Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Einde site

Beste mensen,
Sinds de dood van mijn vader op 5 mei, bezoek ik 'zijn' forum nog regelmatig. Bedoeld als informatiebron, moet ik nu constateren dat die functie volledig weg is...
Ik zal in beraad gaan met mijn broer en moeder, maar ik denk zelf dat het tijd wordt om een einde te maken aan dit forum, zoals sommige van jullie al hebben voorgesteld.

Nicolien

Re: Einde site

Jammer Nicoline,
Je zou iemand moeten zien te vinden die de zaak een beetje weet bij te sturen.
Die persoon moet de mogelijkheid hebben om stukjes weg te kunnen gummen.
Hij moet voorkomen dat er teveel agressie gaat ontstaan.

Re: Einde site

Frans stukjes weggummen is censureren en dus niet meer objectief, zeker niet als diegenen die hiervoor aangeduid wordt over bepaalde vooroordelen beschikt.
Dit forum is zodanig geëscaleerd dat het niet meer mooi is. De familie Bouter zag dit vroeger als informatiekanaal en bron van hoop voor Ardi. Na wat hen is overkomen denk ik dat ze er ook niet meer zo achter staan. Hun geloof in dergelijke praktijken zal ondertussen ook drastisch geslonken zijn vrees ik.
Ardi heeft meen ik, geen enkel voordeel gehaald uit de therapie, in tegendeel.

Ik zou ook zeggen, dicht gooien dat boeltje.

Re: Einde site

Dag Nicolien,
Ik begrijp je reactie. Maar persoonlijk zou ik het ook wel spijtig vinden. Gelijk Frans zegt, er moet toch iets op te vinden zijn om dit forum terug in de juiste banen te leiden.
Reply's die over de schreef gaan eventueel weg te vegen...
Groetjes Carine

Re: Einde site

Eindelijk toch iemand die zijn gezond verstand gaat gebruiken. Ik gaf al aan in een vorig berichtje dat de kwaliteit van dit forum bedenkelijk is.

Oef, er zullen eindelijk geen mensen meer misleid en opgelicht kunnen worden.

Mel M J

Re: Einde site

Carine, wie gaat dat allemaal lezen en beoordelen???
Dat is een fultime dagtaak.

MEL M J

Re: Einde site

Laten we één ding heel duidelijk stellen: stoppen met dit forum zegt niets over onze mening over China. Degene die zegt dat mijn vader niets aan China heeft gehad, heeft zijn berichten nooit goed gelezen. Stoppen met het forum zegt alleen dat de reden waarom mijn vader met dit forum is begonnen en doorgegaan, niet meer terug is te vinden in de (bagger)berichten die er tegenwoordig opstaan. Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand is die hier baat danwel steun aan heeft. En alstjeblieft, ga niet vertellen wat ik vind of denk, want daar weet niemand iets vanaf. Mocht iemand dit forum door willen zetten, dan kan dat, maar dan wel onder een andere naam, want de naam Ardi Bouter heeft hier niets meer mee te maken.

Nicolien

Re: Einde site

Hallo Nicolien,
Ik heb 100% begrip voor je beslissing. Je vader heeft destijds dit forum op poten gezet om zijn bevindingen te delen met anderen. Hij was heel puur en helder.
Hij gaf zijn ervaringen door. O.a. door jouw vader zijn Karo Murk en ik ook afgereisd naar China.
We wisten waar we aan begonnen t.w. expirimenteel onderzoek c.q. behandeling. Voordat we vertrokken wisten we dat dr. Huang Karo niet kon genezen maar Karo wilde alles of niets spelen. Uiteindelijk is dit forum uitgegroeid tot hetgeen het nu is geworden. Ardi zal dit nooit zo bedoeld hebben, daarom nogmaals, ik begrijp je volkomen.
Het is een wijs besluit.
Vriendelijke groeten van Hein van Tongeren.

