Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Einde Discussie

Beste allemaal,

Ik kondigde vorige week al aan dat ik van Brunsum naar Ladgraaf verhuis waar ik hopelijk betere opvang zal genieten. Ik wil hoegenaamd niet klagen want zoals ik kon vaststellen op de fora zijn vele er erger aan toe dan ikzelf denk ik, al wil ik mijn situatie niet minimaliseren. Ook voor mij zal het ALS lot toeslaan.

Morgen begint de familie samen met enkele vrienden "ja die heb ik wel" aan mijn verhuis. Dit zal vermoedelijk wel één weekje vergen en mijn internet aanpassingen er bovenop. Ik ben bang dat alles tesamen iets van het goede teveel zal zijn en ik wil mijn aftakelingsproces niet extra versnellen. Ik zal, en daar kom ik niet onderuit, wel enige levensaanpassing nodig hebben in mijn nieuwe voorlaatste verblijfplaats. Ik heb besloten om mijn tijd volledig in mijn aanpassing te investeren en dit is volgens mij misschien wel het geschikte moment om met mij activiteiten op de forums definitief te kappen. In mijn nieuwe optrek wil ik aan een waardig en rustige periode beginnen. Ik ben al dat gelieg en die verwijten ook kotsbeu. Als ik hoor welke kritiek een mens moet aanhoren omdat je ergens je oordeel op geeft. Nee, voor mij hoeft het echt niet meer.

Aan allen die het goed menen en eerlijk met de ervaringen omgaan, het ga jullie goed. Blijf wel opletten hé en de boel nuchter benaderen.

Ik ga nu lekker slapen hoop ik en morgen demonteerd men mijn pc, en gaat de de stekker eruit.

Toch met een krop in de keel, dag.
Victor Van Pol

Re: Einde Discussie

Beste Victor

Allereerst hoop en wens ik dat je dadelijk goed zit en het helemaal naar je zin hebt.

Het doet mij veel verdriet van jou geen replys meer te mogen vinden op de fora.

Ik wil je langs deze weg hartelijk dank zeggen voor al die berichten die je hebt geplaatst. Berichten die te denken geven over het onderwerp. Berichten waarvan ik heel vaak vond dat je gelijk had. Waarschijnlijk komt dit omdat nu het stadium waarin mijn man verkeert, zo erg is, dat ik niet meer kan geloven in genezing of stabiliteit.

Nogmaals Victor, ik wens je het allerbeste en Victor mocht jij mij prive willen mailen, dan mag en kan altijd. Ik vind het heel fijn om met lotgenoten te mailen. Voor dit keer heb ik mijn mailadres ingevoerd en is het aan jou om te reageren of niet. Wat je ook doet, het is altijd goed.

Het ga je goed.

Heel veel groetjes
Mirjam

Re: Einde Discussie

Victor, nou man, dit komt voor Lies zwaar aan. Ik wil jou niets verwijten want inderdaad ik lees dat je de verhuis aangekondigd hebt maar het komt toch o zo plots. Lies zag in jou een vertouwenspersoon en nu dit, nou nou. Ja, wat kan een mensenleven toch een enorme wending nemen. Ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Natuurlijk wensen wij je het allerbeste en een fijn verblijf in Landgraaf.
Lies is er echt kapot van.

Bedankt voor alles.
Ad en Lies

Re: Einde Discussie

Victor, ik vind het jammer dat je het forum gaat verlaten. Je hebt steeds een heldere kijk gehad en die zullen we nu gaan missen. Maar het is ook heel belangrijk dat je goed op jezelf let, zorgt dat je al je aanpassingen krijgt,en rust krijgt.Ik hoop dat je nog wat kan genieten in je nieuwe huisje en bedank je voor je reacties op de fora.Groetjes uit winkbullestad.

Re: Einde Discussie

Victor,
Blijf schrijven......aub!!!
Op welke site, op welk forum dan ook!
Je zult door velen gemist worden. En jij zult ook mensen missen!
Mail dan in elk geval af en toe iemand van de mensen (die nu reageren en de mensen die wel aardig waren voor je). Zo plotseling stoppen!!

Laat je pc op je nieuwe stekje monteren en stop aub de stekker er weer in.
Er moet een tussenweg te bedenken zijn.

Wie moet nu mensen met de beide benen op de grond zetten (Bram af en toe, ja).
Na Arjan zul je gemist worden!

Maar wat je ook beslist: een goede verhuizing gewenst en hopelijk word je heel goed verzorgd op je nieuwe stek en krijg je de nodige rust.

Hopelijk toch nog tot ziens (op het scherm?).

Groet,
Ans

Re: Einde Discussie

Dag Victor,
Blijf onder de mensen..
Vereenzaming kan je treurig maken.
Wil je nog uitleggen wat je omstandigheden zijn?
Ik hoop dat je het vol weet te houden.
Wie weet gaat Finland je nog redden !
gr,
Frans (uit Joppe).

