Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
magnetisch tekenbord

Een tekenbord voor kinderen...
Ook mensen met spraakproblemen hebben er baat bij.
Voor mij zijn woorden met de letter K moeilijk herkenbaar voor luisteraars; even schrijven op het tekenbord en de overdracht is tot stand gebracht.
Het woordje (kerk/sneeuwklokje) kan met een haaltje worden gewist.
De prijs; 3,95 euro (via ANWB)

Re: magnetisch tekenbord

Wisten jullie trouwens dat Windows standaard een virtueel toetsenbord heeft waardoor je, indien je bijv alleen de pc nog kunt bedienen via een muis of joystick mbv de muis of joystick een mail kunt 'tikken' of een doc te maken in word of zo?

Kijk voor dit toetsenbord onder 'start' ->> alle programma's -->> Bureau-aseccoires -->>toegankelijkheid -->> schermtoetsenbord
Als het schermtoetsenbord is geactiveerd, zie je hem voor je op het scherm. Door bijv outlook open te hebben, kun je een mail 'tikken' of een doc in word maken.
Misschien weten sommige hier al van maar zet dit alleen hier ter informatie.

gr Mirjam

Re: magnetisch tekenbord

De Belgische ALS liga bied nog meerdere gratis software aan. bvb. Mijn vriendin "Lies" maakt niet alleen gebruik van het toetsenbord maar ook van de DOC-READER. Hiermee kan zij via de pc praten en documenten latenvoorlezen. Indien je over een webcam beschikt kan je zelfs bij gebrek aan handfunctie de pc met je hoofd bedienen.

Ad en Lies

Re: magnetisch tekenbord

Ikzelf gebruik al ca. een jaar thuis en op mijn werk het virtuele toetsenbord Click-N-Type van Lakefolks software.
Het is gratis software en het voordeel ten opzichte van het windows virtuele toetsenbord is dat je een
Nederlands/Belgische language pack kunt downloaden waarbij je ook gelijk een Nederlandse woordvoorspelling hebt waaruit je bijvoorbeeld na het aanklikken van de eerste 2 of 3 letters een lijst met mogelijke woorden krijgt die je dan aan kunt klikken. Zo hoef je niet alle letters van het woord aan te klikken.
Het toetsenbord is te downloaden op: http://www.lakefolks.org/cnt/

Groetjes,

Gerard

Re: magnetisch tekenbord

Frans, ga eens via google "tekenbord" daar vind je het nodige.

Victor Van Pol

Re: magnetisch tekenbord

Het gaat mij erom dat je met zo'n weinig wegend bordje snel een paar woorden kunt schrijven, die moeilijk verstaanbaar zijn.
De pennenstift is van metaal en ijzervijlsel voegt zich naar je opdracht.
Vanavond heb ik in de waranda met de buurvrouw een mooi gesprek kunnen voeren, dank zij dit bordje. Zij maakte nog een tekeningetje voor me !
-
Een simpel bord voor..een simpele ziel