Re: Einde site

Familie Bouter en lotgenoten,

'Het zat er aan te komen....' Alle begrip en respect voor de initiatiefnemers van deze site. Ik had dit al eerder gesloten terwijl wij met dit forum toch een mooie manier hebben om onze mening te ventileren.
Eén oplossing bestaat erin om de baggerberichten van onwetenden (meestal zo - would be'rs) gewoon deleten en op deze manier hen doen inzien dat er hoffelijkheid moet bestaan tegenover ieder individu.
Ik was het niet altijd eens met sommigen maar wij hadden altijd respect voor elkaar.
Ardi zaliger zou dit nu zeker niet hebben gewild.
In ieder geval, wanneer het tot sluiten komt dan ben ik jullie dankbaar voor de tijd dat wij elkaar hebben gekend.
Hopelijk komt er een alternatief uit de bus...
Groeten - Eddy

Re: Einde site

Beste Nicolien,


Ik lees met ontsteltenis je reactie?

Hiermee ben ik zo vrij te zeggen dat ik je voorstel meer dan ten zeerste betreur!

Enerzijds kan ik me in je gevoelens inleven en deze begrijpen, omtrent de vele uitlatingen, die soms meer dan uit de hand liepen!
Anderzijds bekruipt me bij het lezen van je bericht een groot gevoel van onmacht en verdriet!

Dit daar ik meen te weten dat je dan de hele a.l.s.familie, zou ik ze wel mogen noemen, die je betreurde vader, Ardi Bouter achter zich aan kreeg bij zijn zoektocht naar meer heil, als verdwaalde wezens gaat achterlaten!

Je weet inmiddels hoe het aanvoelt, een dierbaar iemand te moeten verliezen!
Het sluiten van deze site, zou, dat mag ik wel zeggen, een groot gemis, voor veel a.l.s. patiënten, hun partner, familie of nabestaanden, gaan betekenen!

Dit grote leed, kun je, naar mijn inzien, als dochter van hem die de voorganger en doorzetter was om de A.L.S problematiek meer onder de aandacht te brengen, deze mensen niet aandoen!
Dit zeker ook niet ten opzichte van Ardi, die opkwam voor de zwakkere, de beleider in het geloof, de a.l.s. patiënt, die wist wat angst, ademnood en steeds meer verlamd geraken, betekende!
Mensen met een spierziekte, meer nog met a.l.s missen al zo veel, missen steeds meer en missen uiteindelijk alles.

Dat er niet altijd veel informatie op de site stond, dat begreep ik, maar wat niet is dat kan nog komen.

Ook dat andere, heeft naar mijn inzien, soms veel waarde. Ik betreur ten zeerste dat wat uit de hand liep en wil hiermee nogmaals mijn spijt betuigen.

Deze site en vooral dan het forum, heeft een onnoemelijke gevoelswaarde, een houden van je dierbare. Ik begrijp dat je dit in de nagedachtenis van hem die jou zo dierbaar was, is en blijft, niet meer kon zien!

Het dan wat kwijt kunnen raken van je groot verdriet en pijn, van je onmacht en eenzaamheid, van je grote onrust en angst. Het even kwijt kunnen dat je in een diep dal zit, dat je het niet meer kunt volgen of
dat je het niet meer kunt bevatten, dat je er niet over of wil praten, dat je er niets van wil weten!
Je gedachten en gevoelens op deze eenvoudige manier dan even kunnen ventileren, te kunnen delen, er over te kunnen schrijven of huilen, dit verlicht naar mijn inzien, menig hart!

Iemand die naar je luistert en met je meedenkt, waar je eindelijk je verhaal eens kwijt kunt. Een begrijpende reactie doet dan vaak zoveel goed!

Mensen die je aanvoelen, die allemaal in dat zelfde schuitje zitten! In dat zelfde probleemschuitje waarbij men eerst in een diep dal stort, zo weinig raad mee weet en geen uitweg meer ziet.
Waarbij men geen verlichting vindt en steeds maar verder aftakelt.

Een schuitje waarin je, zoals werd beschreven in een eerder aangehaalde studie;

"Als op de ruwste zee naar de dood toevaart!"

Deze mensen, Nicolien, die kun je niet in de steek laten!

Onder hen heerst een groot saamhorigheidsgevoel, één grote familie, moet ik begrijpen.

Beste Nicolien,

Wat ik vooral ben gaan ontdekken op deze site, de grote problemen die er zijn onder deze mensen, hun partner, hun kinderen, hun ouders, familie en vrienden!
Problemen waar men soms weinig gehoor voor vindt, vaak mee blijft zitten!

