Marinussen

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Mijn oprechte deelneming met het verlies van Ardi.
Sterkte in deze moeilijke tijd.
Leon Bouts (begeleider in Beijing van Franco Mijnes)

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Verwacht en toch zo onverwacht!! mogen allen die we de laatste tijd verloren hebben mekaar ergens terug vinden.

Mijn innige deelneming

Anita en Anne Sophie

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,
Heel veel sterkte in dit groot verlies.
Ieder die iemand verloren heeft aan deze ziekte weet wat jullie doorstaan.
Ardi was een "groot" mens, de ganse "ALS-familie" zal hem nooit vergeten.
Van harte.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve familie Bouter,

Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.

Hij was ook ons grote voorbeeld en willen hem danken voor al het goede dat hij heeft gedaan voor ALS-patiënten.

Liefs,

Miranda
ook namens Ad & Annie die nu nog in Peking zijn

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Het komt toch altijd nog onverwacht. Ardi was een moedige pionier, die bereid was een ongewis experiment aan te gaan. Als geen ander heeft hij aandacht gevraagd en gekregen voor de Spierziekte ALS. Ik bedank hem daar voor.
Veel kracht en sterkte gewenst om verder te gaan.
George Foet

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Geschokt las ik vanochtend het overlijdensbericht van Ardi.
Mijn bewondering voor hem is zeer groot.
De manier waarop hij insprong op een experimentele behandeling en daar vervolgens tot het eind toe realistisch en duidelijk mee omging ,ondanks zijn eigen ziekte, vind ik geweldig!
Veel sterkte! Judith.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve Familie Bouter,

Langs deze weg wil ik jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies..ik ben er eigenlijk helemaal stil van...

melanie van Dorst

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve Fam.Bouter,
Wij willen jullie condoleren met het verlies van Ardi.
We kennen Ardi nog maar kort maar zullen hem zeker nooit vergeten! Wat heeft hij(en jullie) enorm veel voor ons betekend en voor vele ALS-patienten en hun familie. Er zal een enorme leegte ontstaan, we wensen jullie heel veel sterkte de komende dagen en in de toekomst.
Aart, Reina, Carin, Robin, Judith en Daniel.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste Annelies, Nicolien, Eric en familie Bouter,

Diep ontroerd van dit bericht deel ik U mijn oprechte deelneming in rouw mee bij het overlijden van Ardi.
Menigmaal hadden wij diverse contacten op zowel forum als persoonlijke e-mail, waarbij wij steeds elkaar de moed inspraken op allerlei vlakken. Ardi was ook de man die onmiddellijk werk wou maken van de gegevensbank die wij samen met Paul Batstra oprichtten. Men kon steeds rekenen op de deskundige hulp van Ardi en hierin was hij werkelijk een kei.
Integer zoals hij was zullen wij dit groot verlies moeten dragen, ook de familie die alles heeft gedaan om Ardi terug goed te krijgen.. Onvergetelijk hoe een gezin zich zo kan inzetten. De spreekbuis voor allen was Ardi en ook met zijn site, die hij enkele maanden geleden nog wilde overlaten.. Toch heeft hij steeds de energie gehad om door te gaan, in het belang van vele patiënten. Dit siert hem en wij hopen allen dat ook wij diezelfde energie mogen blijven krijgen om de aandoening te doorstaan.
Ardi, je bent en blijft voor mij een heel bijzonder man, ik vergeet je nooit. Wij hebben elkaar graag gezien. Je wou me nog ontmoeten dit jaar maar helaas kan dit hier niet meer.. Misschien zien wij elkaar nog wel ooit, wie weet .
Ik wens de familie Bouter veel sterkte toe in dit rouwproces.

Eddy De Clerck - België

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,

Hierdoor betuig ik u mijn innige deelneming met het verlies van uw geliefde.
Ik wens u de kracht toe om dit grote verlies te kunnen dragen.

Bram

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Geachte familie Bouter,

Ook ik wil u graag mijn deelneming betuigen met het verlies van Ardi.
De ALS gemeenschap verliest hiermee een strijdbaar man, die tot het laatst in zijn forum actief bleef.
Ik wens u alle sterkte toe om dit alles te kunnen verwerken.

