Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Als contactweekend

Informatie van de Als Liga:

ALS contactweekend 2005
09/09/2005 t/m 11/09/2005

10 - jarige bestaan ALS Liga, ipv 2 dagen maken we er voor de gelegenheid 3 dagen van. Het zal een informatierijk, ontspannend en aangenaam weekend worden!!

WAAR: Floréal Club Blankenberge
www.florealclub.be

WANNEER: van 09/09 t/m 11/09
We verwachten de weekendverblijvers op vrijdag tussen 14 en 16 uur.



Programma:
VRIJDAG:
Na aankomst worden de kamers toegewezen zodat u zich kan instaleren voor het komende weekend.

18 u : gezamenlijk avondmaal

20u30 : feestavond 'ONDER ONS' in de Foyer

De avond richt zich in de eerste plaats tot de aanwezige leden van de Liga, de deuren staan ook open voor eventuele gelegenheidsbezoekers (de inkom is gratis)

We mogen alvast optredens verwachten van Mong en Magda en de Illustatie, Marleen Merckx (Simonne uit thuis), Leah Thijs (Marianne uit thuis), David Davidse en pianist Remco en Gerd Deley, Marc Pinte (radio Donna).

ZATERDAG:
Aangezien onze Belgische kust een aangename plaats is om te vertoeven en er genoeg te beleven valt, is iedereen vrij de dag naar eigen goeddunken in te vullen. We hopen dan wel dat de zon ook van de partij zal zijn, ze is alvast besteld. Er kunnen eventueel wijzigingen optreden (binnen activiteit) naargelang de weersomstandigheden.

8 u – 9 u : Ontbijt,

12.30 u : Middagmaal

18 u : Gezamenlijk avondmaal

20u30 : feestavond 'BONT IS DE AVOND' in de grote aula van de Floréal

Onze ambassadeurs zullen u vanaf nu de ganse avond verwennen. Ze doen dit met behulp van tal van bekende Vlaamse artiesten.

Liliane St.Pierre (zang), Linda Lepomme (zang), Andréa Croonenberghs (zang) Jacky Lafont (Rita uit familie)(zang), Kurt Defranck (Eric uit thuis)(sketch), Stef Goossens (Swa uit thuis)(sketch) Noureddine Farihi (Mo uit thuis)(zang), Erik Goris (Rob uit familie)(sketch), David Davidse (zang), (Vuile) Mong Rosseel (zang en/of sketch), Goele De Raet (zang), Leah Thijs (Marianne uit thuis)(zang), presentatie Marc Pinte (radio Donna) en mogelijk nog andere.

Deelnemers van het ganse weekend komen gratis binnen net als alle ALS patienten. De anderen betalen 15 € (er wordt een goedkopere gezinskaart voorzien) Eventuele wijzigingen en programmaoverzicht is te volgen via onze website.

ZONDAG:
8 u – 9 u : Ontbijt,

12.30 u : Gezamenlijk middagmaal In de voormiddag is opnieuw iedereen vrij, maar houd er rekening mee dat de kamers om 10 u moeten ontruimd worden. Er blijven 4 kamers ter beschikking voor personen die nog zorgen nodig hebben in de loop van de dag.

Ter gelegenheid van deze speciale bijeenkomst werd ook Koningin Paola uitgenodigd. Reeds 10 jaar staan we onder de bescherming van H.M. We hopen op haar komst zodat we kunnen tonen wat de Liga inhoudelijk betekend. Momenteel houd H.M. haar antwoord nog in beraad tot kort voor aanvang van het weekend. Vermoedelijk omwille van een onvoorspelbare agenda en het aspect, veiligheid. Haar definitief antwoord melden we onmiddelijk op de site.

13.30 u: verhuizen we naar het auditorium waar Marc Pinte de toespraken zal modereren.

Peter Carmeliet Professor aan de KU Leuven afdeling Moleculaire Vasculaire biologie en onderzoeker VEGF.

Wim Robrecht Professor aan de KU Leuven, UZ Gasthuisberg, onderzoeker Klinische en Experimentele Neurologie.

Dokter Huang Hongyun, MD& Ph.D.Professor and Chairman Xi Shan Hospital Neurosurgery Shi jing shan District Beijing.

Een tolk is aanwezig.



OPROEP!!! Aan het eind volgt een receptie in de Foyer. Alle medewerkers, ex-medewerkers, sympathisanten, sponsors, nabestaanden, medici, enz… zijn van harte welkom. We willen jullie allen nog eens graag terugzien in een ontspannen sfeer. HOPELIJK TOT DAN!!!!!



HOE DEELNEMEN ???
Inschrijven:
We verwachten alle inschrijvingen vóór 12 augustus. Je kan inschrijven via het inschrijvingsformulier http://www.als-mnd.be/uploads/media/Inschrijvingsformulier_02.doc

Indien u meer informatie wenst contacteer Mia :

0496/46 28 02 of m.mia@scarlet.be

Kom je enkel zondag en hoef geen maaltijd, dan kan dit volledig gratis. We ontvangen dan toch ook graag een seintje vooraf om je komst te melden omwille van de praktische kant.

ALS LIGA, Bondgenotenlaan 131, 3000 Leuven

Fax: 016/29.81.40 E-mail: secretariaat@alsliga.be

De betaling:
Vóór 12 augustus storten op rek. nr 320-4331728-69 van de ALS LIGA.