Ook de a.l.s. patiënten en hun familie zie ik meer als "roependen in de woestijn!" Dit "terwijl er in Nederland zoveel zorg is! maar als de nood aan de man is nooit genoeg" schreef men.

Maar voor de a.l.s. patiënt, dat zegt men al bij de diagnosestelling, "kan men weinig meer voor doen!"

Ook jullie kregen dit afschuwelijk bericht!

Je dierbare en betreurde vader, wijlen Ardi Bouter, bleef, gezien zijn aard, deskundigheid en sociale bewogenheid, niet bij de pakken zitten.
Hij kon het niet harden, dat hij er niet meer zolang zou zijn!
Hij kon het niet harden dat hij jullie, die hem zo dierbaar waren, als wezen zou moeten achterlaten!

Hij ging op zoek, en jullie met hem!

Bij deze tocht heeft hij velen een weg getoond!
Alles doen wat mogelijk is, dan hoef je daar later geen spijt van te hebben, je weet maar nooit, beter dan lijdzaam afwachten!
Of het zin had, daarvoor was geen garantie!


Als zorgverlener voelde ik me geroepen een belangstellende, afwachtende of soms bezorgde houding aan te nemen.

Dezer dagen werd het beademen aangekaart.
De onrust en tijfel hierover is enorm. Ook hier werd ik weer door aangegrepen!
Meer ook daar ik enig onderzoekwerk deed naar ademhalingsondersteuning.

Zorg gaan invoegen op basis van ontspanning, zou naar mijn ervaring ook bij mensen met a.l.s. soms wat meer goed doen.
Ik denk dat men dan minder vlug in een diep dal zal terecht komen.

Wat de site voor mij vooral heeft betekend, is, dat ik de problemen en de noden van de mensen met a.l.s. verder ben kunnen gaan bestuderen. Hierover enige ideeën ben gaan ontwikkelen.

Deze dragen niet bij aan een verbetering van het ziektebeeld, ze doen iets aan de gevolgen ervan.
Ze zullen er aan kunnen bijdragen dat een patiënt en mede zijn familie, zich wat beter voelt en of zijn longventilatie wat langer goed blijft, waardoor ademnood of pijn wat meer kan uitgesteld worden.

Beste Nicolien, we kunnen dan misschien wel voor deze mensen, wat meer rustgevende zorg en lotgenotencontact gaan realiseren. Het lotgenotencontact echter en de informatievoorziening via deze site, het kunnen ventileren van gevoelens van onmacht boosheid en verdriet, dat zal onvervangbaar blijven!

Wellicht wil je deze gedachten samen met je familie in overweging nemen?

Dank voor je begrip, nogmaals mijn deelneming!

Mia Severens.

Re: Einde site

Hoi Nicolien

Ik had dit gisteravond als eerste gelezen en ik raakte helemaal in paniek ik lees deze site elke dag het is een houvast in mijn verwerking van deze ziekte de berichten met geruzie sla ik al gauw over met het iedee niet op reageren dan gaat het vanzelf over ik heb er een nachtje over geslapen en ben met hoofdpijn wakker geworden ik zou het erg vinden als zo,n site als deze verdwijnd .

Groetjes Trees

Re: Einde site

Hallo Nicolien,
ook ik zou het spijtig vinden dat deze forum zou verdwijnen, ik denk dat deze forum een uitlaatklep is voor veel mensen die iets met als te maken hebben, ik denk dat iedereen onder ons wel wat gefrustreerd is en agressie in zich heeft en dat we het op deze forum allemaal wat van ons willen afschrijven, ik denk dat deze forum ons onrechtstreeks helpt al ( of toch een beetje ) onze frustraties te verwerken. Dat er veel over China word ( ik vind dat het de laatsten tijd al beter is hoor ) gediscuteerd is inderdaad waar, ook ik heb ( heb !! ) dat gedaan, maar ben er een tijdje geleden mee gestopt, omdat ik besefte dat dit " een straatje zonder einde is", nu lees en reageer ik enkel nog op niet China gerichte items. Ik wil mij gerust excuseren bij de hele familie Bouter om deze toestanden, al heb ik deze toestanden ook niet echt in de hand, toch : excuses . Als iedereen nu eens zo zou reageren kunnen we misschien terug vertrekken met een propere lei, en het levenswerk van u vader verder zetten.
Geoffrey

