Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
NCRV Dokument: Sterke mannen

Toevallig net gezien dat dit vanavond komt.

NCRV Dokument: Sterke mannen
Datum en tijdstip: 12 september 2005, 23:05-23:50 uur
Ontevreden met hun leven in Nederland kopen Gerrit en Aristos in 1996 een prachtig landgoed in Frankrijk waar ze hun droom verwezenlijken: De opvang van doodzieke Nederlandse patiënten, die in Les Gaillards wellicht hun laatste vakantie komen doorbrengen.

Ik weet toevallig dat hier ook ALS patienten heengaan om hun vakantie door te brengen.

Gerard

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Daar zijn Henk en Mirjam nu ook (weer)!!
Het moet daar prachtig zijn. Mirjam heeft foto's geplaatst (weet niet meer precies waar).

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Je kunt een heeeel erg uitvoerig verslag lezen (door Mirjam geschreven) over hun 1e verblijf in Les Gaillards, met foto's, op www.helphenk.nl en dan rechts op "hier" klikken in het middelste stukje over hoe het gaat in juli enz.

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Alleen spijtig dat ze omwille van gezondheidsproblemen het domein moeten te koop stellen om iets kleinschaliger te beginnen!!!
Het deed me wel wat, 'k was toevallig aan het zappen en dan zie je ineens iets waar 2 mensen van onder ons vertoeven!!! De aanpak vind ik fantastisch, want inderdaad hier gebeurt het dikwijls veel te strict. Je moet inderdaad regeltjes kunnen loslaten zodat er nog een extra stuk genieten kan bijkomen.
Voor mezelf vind ik het ongelofelijk dat er deze week zoveel toevalligheden zijn, van zondag tot het toevallig ontmoeten van mensen, die je heel graag eens zou ontmoeten en ze komen bvb gewoon naast je zitten tot nu net zappen en die uitzending zien - het was mijn derde vanavond!!!
groetjes

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Mocht je het programma niet hebben gezien, kun je het op internet alsnog bekijken;
http://info.omroep.nl/ncrv/home?nav=zpgwGsHtGDTWGkQjR

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Hallo Anita en anderen,

Ik lees zojuist dat gisteravond in genoemde uitzending werd ingegaan op het werk van Gerrit en Aristos op het landgoed Les Gaillards in Franrijk waar ze ernstig zieke mensen voor een vakantie opvangen! Verder dat vandaag om 15.15 deze uitzending zou herhaald worden, maar ook dat heb ik tot mijn spijt gemist! Ik lees echter ook en weet dat gemiste programma's via hun website alsnog kunnen gezien worden. Gelukkig, dank je!

Ook ik vond de ontmoeting afgelopen zondag in Blankenberge en die met vele anderen, zeer fijn en meer dan erg waardevol! Misschien kan uit één en ander meer voortkomen?!

Van harte beste groeten, Mia Severens

Re: NCRV Dokument: Sterke mannen

Bonjour

Vandaag is onze laatste dag in Les Gaillards. En het was hier heerlijk. Beide mannen hebben zoveel in zich, vullen elkaar zo goed aan en vooral al die kleine dingen in het leven geniet je nu dubbel van.
We zijn met een busje weggeweest en hebbern een brocante bezocht, Een andere dag een dierendag waar een grote roofvogelshow werd gegeven, Niets is hen teveel. Wij kunnen het echt iedereen aanraden. Mettertijd zal ik een nieuw stukje schrijven en op de help henk site laten zetten.

Reacties op de uitzending kunnen jullie plaatsen in hun gastenboek van gerrit en aristos op www.mijnsheerenland.com

Tot forums maar weer.

gr Mirjam