Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
1 2 3
Author
Comment
Re: Geld geld geld

Laag victor, erg laag man, hoe oud ben jij eigenlijk ? Echt ne sukkelaar ben je, ik ben er zeker van dat als jan mag kiezen tussen 10 u per dag in een vuile fabriek werken in alle anonimiteit of eens in de krant staan met zijn ziekte hij wel zal weten wat hij wil. Man toch, zielig wat jij hier neer zet !!!!! Mediageil ( gelukkig voor jou staat er een vraagteken achter, want man toch, en als je het meent ben je ne walgekijken tip. Ina, je bent percies niet veel beter.
VOOR RAF :
sorry dat ik er deze avond niet kan bij zijn, ik was zeer graag gekomen !
Geoffrey

Re: Geld geld geld

Nou, Geoffrey, laag of niet het is duidelijk hoor.
Als je al wil aanwezig zijn op de benefiet van Jan, moeten we ons alvast niet meer afvragen aan welke zijde jij staat. Inderdaad, de pro-China zijde.

Laten we nou eerst maar eens kijken of het boeltje echt wel werkt in plaats van zo onbenullig positie te nemen voor iets wat nog helemaal niets bewezen heeft en dat ook vermoedelijk nooit zal gaan doen.

Raf en Geoffrey, hou jullie uitspattingen maar voor jezelf hoor.
Je zou beter een tegenargumentatie geven dan met verwijten staan gooien.

Ad en Lies

Re: Geld geld geld

Inderdaad Ad, ze zijn elk van hun geen haar beter, schelden elkaar de huid vol.
Raf, Victor en Geoffrey.......''Grow Up''!!!!!!

Ze hebben nu nog GEEN remedie tegen deze verschrikkelijke ziekt en dat is een FEIT!!!!!!!!!!!!

Je mag uiteraard naar China gaan, en heb daar respect voor hoor....
Maar ook voor de mensen die hier blijven en proberen er nog het beste van te maken en te genieten van wat er nog is heb ik enorm veel respect.

En als jullie je beter voelen en de positiviteit je goed doet is dat meer dan OK.
Maar maak de mensen en de media geen blaasjes wijs.....

Re: Geld geld geld

Hoi,

Ik heb voor iedereen respect.

Mij maakt niet uit wie welke keuze maakt. Iedereen kiest in geweten daar heb ik respect voor.

Ik heb inderdaad verkeerd gereageerd. Maar de boodschap die ik wilde verduidelijken staat er.

Voor iedereeen heb ik respect welke mening dan ook.

Behalve voor victor. Wat die mens over ons schrijft gaat te ver.

No respect voor victor. HIj is ziek ok. Maar respect heb je niet omdat iemand ziek is. Wel omdat hij dat verdient. En Victor verdient dat no way.

Hij is te ver gegaan in uitspraken over mijn broer, ouders, familie en vrienden en dat pik ik niet.

Ik hoop dat ik mezelf kan bedwingen om niet meer op die man te reageren.

Victor, look into yourselfe

Ik heb mijn mening jij de jouwe maar zit niet onzin te verklaren....

NO respect for you

Ik ben wel iemand die nooit de deur dicht doet maar jij zal ze zelf moeten opendoen. Ik doe geen moeite meer. En ik zal je nog wel ooit persoonlijk spreken wees daar maar zeker van.

IK begin serieus te twijfelen dat je alleen op zoek bent naar sensatie!!

Re: Geld geld geld

Ad, ik ben een contra China, wij zijn niet naar China geweest hé !!!, dat is duidelijk in mijn vorige mails !!! En hopen op een snelle oplossing voor mijn vader, anders gaat hij dood, en dat weet ik al langer dan vandaag hé, maar ook ik ( zoals Raf ) heb respect voor iedereen man, en het is niet omdat ik van mening verschil met mensen ( zoals met Raf om naar china te gaan, en hij weet dat hoor ) dat ik daarvoor geen respect heb hé, maar als er word geschreven ( zoals victor doet ) dat jan mediageil is en zo van die dingen, daar komen mijn haren van recht hé, dat is geen respect hebben !! Kijk in het leven neemt iedereen beslissingen (goed of slecht ) , je kan de mensen raad geven,maar beslissen moeten ze zelf, en de gevolgen moeten ze zelf dragen, maar respect moet er zijn, waar gaan we anders naar toe zeg.
En dat jan geen achteruitgang voelt is uitstekend nieuws voor hem , maar ik ga daar geen oordeel over vellen, ik kan hem niet, weet niet hoe hij over 3 maand was, weet niet hoe hij nu is, ik weet dat niet, dus zwijg ik daarover( ik heb dat altijd gedaan ) ik ben god de vader niet, niemand van ons hé.
Geoffrey

Re: Geld geld geld

hopelijk herlezen jullie zelf alles eens opnieuw nadat de ALSer overleden is......... ik hoop dat de pro's zoals het tegenwoordig uitgedrukt word niet te diep in de put vallen. Mensen blijf met je 2 benen op de grond en dan nog zal het moeilijk genoeg zijn!!!!!

Re: Geld geld geld

Hi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en nog niet ingeburgerd, ik ben Belg en mijn vriendin overleed onlangs aan de gevolgen van ALS. Ben er wat overheen en wil iets kwijt ook, kan er al een beetje over praten maar die ALS laat me niet los.