Re: Einde site

Hallo Fam.Bouter,

Jammer zouden wij het vinden als deze site VERDWIJNT.
Jammer genoeg zat het eraan te komen,vaak hebben wij als gezin tegen elkaar gezegt, dat di allemaal kan.
Wij zijn allemaal bezig met een vreselijke ziekte, en iedereen probeert het op zijn of haar manier om er een steentje aan bij te dragen.
Van oorsprong is deze site bedoelt ( denken wij ) als inforatiebron, voor mensen met A.L.S., maar helaas begon het er naar uit te zien om modder te gooien naar wie men maar kon raken.
Wij gaan er vanuit dat het allemaal volwassen mensen zijn die deze site bezoeken.
Daarom vinden wij het ook zo jamme, dat we deze informatie zullen moeten missen in de toekomst.
Iedere dag kijken wij naar deze site, en ook heb ik er op geschreven, tot het moment dat ik als leider van een groep STRUISVOGELS werd gezien.
Zelf hebben wij het bedoelt als medeleven naar de mensen toe, die de stap hebben genomen, om naar China af te reizen.
En nogmaals blijven we daarbij,dat die mensen voor velen een voorbeeld zijn geweest.
Nogmaals wij zouden het heel heel jammer vinden als deze site verdwijnt.
Maar wij hopen dat het verstand zal zege vieren, voordat deze beslissing word genomen.
Met vriendelijke groeten, aan iedereen die we via deze site hebben leren kennen.
Jan Koolen.

Re: Einde site

Beste familie Bouter en in deze Nicolien,
Wij zouden het zeer jammer vinden als deze site zou verdwijnen,want als ALSpatient en partner hebben wij daar echt al zoveel aan gehad en dan bedoel ik natuurlijk niet al dat gekissebis heen en weer maar vooral de informatie ,zoals ook nu pas weer over Finland.
Mede ook door deze site zijn wij in China terecht gekomen en met positieve ervaringen teruggekeerd.(Waarvoor wij Ardi nog steeds heel dankbaar zijn)
Wij zijn geen mensen die overal commentaar op leveren maar wel alle informatie opnemen en daar het nodige mee doen.
Ik weet zeker dat er zo heel veel mensen zijn die net als wij iedere dag op deze site kijken en daar gewoon echt steun aan hebben,ondanks dat er enkele zijn die deze site verkeerd gebruiken.
Dus alstublieft ,mag deze site blijven anders moeten heel veel mensen boeten voor wat enkele bederven.
Ik hoop dat jullie er nog even goed over nadenken alvorens te beslissen,en alvast heel erg bedankt voor alle moeite en werk dat jullie er mee gehad hebben en hopelijk nog zullen blijven hebben,groeten Tiny en Riet Romviel

Re: Einde site

Beste mevrouw Nicolien,

Hoewel onze meningen over China van meet af aan niet parallel liepen, blijft overeind dat ik met uw vader meeleefde en nog immer meevoel met u en de uwen.

De functie was in aanvang: info over China.
Die info is nu bekend en bovendien te vinden op andere fora.

De huidige gang van zaken op 'uw' forum staat in de weg aan uw verlangen om met gepaste gevoelens terug te denken aan uw vader, die zijn waardigheid tot het laatst toe heeft behouden.

Het is legitiem het forum te sluiten.
Lotgenoten zullen over dit 'ongemak' geraken en elkaar elders weer vinden; mogelijkheden te over.

Het is niet raadzaam een ander dit forum te doen voortzetten terwijl de naam van uw vader er aan verbonden blijft; dat zal uw gemoedsrust niet bevorderen.

Ik wens u sterkte en wijsheid.
Ik kan u slechts raden te doen wat uw gevoel u reeds ingaf.

Bram

Re: Einde site

Nicolien,
Inderdaad uw mening is niet uit uw berichtgeving af te lezen, dit kan er eventueel op duiden dat jullie nog steeds helemaal geen uitgestproken mening hebben net als zo vele andere. Twijfel is bij iedereen alom merkbaar.