Re: Einde Discussie

Dag Victor,

Mocht je dit nog lezen: laat ik beginnen met jou een prettig verblijf te wensen in Landgraaf. Ik blijf nog steeds hopen dat je er nog jaren mag vertoeven, het schijnt er mooi te zijn.

Je weet inmiddels dat ik het niet altijd met je eens ben geweest en dat geldt voornamelijk voor je manier van schrijven. Hoe dan ook, misschien weet je t.z.t. je toetsenbord weer te vinden en blijkt dat je ons al die tijd hebt gemist! Haha!

Heel veel sterkte,

Hennie van Wijk (Wijk zonder "c", hè!)

Re: Einde Discussie

Mooi Victor!!!

goede beslissing!!!

ik was jouw gelieg en persoonlijke verwijten ook meer dan kotsbeu.

Toch hoop ik oprecht dat je nog veel mag genieten in je nieuwe omgeving.

Re: Einde Discussie

Raf,

Van mij mag jij voorgoed worden geband van alle fora. Wat ben jij toch een rotzak om iemand die én ALS heeft én de waarheid durft te schrijven zo in de grond te trappen. Respect is bij jou ver te zoeken.
Ik word kotsmisselijk van de manier waarop jij durft schrijven in dit topic aan het adres van Victor.

Bahhhhhhh, bah

Re: Einde Discussie

Bovendien Raf, weet je, als ALS aan de zijlijn meemaakt dan weet je dat een ALS patient op den duur nergens meer heen kan en dan door het medium internet nog contacten heeft met de buitenwereld. Dat heeft Victor dus of misschien had Victor dit. En dat ene medium mag je hem niet afnemen, niet misgunnen, hij moet kunnen discussieren met anderen. Zijn gedachten kunnen verzetten, een mening kunnen geven want leven we niet in een democratisch land? En denk jij dat Victor echt rot dingen zegt/denkt/schrijft over je broer? Ik denk dat je de reacties anders leest als dat ze er eigenlijk staan. Ik weet helemaal zeker dat hij het niet zo bedoelt.
En weet je, het leven van een ALS-er is al zo kort. En vind jij dat jij het recht hebt om te schrijven dat het mooi is dat ie niet meer komt.
Nee Raf, nogmaals ik kokhals van je reactie

Re: Einde Discussie

Nu hoop ik toch niet dat we ook hier weer op deze manier met elkaar omgaan...

Victor, Ik was het eigenlijk bijna nooit met je eens...in ieder geval niet met de manier waarop je informatie haalde van onderandere mijn site.
Toch had je vaak ook een hele heldere kijk op zaken die ik juist wel weer kon respecteren..
Ik wil je alle geluk wensen in je nieuwe onderkomen, en ik hoop dat je hier een bepaalde rust kunt gaan vinden, misschien als alles achter de rug is dat je toch weer eens rond gaat kijken op het net..

Het allerbeste...melanie

Re: Einde Discussie

Victor,

Ondanks dat ik de manier, waarop jij je mening ventileerde, zeker meer niet dan wel eens was en ondanks mijn reacties hierop zeg ik toch: "Man, houd je taai en verkoop je huid zo duur mogelijk. Zorg dat je in ieder geval zoveel mogelijk geniet en laten wij onze strijdbijl nu maar begraven. Het kost ons allebei, onnodig, toch al te veel energie".

Hans

Re: Einde Discussie

nou , een tijdje niet meer hier geweest dacht dat Raf toch ondertussen verbannen was. Wordt nu wel hoog tijd !!!

Re: Einde Discussie

Hi Victor,

Ik ben nog maar net actief op dit forum en heb dus heel wat leeswerk moeten verrichten om de topics bij te benen. Ik vind het al meteen spijtig dat ik misschien niets meer van u zal kunnen lezen. Als je enigszins de kans ziet actief te blijven op het forum, doe het dan. Ik stel vast dat uw berichten van enorme waarde zijn, als ik zie hoeveel er op uw topics wordt gereageerd.
Wat krijg jij vaak tenonrechte bakken kritiek over je heen zeg. Ik heb begrip voor uw beslissing en aanvaard wat je uiteindelijk besluit. Staar je niet blind op, zoals we dat bij ons zeggen, die 2 paarden en 1 apenkop, maar denk aan die talloze mensen die behoeften hebben aan uw nuchtere kijk. Zie de reacties eens hoe emotioneel, besef dat daar heeeeeel wat menselijk gevoel achter schuilt.

Veel suces in de nieuwe verblijfplaats en een vlugge aanpassing toegewenst.
Denk nog eens heel diep na aub.