Ik zag vrijdag 12 augustus op de Belgische zender CANVAS in het programma TER ZAKE een reportage over rijke Chinese en hun economie.
Bij het zien hiervan besefte ik onmiddellijk waarom vele ongerust zijn over de therapie van Dokter Huang en het mogelijk misbruik.
China is een achteropgesteld land dat nu pas zijn economische groei begint door te maken.
Nu wij al begonnen zijn met opbouw van propere energie uit waterkracht, zonlicht, wind en onze auto’s properder gaan laten rijden en sterk aan de afbouw begonnen zijn van brandstof, gaat men in China de andere rijrichting in. Milieu heeft daar geen belang net als een mensenleven van geen waarde is. Iedereen heeft er de jacht op geld ingezet en wil kost wat kost zeer snel rijk worden. Het land telt nu al meer dan 300.000 multimiljonairs. Er werd duchtig gesproken over het onder tafel betalen van de overheid om je praktijken te mogen uitvoeren en met behulp van de partij snel rijk te worden. Alles, maar dan ook alles wordt er gefaket en nagemaakt. Van merkkleding tot kunstwerken tot zelfs heel Versaille aan toe, voor miljarden euro’s. Het is daar één corrupte boel en iedereen belazerd daar iedereen terwijl het werkvolk amper zijn brood verdiend. De mensen moeten nog bij klussen of sjoemelen om hun gezin fatsoenlijk te onderhouden.

Wat heeft dat nu met dit forum van doen hoor ik al vragen?
Als dat land zover achterop is en nog niet eens over een fatsoenlijke infrastructuur beschikt om gewoon te leven en te onderzoeken hoe wil je dan dat zij een wereldprobleem als ALS gaan oplossen of enigszins nog maar aan degelijk onderzoek kunnen doen.
Als het inderdaad zo is dat dr Huang dezelfde intenties heeft om snel rijk te worden dan komt dat perfect overeen met Chinese cultuur en mentaliteit. Niemand moet dan nog verbaasd opkijken als de therapie niet werkt en je in de maling genomen werd.
Ik hoor ook vertellen dat de vraagprijs van 20 à 25.000 euro niet vee zou zijn vergeleken met de kostprijs van een behandeling hier. Vergeleken met de labiele Infrastruktuur waarover men daar beschikt en de uurlonen is dat enorm veel geld.
Een werkkracht daar verdient op een maand zoveel als wij op een paar uur. Tel het aantal patiënten dat hij daar behandeld en die man wordt inderdaad op korte termijn schatrijk.
Gebruikmakend van de indrukwekkende geschiedenis van hun land en van hun schattigheid en de gedienstigheid van het personeel –want zij zijn dat verplicht en zijn tevreden dat ze werk hebben in die enorm moeilijke economie- en vele westerlingen laten zich vangen.

Het is een aanrader om deze reportage nog te kunnen zien, alles word direct duidelijk.

Luc Vermeer

Re: Geld geld geld

Ik zet er gewoon even de melding via hun website bij en ook de aankondiging va hun volgend thema dat ook in het teken van de Chinese staat en misbruik staat.
Ga zelf eens kijken www.canvas.be

TerzakeVan maandag tot en met zaterdag om 20u.
Terzake brengt achtergrond bij de actualiteit, tijdens de zomermaanden hebben we voor u elke dag een langere reportage in petto.

Vrijdag 12 augustus: Chinese miljardairs
De Chinezen staan met z’n allen te dringen om de Westerse markten te veroveren; de industriële ontwikkeling gaat razendsnel.

In deze reportage belichten we een uniek fenomeen van de vernieuwing, want nergens anders ter wereld vind je maoïstische miljardairs. Mao zelf moest het stellen met een koele duik in de Gele Rivier, maar zijn rijke volgelingen baden in uitzonderlijke luxe. Eentje liet zelfs Versailles nabouwen even buiten Peking. En het gebeurt allemaal met de goedkeuring van de Partij.

Originele titel: Les milliardaires chinois
Hikari Productions (Fr)

Zaterdag 13 augustus: Lekkers van bij de Chinees
Onlangs meldde het Belgisch Voedselagentschap dat de hygiëne in de horeca beter moet.

Maar wat de Franse politie in Parijs allemaal meemaakt op het gebied van voedselhygiëne, met name bij de leveranciers van Chinese gerechten, dat tart alle verbeelding.

Re: Geld geld geld

Hoi Luc,

Heb die bewuste uitzending ook gezien over China en de 'Nieuwe Rijken'. Heeft ook bij mij een diepe indruk nagelaten. Als dit de wijze is waarop de Chinezen de Amerikanen proberen te overtreffen dan heb ik ook mijn bedenkingen. Dat 'De partij' het spelletje meespeelt was overduidelijk, terwijl de doorsnee burger moet krabben om in leven te blijven.
Ik meen al jaren dat de situatie met die 'therapie' op dezelfde wijze daar in de hand wordt gewerkt.
Als je maar over de juiste partijkaart en connecties beschikt, dan maak je kans. Je hebt nauwelijks het woord 'democratie' horen vernoemen..
Neen, voor mij geen eieren van deze boer...

Groetjes - Eddy

Re: Geld geld geld

Wel Ad, maak je persoonlijke opinie eens wat wetenschappelijker vooraleer zoiets te posten....

Re: Geld geld geld

Hi Eddy, de Chinese getuigenissen waren wel eerlijk moet ik zeggen. Ze gaven ook grif toe dat veel afhing van relaties en smeergeld. Ze gaven ook toe dat geld hen gelukkig maakt. Ze zijn Deng Xiaoping, strijdmakker van dictator Mao Tse Toeng eeuwig dankbaar want hij was het die de Chinese opriep zich te verrijken.

Luc Vermeer

1 2 3