Op de moment zelf verkondigde uw vader in zijn berichten, voordeel te halen uit zijn bezoek aan China. Dat was meer een boodschap van hoop dan echte overtuiging. Als we de eindafrekening in acht nemen moeten we vaststellen dat de prijs voor Ardi even zwaar zoniet zwaarder was gezien de duurtijd van de ziekte en overlijdensoorzaak. Dus kan iedereen constateren dat het hem op zen minst net zo verlopen is dan de andere en er dus geen voordeel uitgehaald werd.

Weet dat dit forum gestart werd met tenonrechte euforie en eurekaverhalen en deze nu toch al serieus werden afgezwakt. Hier heeft inderdaad niemand nog een boodschap aan en is het forum sluiten de enige goede oplossing. Ik meen ook te weten dat ook andere fora die aan dit forum zijn verbonden, gelijktijdig zullen verdwijden.

Ik wens u verder ook nog veel sterkte met het verwerkingsproces van het verlies van uw vader en een fijne toekomst.
Ik dank u voor het bieden van de mogelijkheid tot discusie.

Marco

Re: Einde site

Hoi Nicolien,

Ik had net een paar dagen geleden besloten dat ik hier niet meer op de site wilde komen omdat het steeds een grotere ergernisbron aan het worden was.
Ik kan me inderdaad ook de tijd nog voorhalen dat dit puur en alleen een informatiebron was, en dat we hier lief en leed met elkaar delen..
Tuurlijk zie ik nog steeds dat veel mensen dat hier zoeken, maar het modder gooien is zo overheersend, dat het niet leuk meer is om hier te komen.
Mia mailde me over jouw berichtje en ik ben toch eens komen kijken.
Ik kan me je beslissing helemaal voorstellen, ik zou ook niet willen dat mijn vader zijn naam aan zoiets gekoppeld zou zijn.
Er wordt eerder gesproken over dat er veel gediscussieerd werd, ik kan dit alleen geen discussies meer noemen...

Ik begrijp wel dat het voor veel mensen een groot gemis zal zijn als deze site de lucht uitgaat.
De enige oplossing is dat iemand inderdaad de boel in de gaten gaat houden, en ervoor zorgt dat dit inderdaad weer een informatiebron wordt voor mensen..

Nicolien, succes met je beslissing...en voor jou en je familie nog veel sterkte met het gemis van je vader..

Groetjes Melanie van Dorst

Re: Einde site

Hoi Nicolien,

Totdat Ardi op TV was en we zijn site leerden kennen, waren we nooit op het idee gekomen om te gaan zoeken naar alternatieven.
Joop als ALS patient, en ook wij als zijn familie, zaten lijdzaam te wachten op wat komen ging. Door Ardi zijn onze ogen opengegaan.
Ook als ALS patient kun je kiezen.... kiezen hoe je de (korte) rest van je leven wilt invullen, afhankelijk van de wensen van de patient. Joop heeft ervoor gekozen om te strijden en zich niet gewonnen te geven... ook al moet hij hiervoor 10x de wereld rondreizen en -tig alternatieve, experimentele behandelingen ondergaan. Strijdend voelt hij zich sterk, ondanks zijn ALS. En of het nu China is, of Portugal, of Zuid-Amerika, of een pilletje uit het UMC of AMC... stel dat het helpt!!!

In een eerder bericht heb ik al gezegd dat er zoveel verschillende mensen zijn op het forum en ieder denkt dat de manier waarop hij zijn leven invult, de beste is. En dat is het ook!
Dit wil niet zeggen dat de manier waarop een ander zijn leven invult minder goed is.
Daarom is het ook zo belangrijk dat we een plekje hebben waarop we onze ervaringen kunnen uitwisselen. Er is altijd wel iemand die op dezelfde golflengte zit en wiens informatie je aanspreekt.

Natuurlijk zullen we het respecteren als je het forum dat je vader heeft nagelaten, wilt sluiten. Ook wij hebben ons vaak geërgerd aan negatieve kritieken en vuilspuiterij, vooral omdat de personen hierachter zelf zelden iets aandroegen dat waarde had voor ALS-patienten.

Wij hebben de levensles die Ardi ons heeft gegeven ter harte genomen en komen via Internet en de contacten die we intussen hebben wel aan onze informatie.
Maar als deze site sluit, waar halen de mensen, die vandaag of morgen te horen krijgen dat ze ALS hebben, hun informatie?

