Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Mijn Vader

Het is inderdaad moeilijk om te zien dat ze achteruit gaan. Het was bij mij zo erg dat ik zelf lichamelijke klachten kreeg als mijn ouders vertelde dat ze langs zouden komen of als ze terug van vakantie kwamen. Dan weet ik dat ze komen. Hartklachten, tintelingen in handen en voeten, ademhalings problemen. Heel raar want ik had daar nooit last van en wist niet wat me overkwam. Diverse malen bij de dokter geweest maar die vertelde me niet dat dit tussen mijn oren zat en liet mij bloed prikken. Nu is het allemaal rustiger en heb minder last. Ik vind het gewoon heel moeilijk en zeker als je vader er niet over wil praten. Je moet elk woord op een weegschaal leggen.

Re: Mijn Vader

Dag Debby,
Zo te lezen ben je een lieve dochter voor je ouders.
Jammer dat je vader niet met je wil praten over zijn ziekte; dat werkt toch stressverminderend voor beide partijen.
Ik begrijp wel dat je vader die vreselijke ziekte achter de gordijnen verborgen wil houden.
Hij wil net doen of het hem niet is overkomen.
Als de ziekteverschijnselen gaan toenemen, zal hij er wel anders mee omgaan.
De donkere gordijnen zullen dan transparante vitrage gaan worden..
Probeer te aanvaarden dat het leed helaas is geschied..
Dan ga je er anders mee om.

Re: Mijn Vader

Ik heb het aanvaard en helaas is het niet meer terug te draaien....helaas. Maar het is zo in en in dieptriest om mijn vader zo te zien en het treft me diep in mijn hart. Het doet echt zeer......

Re: Mijn Vader

Hoi Anita

Mijn Cees was ook zo,n positief iemand ik had ook al kon hij niks meer nog wel 40 jaar voor hem willen zorgen hij kon nog met me mee denken wat een enorme steun is geweest nu hij dood is put ik daar nog kracht uit. Zijn geheugen was soms beter dan het mijne en als ik iets vergat herinnerde hij mij er aan je kunt nog met elkaar comuniceren en dat kan ook zonder praten . Zijn ogen zeiden zoveel .Alleen al de aanwezigheid van iemand hoe ziek en zorgelijk ook is fijn.Mensen zeggen tegen mij ook het was toch beter voor hem .Die begrijpen niet hoe graag hij wilde leven hoe hij genoot van wat er nog om hem heen gebeurde hij maakte nog plannen wat we gingen doen en meemaken . Groetjes Trees