Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
TV uitzending ALS

Voor iedereen,
Vandaag om ongeveer tien voor half 1 wordt de herhaling van het tv programma over Ton Thijssen uitgezonden.
Op nederland 1 in het vpro-programma 'het geluk van Nederland' .
Het geeft een goed beeld van wat de ziekte betekent en hoe het er in China aan toe gaat.
met vr gr. Kees Brouwer, de maker van van het programma

Re: TV uitzending ALS

Kees,
We weten dat je dit bericht niet op het forum hebt gezet om complimenten te krijgen, maar we willen ze toch graag geven.
Als begeleider van Ton heb je de China-periode op een heel andere manier belicht dan anderen, waardoor jouw verhaal een heel duidelijk en eerlijk beeld geeft van datgene wat patienten in China door kunnen maken. De documentaire is een zeer waardevol document voor diegenen die nog op de wachtlijst staan en hun begeleiders. Je hebt zoveel kritische zaken benadrukt, zoals de zware taak van de begeleiders, de enorme betrokkenheid van de Chinese artsen en het verplegend personeel, de andere cultuur, en ook het feit dat het een risicovolle onderneming is voor patienten met een mindere conditie.
Je hebt zoveel belangrijke zaken benadrukt... emotionele maar prachtige documentaire.

Re: TV uitzending ALS

sorry, maar is er nog een mogelijkheid om eventueel het programma op internet te bekijken want door omstandigheden heb ik ze de keer niet kunnen bekijken. Ondanks het verlies van mijn man nu kan ik het toch niet laten alles te volgen: na 5 jaar kan ik het niet ineens loslaten.

groeten en sterkte aan iedereen

Re: TV uitzending ALS

Via het onderstaande internet-adres kom je op de VPRO-pagina met alle informatie over het programma. Je kunt zelf kiezen hoe de video wilt afspelen.

http://www.vpro.nl/programma/geluk/afleveringen/21685923/

Groeten