Groeten aan je moeder en broer en... neem een wijs besluit. Wat dat besluit ook mag zijn... wij zijn het met jullie eens.

Henk en Diana

Re: Einde site

Het zou m.i. toch een WEZENLIJK verlies zijn om mensen als o.a.:
Diana, Carine, Geoffrey, Tiny en Riet, Eddy, Bram, Melanie, Henny , Johan, Anita, Mirjam, Paul, Debby, irene, Martijn, Frans van G., Irma, Coby en OVERIGEN met een positieve en verstandige inbreng te moeten gaan MISSEN !

Re: Einde site

Hoi Nicolien,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de naam van je vader niet langer aan deze side verbonden wilt hebben, heel af en toe bezocht ik de side nog, maar zoals je zei het was meest "bagger" wat er opstond.
Je moet weten dat wij nooit spijt hebben gehad van ons bezoek aan China!
We wensen jou en de rest van de familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, in gedachten zijn we bij jullie.
Liefs van Reina en fam.

Re: Einde site

Nicolien,

Bijna vanaf het ontstaan van deze site lees ik dagelijks dit forum. Ik was/ben geïnteresseerd in de behandeling in China, de ervaringen van andere met betrekking tot de ziekte, kortom het is een bron van informatie voor mij, waarbij ik ook meeleefde met de ontwikkelingen van Ardi en anderen.
Nu lijkt het wel of er een nieuwe ziekte is ontstaan, ALS+, waarbij behalve spierkrachtverlies ook decorumverlies optreedt.
Hoewel ik het zeer betreur, vind ik het, kijkend naar de doelstellingen die Ardi met dit forum had, een juist besluit om een einde aan het forum te maken.

Het allerbeste en veel sterkte,
Albert

Re: Einde site

Hallo Nicolien en familie,

Mogelijke sluiting van het forum.

Enerzijds zou dat zeer spijtig zijn, anderzijds, van jullie zijde uit gezien, misschien ook wel weer begrijpelijk.
Ik kan mij voorstellen, dat je om de door jou aangegeven redenen, samen met de overige familieleden, deze overweging maakt en misschien wel moet maken om bepaalde rust voor jullie zelf af te dwingen.
Op zich zou ik sluiting van het forum zeer betreuren.
Ik kan mij eigenlijk ook heel goed vinden in de mening van Henk en Diana.

Als je vaders forum wordt gesloten, gaan we in wezen "het" coördinatieforum sluiten en dat zou heel erg jammer zijn, aangezien ook regelmatig veel nuttige informatie is te lezen.

Omtrent hoe met bepaalde discussies werd omgegaan, daar was ik ook niet altijd even gelukkig mee.

Wij kennen elkaar niet persoonlijk, maar ik ben nog steeds heel erg blij en dankbaar, dat ik jouw vader, maar ook jullie allen heb leren kennen via de krant, het forum, E-mail en TV en dat ik circa 3 maanden later naar China kon vertrekken om in jouw vaders voetsporen te treden.

Voor mij heeft de operatie in eerste instantie heel snel geleid tot tal van verbeteringen.
Helaas moet ik erkennen, dat ik de verbeteringen in de loop van de tijd weer ben kwijtgeraakt.
In november/december zat ik op een “heel erg steile glijbaan omlaag”, maar gelukkig is door naar China te gaan, daar gelukkig verandering in gekomen.
Ik heb wel het idee, dat het ziekteproces aan het vertragen is, hoewel het ook weer niet stilstaat.
Als ik dit zo schrijf, dan vraag ik mij gelijktijdig af of ik dit nog had gekund als ik niet was gegaan.
Ikzelf denk van niet en eerlijk gezegd, maar dat is natuurlijk door niemand aantoonbaar, vraag ik mij soms wel eens af of ik dan nog wel onder “ons” zijn.
Zeer waarschijnlijk niet.
Vandaar mijn dankbaarheid.

Wees er in ieder geval verzekerd van, dat je vader, maar ook de rest van jullie familie tot in lengte van dagen in mijn gedachten zullen blijven.

Ik hoop, dat jullie in alle wijsheid, het goede besluit zullen nemen.