Vol pension drank bij het eten inclusief.

€ 50 è patiënt

€ 60 è 1ste begeleider

€ 100 è andere

€ 25 toeslag voor éénpersoonskamer

kinderen onder de 3 jaar mogen gratis komen.

Zoals geweten verloopt dit alles weer tegen democratische prijzen zodat we de patiënten op een goedkope manier kunnen samenbrengen, dit hebben we ook nu weer te danken aan onze talrijke sponsors.


Alle Vlaamse kranten namen contact om aanwezig te mogen zijn, net als sommige actualiteitsprogramma's van de Vlaamse TV zenders. Ook Netwerk Nederland zal aanwezig zijn om een vervolg te komen maken op de vorige uitzending. Iedereen plaatste dit gebeuren op de telex. Als u nog persmensen kent, nodig ze dan gerust uit, er zijn persmappen voorhanden

Re: Als contactweekend

Hello,

Ik heb mij reeds ingeschreven voor zondag 11sept. om de toespraken te beluisteren. Wie van de forumlezers neemt er ook aan deel?
Groetjes Carine

Re: Als contactweekend

Normaal gaan wij ( mijn ouders, mijn vriendin en ik ) ook, maar mijn vriendin moet tegen die tijd ons eerste kindje op de wereld brengen, dus dat zal spannen.
Ik heb ook al gebeld om kaarten te bestellen, maar blijkbaar moet je je voor zondag niet inschrijven, of heb ik het mis ?
Geoffrey

Re: Als contactweekend

Dag Geoffrey,

In het programma staat het volgende:
'Kom je enkel zondag en hoef geen maaltijd, dan kan dit volledig gratis. We ontvangen dan toch ook graag een seintje vooraf om je komst te melden omwille van de praktische kant.'
Ik heb een mailtje naar Mia gestuurd.
Groetjes carine

Re: Als contactweekend

Hallo allen,

Hoe kom ik op de website van dat als contact weekend ?
Help graag want mijn mama heeft pas asl.

Re: Als contactweekend

Dag Marco,

De website is:

http://www.als-mnd.be

Om rechtstreeks naar het contactweekend te gaan:

http://www.als-mnd.be/index.php?id=80

Groetjes en nog veel sterkte voor je moeder en familie
Carine

Re: Als contactweekend

Heb hier www.ALSLIGA.be maar blijkt op het eerste zicht toch om hetzelfde te gaan.

Re: Als contactweekend

Ik zal de verre verplaatsing vanuit Groningen maken.
Alleen al voor de pofesors Carmeliet en Robberecht.

Bedankt voor de hulp
MARCO

Re: Als contactweekend

Deze wijziging in het programma van 11 september staat te lezen op de belgische website.

-Na overleg met alle betrokkene werd besloten dat Prof Paivi Liesi niet naar Blankenberge komt. Het onderzoek zit nog in een te pril stadium en aangezien het om een open meeting gaat, ligt dat nogal moeilijk. We willen het onderzoek dan ook niet schaden. In samenspraak werd besloten dat Prof Robberecht een inleiding naar dit Fins onderzoek zal doen.-

Re: Als contactweekend

Marco, zet je niet beter het hele nieuwe programma op het forum??? De versie van Paul Batstra is ook niet meer uptodate.

Ziehier de nieuwste publicatie van 12 08 2005 op hun site. Die belgen zijn op het eerst zicht wel goed bezig.

Professor Peter Carmeliet Professor aan de KU Leuven afdeling Moleculaire Vasculaire biologie en onderzoeker VEGF.

Professor Wim Robberecht Professor aan de KU Leuven, UZ Gasthuisberg, onderzoeker Klinische en Experimentele Neurologie.

--Na overleg met alle betrokkene werd besloten dat Prof Paivi Liesi niet naar Blankenberge komt. Het onderzoek zit nog in een te pril stadium en aangezien het om een open meeting gaat, ligt dat nogal moeilijk. We willen het onderzoek dan ook niet schaden. In samenspraak werd besloten dat Prof Robberecht een inleiding naar dit Fins onderzoek zal doen.--

Dokter Huang Hongyun, MD& Ph.D.Professor and Chairman Xi Shan Hospital Neurosurgery Shi jing shan District Beijing, "Een tolk is aanwezig."

Professor Willem Betz Professor diensthoofd van de vakgroep huisartsgeneeskunde aan de faculteit geneeskunde van de Vrije Universiteit Brussel.

OPROEP!!! Aan het eind volgt een receptie in de Foyer. Alle medewerkers, ex-medewerkers, sympathisanten, sponsors, nabestaanden, patiënten, medici, enz… zijn van harte welkom. We willen jullie allen nog eens graag terugzien in een ontspannen sfeer. HOPELIJK TOT DAN!!!!!

AANDACHT!!! Door de vele plaatsaanvragen vrezen we een tekort aan plaats voor het bijwonen van het Medisch ALS congres van 11 september. We zullen in eerste instantie enkel een plaats kunnen garanderen aan diegene die via Mia hun komst en aantal personen bevestigd hebben volgens datum. Door de veiligheid en de praktische uitvoering zijn we verplicht deze maatregelen toe te passen. Mensen die naar Blankenberge afzakken zonder te reserveren dienen te wachten tot de gereserveerde personen van een plaats voorzien zijn.

Dank voor uw begrip, Danny Reviers


MEL M J