Fred Kilwinger

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Aan Annelies, Nicolien, Eric en de familie Bouter,

Delend in Uw aller leed bij het overlijden van Ardi, jullie goede echtgenoot en vader, zenden wij jullie onze zeer innige en oprechte deelneming.
Het was een waar genoegen hem te leren kennen via persoonlijk email en via het forum en daar zal Ardi blijven verder leven.
Ardi was een zeer moedig man, een vechter, een man van zijn woord, men keek naar hem op, hij was een vriend voor en van velen steeds tot diensten bereid.
Zijn liefde, warmte en zorgzaamheid kon hij aan vele mensen kwijt en dat gaf zijn leven grote inhoud.
Zijn aardse verlies zal ieder op zijn manier proberen te verwerken.
Bedankt Ardi dat we je gekend hebben en voor al het goede.
Wij wensen aan de familie Bouter steun en warmte toe in deze moeilijke tijd en koester de mooie momenten.

Zeer genegen
Christiaan, Carine en familie uit België.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie en vrienden van Ardi Bouter,
Elke dag keken wij even op de website en hebben "meegeleefd" met de mail en de uitzendingen op de TV. En dan zomaar op 5 mei lees je dat hij is overleden. We wensen u allen heel veel moed voor de komende tijd.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

A: Ardi we zien je niet meer, maar je bent niet weg

L: Lang zijn niet alleen de wegen die Ardi in het
verleden is gegaan, maar net zo belangrijk zijn de

S: Sporen die Ardi voor de toekomst achterlaat.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familieleden,

Ik wil jullie via deze weg heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.
Jullie zijn toch de mensen die vele geholpen hebben om naar China te gaan.
Heel veel sterkte, en we denken aan jullie.

liefs Hilde

Re: In Memoriam Ardi Bouter

We are so sorry and sad to hear about Ardi's passing... what an enormous loss for everyone, especially his loved ones and all of the people that he has helped.

He has done so much good for the ALS community -- what a generous human being with a kind heart and beautiful soul.

May he rest in peace always, and may his family feel comforted knowing how much good that he has accomplished in his life.

Our deepest condolences to his family and friends,
Priscilla and Joe from Beijing

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve Familie Bouter,

Wij wensen jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Vanaf september 2004 hebben wij jullie gevolgd in China en we zijn zelf in februari ook in China geweest. Wij vonden het een voorrecht om Ardi te leren kennen en bedanken hem voor de vele steun en aanmoedigingen die wij, ondanks dat het met hem slechter ging, mochten ontvangen.

"Echt bewonderingswaardig"

Wij hopen dan ook dat dit forum in de geest van Ardi mag blijven voortbestaan voor informatie en steun voor iedereen die ALS heeft of voor de medestrijders die iedere ALS-patient heeft.

Namens Mariette van der Meijden, ook ALS-patiente, Menno van der Meijden en een medestrijder Jan Arie van Arendonk.

Laat er, net zoals Ton Thijssen in TV-uitzending zegt, zo spoedig mogelijk iets tegen deze vreselijke ziekte gevonden worden.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Lieve Annelies,familie Bouter,

We zijn er heel stil van!
Een waarachtig,groot,onvergetelijk mens is heengegaan.
We leven intens met jullie mee.
Ardi zal altijd een bijzondere plaats in onze herinnering houden.Zijn sterke karakter kon de ziekte ALS niet overwinnen. Maar zijn grote inzet is een enorme katalysator in het bespreekbaar maken in de zoektocht naar nieuwe wegen in de geneeskunde.

Heel veel moed en sterkte toegewenst.