Met vriendelijke groeten,

Hans van den Bergh

Re: Einde site

Nicolien,

hoewel ik je niet ken zijn jullie toch een stuk familie van mij geworden. Waar ik nog steeds mee zit is dat ik door het overlijden van mijn man je papa's laatste e mail niet heb beantwoord en toen ik alle mails lag was het te laat wan je papa was toen ook overleden. Als jullie om begrijpbare redenen het forum niet kan openhouden hoop ik dat iemand het kan overnemen. Dag en nacht heeft dit me rechtgehouden, met alle pro en contra's. Ik wou eventueel met mijn man naar China gaan, alles zou ik voor hem gedaan hebben.... maar hij wou niet. Ik dacht dat ik afscheid zou kunnen nemen van ALS.... maar ik kan het niet, echt niet, het heeft me in de ban.....

Ik wens je het allerbeste, wat je ook beslist

Anita

Re: Einde site

Beste vrienden en lotgenoten,

Opdat de site een continuïteit zou kennen stel ik voor om iedere bekende of nieuwe persoon een bijdrage te betalen per jaar van 5 Euro of zelfs 10 Euro.
Op deze wijze kan de site nuttig blijven voor iedereen.
Graag jullie voorstellen aub.

Eddy

Re: Einde site

Eddy,

Als daar het probleem al mee opgelost zou zijn, ik wil zeker meedoen!

Beste groeten, Mia

Re: Einde site

ik wil daar ook heel graag aan meedoen, maar wie zal de site in goede banen leiden?

groetjes

Anita

Re: Einde site

Voor mij geen enkel probleem om een bijdrage te storten, daar heb ik niet de minste problemen mee. Mocht ik tijd hebben zou ik mij wel graag bezig houden met de site, maar die tijd heb ik absoluut niet, ik werk full-time, ik ga dagelijks bij mijn vader, ik heb een vriendin die binnenkort gaat bevallen, en die ik enkel nog 's morgens in de badkamer tegenkom, die mij vraagt of ik ook in het zelfde huis woon, ik heb voor het moment niet de minste vrije tijd, ik heb zelf geen tijd meer om eens bij de kapper te gaan ( ik was mijn haren wel hé !!, mijn snit begint wel op dat van " ne rocker " te lijken, maar ik heb horen zeggen dat dit weer in de mode is ).
Is er dan niemand die indien de familie het niet meer ziet zitten om deze forum kan verder zetten ?
Geoffrey
PS : Nicolien, denk er toch nog maar eens goed over na hé.

Re: Einde site

Ik doe zeker mee.
irma

Re: Einde site

Hoi Eddy,

Waar zou dat geld dan voor nodig zijn eigenlijk?
Ik bedoel..het maakt mij niet uit hoor...maar ik denk dat het genoeg is als er gewoon 1 of twee moderators zijn..

Melanie

Re: Einde site

Vraag ik me ook af, waar is dat geld voor nodig? hoe ga weten wie betaald heeft en wie niet? .....???

Twee moderators, één PRO en één ANTI om de lijn recht te laten verlopen? De pro knipt alle anti berichten en vise versa. Dat is toch niet werkbaar, denk toch eens na. Kijk eens op de verschillende fora waar mensen zich nog maar moeten registreren, dat loopt toch niet. Er zijn hier maar twee mogelijkheden, ofwel dicht gooien, ofwel verderzetten op dezelfde basis (onder welke naam maakt niet uit) maar zal je altijd harde discussies er bij moeten nemen.

Marco

Re: Einde site

Nicolien

Ik heb er alle begrip voor en wens jullie het allerbeste toe. Dit geldt ook voor de andere forumgebruikers.
Heel veel sterkte voor iedereen

groetjes Mirjam

P.S. Marco, een moderator hoort onpartijdig te zijn, anders werkt het niet.

