Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Belgische pers 22 06

Dit las ik vandaag in een Vlaamse krant bijgevoegd bericht.
Na raadpleging van de Belgische website ben ik ervan overtuigd om deel te nemen. Ik las er ook dat professor Carmeliet goed evolueerd in zijn onderzoek met VEGF en professor Robberecht een nieuwe therapie heeft ontdekt op vissen.

""Omstreden Chinese ALS-dokter Huang komt naar België

De Chinese chirurg Huang Hongyun komt op 11 september naar België om zijn omstreden therapie voor ALS-patiënten toe te lichten. ALS of Amyotrofische Laterale Sclerose is een ongeneeslijke ziekte die de zenuwspieren verlamt en uiteindelijk tot verstikking leidt.


De therapie die door dr. Huang Hongyun wordt toegepast is omstreden omdat al verschillende ALS-patiënten overleden zijn na het ondergaan van de behandeling. Toch hebben veel patiënten heel veel geld over om deze ingreep in China te ondergaan.


De Belgische ALS-Liga wil meer duidelijkheid over de therapie. Daarom wordt er tijdens het contactweekend van de Liga in Blankenberge een medisch debat georganiseerd waar naast dr. Huang ook de Belgische professor Wim Robberecht van de KULeuven en onderzoeker Peter Carmeliet aan deelnemen.


De ALS-Liga bestaat dit jaar tien jaar. In die tijdspanne zijn in België 2.000 mensen aan de ongeneeslijke ziekte overleden. Vijfenzeventig procent van de patiënten sterft tussen twee à vijf jaar na de diagnose.


Ons land telt momenteel zo'n 800 à 1.000 ALS-patiënten. Over de hele wereld lijden 384.000 mensen aan de ziekte. De oorzaak van ALS is nog steeds onbekend. Er is dus ook geen behandeling mogelijk of medicatie voorhanden.""

Re: Belgische pers 22 06

Wordt het contactweekend via tv uitgezonden?

Vr,gr,

Paul Batstra

Re: Belgische pers 22 06

Daar zal ik zeker op af gaan!!!!

Re: Belgische pers 22 06

Ook ik zal daar van de partij zijn.

Re: Belgische pers 22 06

Beste allemaal,
op www.gezondheid.be onder de rubriek "Kort actueel gezondheidsnieuws" staat het volgende:
"Omstreden Chinese A.L.S. dokter Huang komt naar België"
Ook allen benieuwd wat hij te zeggen heeft ????

Re: Belgische pers 22 06

Verwijzing van Veerke staat op:
-
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2903