Liefs Ben en Tonny

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Geachte Familie,

Samen lachen, huilen, vechten, hopen; die strijd kennen we allemaal, elke dag.
Een strijd die al meer dan 150 jaar duurt, en waarschijnlijk onnodig al veel te lang.
Ardi wilde daar ook iets aan doen.
Als pionier ging hij naar China, en iedereen mocht hem volgen.
Hij bracht de OEG-stamcelbehandeling in de publiciteit.
Ondanks zijn beperkte energie zocht hij- samen met andere patiënten- regelmatig de publiciteit; ook in de landelijke/Europese media.
Daar kan je alleen maar respect voor hebben.
A.L.S. moet bij een breed publiek bekend gemaakt worden; dat vond hij belangrijk; en dat is het natuurlijk ook.
Hoe breder het draagvlak- vooral ook in financiële zin- des te meer wetenschappers kunnen hun onderzoek richten op de oplossing voor A.L.S.

Eén wetenschapper kán tenslotte de oplossing brengen.

We zullen aan Ardi denken als iemand met moed en iemand die de daad bij het woord voegde.
We zullen hem missen in de strijd tegen A.L.S.
Ardi en familie, dank voor jullie grote bijdrage in deze.

Paul Batstra

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,

Heel veel sterkte met het zeer grote verlies van Ardi, uw man en jullie vader.

Ondanks de reis naar China heeft Ardi het moeten verliezen van de zo vreselijk moeilijk te bestrijden ziekte.

Het bericht treft mij bijzonder diep, omdat Ardi voor mij HET GROTE VOORBEELD was om te volgen.

Hij was het voorbeeld voor mij maar ook vele anderen.
Zijn, maar ook jullie pionierswerk heeft vele andere patienten weer moed gegeven om door te vechten.

Wees ervan verzekerd, dat Ardi maar ook jullie als familie Bouter altijd bij mij in herinnering zullen blijven als "HET GROTE VOORBEELD" voor alle Nederlandse maar ook vele Belgische ALS-patienten en familieleden.

Heel veel sterkte voor nu en in de toekomst,

Hans en Marja van den Bergh

Re: In Memoriam Ardi Bouter

aan de familie bouter,

veel sterkte met dit grote verlies, hij zal door velen gemist worden ook op s`heerenloo.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste Familie,
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies.
Rita

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie,

Vele maanden was Ardi een licht voor mij. Samen met jullie treur ik om hem. Zijn lichtend voorbeeld zal een blijvende sterkte zijn, voor u allen en voor mij en mijn gevecht tegen die verraderlijke ziekte.

Ria

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie,

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen voor de toekomst, ook namens mijn moeder Bep Dijkstra

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Op de achtergrond ben ik aanwezig via deze site en veel bewondering voor ardi opgebouwd.Veel steun en ongemerkt gesterkt geworden in mijn strijd met ALS.
Voor zijn geliefden en naasten veel sterkte en jullie mogen hem gedenken als een zeer begaan persoon,zelfs voor mij heeft hij zeer veel betekend.
gr. kitty

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,
gecondoleerd met het verlies van U man en vader. Een laat berichtje omdat ik met mijn moeder ook ALS patient in Groot Klimmendaal verbleef ivm beademing.
ALs is een vreselijke ziekte en wij hebben Ardi vanaf september tot op heden gevolgd. Ik vind het heel erg dat we moeten constateren dat er toch steeds geen kruid tegen deze sluip moordenaar gevonden is. Ik wens jullie ongelooflijk veel sterkte en bedankt dat jullie ALS meer bekendheid hebben gegeven

Astrid Buninga

Re: In Memoriam Ardi Bouter

Beste familie Bouter,

Jullie kennen ons niet en wij kennen jullie niet, maar dankzij het volgen van dit forum is het alsof er een vriend is heengegaan. Wij wensen jullie veel sterkte.

Re: In Memoriam Ardi Bouter

hallo lieve mensen, na het lezen van de berichtgeving over jullie, was er eerst stilte.Het niet kunnen bevatten en de pijn van het verlies van een groots mens heeft ertoe geleid dat wij nu pas kunnen reageren.Wat zeg je bij zon verlies?Jullie gevecht is gevochten...en misschien verloren maar de oorlog is gewonnen door in zoveel mensenharten iets te betekenen!!Jullie zullen voor altijd in onze gedachten zijn....Heel veel sterkte en rust wensen jullie, Franco, Bibi. en de kinderen.

1 2