Re: Einde site

Lotgenoten en vrienden,
Een moderator is een groot woord. Voor mijn part mag iedereen op zo'n forum goed zijn of haar mening zeggen maar het mag inderdaad geen slag worden onder de gordel want dat is ongehoord.
Wat de kosten betreft, voor webruimte moet tegenwoordig betaald worden en deze site is toch niet zo klein meer, vandaar mijn voorstel.
Gelet op het groot aantal Nederlanders op de site, ga ik ervan uit dat er toch minstens 1 persoon moet zijn (Paul ??) die zich geroepen voelt deze site te beheren. Liefst iemand die géén spierziekte heeft zodat de continuïteit ervan gewaarborgd is.
Liefst iemand die mobiel is en geen partijtigheid in de hand werkt.. Rekening houdende met het feit dat dhr. Batstra Paul in het verleden al de intentie had om te beginnen met een databank, zou hij dit misschien prachtig kunnen integreren in deze site ??
Als Paul zich geroepen voelt dan wil ik graag jaarlijks voor zijn prestaties een bedrag storten.
Ikzelf heb de intentie volgend jaar deel te nemen in Helsinki aan de KDI-trial (prof. Liesi) en zou regelmatig bericht geven op deze site (o.a.)Actueel zijn er al 4 Belgen die interesse hebben hiervoor.
Vanzelfsprekend zou ik ook de Belgische liga niet vergeten uiteraard. Berichtgeving zou ook aldaar gebeuren, indien het doorgaat natuurlijk want 'dieren zijn geen mensen'....vooral duidelijk na experiment.
Mocht deze site tegen dan niet meer bestaan, ja dan moeten wij ons wel alternatief behelpen..

Voorstellen ??? - Groetjes - Eddy

Re: Einde site

Hallo,

Ik denk zeker dat er wat mensen zijn die verstand van zaken hebben aangaande sites?!

Wat ik nog niet zo goed begrijp ........die pro of die contra's......

Het ging er over om alle informatie bijéén krijgen over een vreselijke aandoening A.L.S. en welke weg (of wegen) je zou kunnen gaan, of heb ik dat verkeerd begrepen........

Om te kunnen vragen stellen, na te denken, van gedachten te wisselen, problemen angst onrust suggesties .....of onze twijfels te uiten?

Te kunnen door praten over ons verdriet, onze hoop, onze ontmoeting(en), over onrust en onzekerheid ..... over misschien ademnood of andere ellendige dingen die ons nog boven het hoofd hangen.(nu onder hoofdstuk; Einde verhaal;.....)

Worden problemen aangeroerd! ........ verder die vorm dan van liefde ......... hoe uit dat lijden dan verlost te willen worden ..... Ja ..... daar kunnen harde discussie's over vallen.....

Ik ga dat nog eens goed nalezen, er eens over nadenken........

Groeten, Mia

Re: Einde site

Beste allemaal,

Om het forum te behoeden voor sluiting wil ik de kosten en benodigde tijd op mij nemen.

Nicolien en Eric zijn hiervan op de hoogte.
Ik heb het destijds ook besproken met Ardi.

Zoals Eddy beschrijft zou je aan integratie met een database kunnen denken.
Ardi was hier ook een voorstander van net als vele andere patiënten.

Vriendelijke groet,

Paul Batstra

Re: Einde site

Dat zou inderdaad geweldig zijn Paul!

En marco...ik had het niet over pro/tegen chinagangers, een moderator is zoals mirjam zegt altijd neutraal...jammer dat zoiets ook nu nog omhoog gehaald moet worden

Re: Einde site

Nicolien, hak aub deze knoop zo snel mogelijk door!!!!!

Mel M J

Re: Einde site

Beste Paul,

Ik vind het een schitterend idee, nu ik verneem dat jij het verder op je gaat nemen om deze site te runnen!

Ik waardeer dit ten zeerste en zeer zeker velen met mij!
Je geeft aan het er vroeger ook al met Ardi over te hebben gehad. Een verder zetten op deze manier en in deze geest zal de familie Bouter bij het grote gemis van hun dierbare, zeker een heel groot plezier doen!

We zijn hen allen een grote erkentelijkheid verschuldigd!
Moge uit deze gang van zaken veel steun informatie inzicht en positieve geluiden naar voren komen.

Welgemeende groeten,

Mia

Re: Einde site

Dag Paul,

Ik vermoed dat voor vele ALS pat.,familieleden en vrienden die met die ziekte nauw betrokken zijn, het een opluchting is dat het forum van Ardi zal verder gezet worden. Laten we respect hebben voor ieders mening.
Aan de familie Bouter nog veel sterkte en vertrouwen in de toekomst.
Er zal steeds een blijvend aandenken zijn aan Ardi en dank voor de steun, begrip en de vriendschap.
Lieve groetjes Carine