Luc Vermeer

Re: Einde Discussie

Hallo Victor

Je bent van harte welkom op
http://www.helphenk.nl/forum/phpBB2/index.php
waar gediscussieerd kan worden over de hot items waarop je hier wordt afgerekend. Dit forum is afgeschermd voor gasten. Mocht je komen, registreer je eerst, dan krijg je een activatiemail en klik op de link in die mail, stel je dan voor. Hierna wordt je toegelaten in een spec gebruikersgroep. Als je dan inlogd zie je onderaan een forumdeel met allerlei onderwerpen over ALS. In "algemeen" kunnen we verder babbelen/discussieren.
Ik hoop van harte je daar te ontmoeten.

groetjes Mirjam
PS anderen zijn ook welkom.

Re: Einde Discussie

lieve mensen, als er ook maar iemand is die weet hoe Victor deze berichtjes onder ogen kan krijgen (voor het geval hij inderdaad niet meer op het internet komt) DOORGEVEN !!!!!!!!!! Victor ALS is een strijd die je moeilijk alleen kan voeren!!!!!

Re: Einde Discussie

Anita, er is iemand die het door kan geven en het waarschijnlijk ook wel doet, ik vermoed en hoop dat hij over een tijdje weer terugkomt wanneer hij op zijn nieuwe stekje zit en alles op orde heeft en weer even rust heeft gekregen. Zoniet dan moeten we dit respecteren en hem lekker laten genieten van wat er nog te genieten is. Bovendien heb ik je lang gemist hier, ik hoop dat het goed met je gaat en misschien horen we wel meer.
groetjes Ina.

Re: Einde Discussie

Sorry, het zal nog een weekje duren voor ik er weer zal zijn. Na het overlijden van mijn man heb ik, nu ik weer halftijds werk, al mijn verlof zo proberen te regelen dat ik zoveel mogelijk met de kinderen en hun gezinnen in de Ardennen ben. De Ardennen waar we zo gelukkig waren tot zelfs 2 weken voor zijn overlijden. Nu zijn de gevoelens zo tegenststrijdit. Ik mis hem en langs de andere kant ben ik blij om samen met de kinderen en kleinkinderen te kunnen zijn.... Het is verdorie zo moeilijk nu......groetjes Anita
Raf verdorie het staat jou ook te wachten denk daar toch eens aan, het is verdomme zo moeilijk in de laatste fases en weerwind krijg je gewoonlijk van mensen die in dit stadium zitten..... en ik mag dan al gelukkig zijn want ik heb 5 jaar voor mijn zieke man "kunnen" "mogen"?????? zorgen wat relatief lang is

Re: Einde Discussie

ina je kan mij e mailen hoor!!!!

Re: Einde Discussie

Ik heb alle respect voor iedereen!!

Weet dat het een harde strijd is, wordt.....

Ik heb enkel en alleen gereageerd tegen dingen die nergens op slaan en die trouwens helemaal niets over de ziekte te maken hebben!!!

Wanneer we over de ziekte praten zullen we denk ik wel allemaal dezelfde mening delen....

Laat dit alsjeblieft wel duidelijk zijn.

Heb alle respect voor mensen en alle respect voor iemands mening.. (zolang er maar niet onder de gordel gespeeld wordt)

Re: Einde Discussie

Raf je begrijpt het niet. Dit was laatste reactie hierover.....

Re: Einde Discussie

Hallo Raf,
Houdt maar op jongen, je gaat het toch niet winnen.
Je hebt een imago opgebouwd ( ik destijds ook ) waarop een ieder reageert als een rode lap op een stier. Victor is intussen heilig verklaard en wordt uitgenodigd om overal op diverse sites uitgebreid zijn evangelie te verkondigen. Hennie van Wijk en Hans van den Bergh hadden ook meer dan hun zakken vol en hebben dit ook al aangegeven. Jij hebt je meer dan kwaad gemaakt en je hebt je laten verleiden tot allerlei discussies. Resultaat nada. Wie ben ik om jou te mogen adviseren maar nogmaals gozert, stop er mee. Het kost je negatieve energie. Bijt je helemaal vast in de begeleiding van je broer Jan en laat verder iedereen zich vegapen aan de almachtige Victor.
Ik spreek je weer,
Hein.
PS. Hou gaat het intussen met je geopereerde knie?

Re: Einde Discussie

Hein, je overdrijft man.
Niemand heeft Victor ooit tot heilige gedoopt want hij heeft ook de waarheid niet in pacht. Toch schrijf/schreef hij net als Arjan zaliger "die ook door jou te hard werd aangepakt" wat vele onder ons denken maar niet altijd durven zeggen. Je kan niet ontkennen dat dit uiteraard veel respect heeft gecreerd.
Raf geeft in een vorig schrijven aan dat er amper 20 China-critikasters zouden bestaan, maar het tegendeel is waar. Neem het van mij aan, 3/4 van de patienten gelooft NIET in dr Huang en zijn stamcelltherapie.
Ik zeg WEL patienten want vaak zijn het de familieleden die er meer in geloven dan de patient zelf omdat die voelt dat wat er schort een ernstig probleem is, altans, zo ervaar ik het met Lies.

Ad en Lies