Return to Website

Message Forum 'Voor ALS door ALS'

Dit is het algemene ALS forum van Ardi Bouter waar veel onderwerpen en discussies omtrent ALS aan bod komen.

Feel free to post a message.

General Forum
Start a New Topic 
1 2 3 4 5
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
SLUITING FORUM
Beste mensen, Zoals eerder aangekondigd is vanaf heden dit forum READ ONLY geworden. De site en dit forum zullen een statische vorm aannemen en alleen nog gebruikt kunne worden als informatiebron. Binnenkort zal er een vervangend forum komen geleid door de Pa...
Views: 2241   Replies: 0
Last Post: Sep 22, 2005 9:06pm
by ERIC BOUTER
ALS dag in België
Wie gaat? Ik ga alvast de zondagnamiddag! Misschien tot dan? groetjes
Views: 2560   Replies: 24
Last Post: Sep 22, 2005 8:18am
by ans
j
janie
Pijnmedicatie
Kan er iemand wat info geven over pijnmedicatie die het beste helpt? Mijn broer heeft zoveel pijn aan voeten, bovenbenen en schouders. Voor het moments krijgt hij pijn plakkers die we op de rug kleven, 1.5 slaappil, 0.5 spierontspanner... Toch zijn er nog 5 op 7 n...
Views: 3333   Replies: 10
Last Post: Sep 21, 2005 8:51am
by Mia
a
anita
Bedankt familie Bouter
Bij deze wil ik voordat het forum afgesloten word nog eens heel hartelijk danken voor alles. Jullie zijn een fantastisch gezin en ik heb bewondering voor jullie BEDANKT8888
Views: 1834   Replies: 4
Last Post: Sep 21, 2005 12:46am
by Hans van den Ber...
a
anita
uitzending France 2 21 september
L’amour peut-il survivre à la maladie ? In het programma " Ca ce discute" de Jean Delarue een uitzending over een ALS patiënt
Views: 1393   Replies: 3
Last Post: Sep 20, 2005 9:15am
by ans
i
Ina
nekspieren
Hallo, Mijn man heeft de laatste tijd veel last van zijn nekspieren. De spieren in zijn nek werken niet meer goed waardoor zijn hoofd steeds naar voren valt, met als gevolg dat hij ook weer steeds een klap in zijn nek voelt. I.o.m de revalidatie is een open nekkraag...
Views: 2461   Replies: 3
Last Post: Sep 20, 2005 3:35am
by Mia
einde site
Beste mensen, Bedankt voor alle reacties op mijn bericht. Ik begrijp al jullie argumenten, maar dat neemt nog steeds niet weg dat deze site iets is geworden wat mijn vader niet zo bedoeld heeft. Daarom gaan we deze site (gedeeltelijk) stoppen. Het volgende gaat er...
Views: 2840   Replies: 23
Last Post: Sep 19, 2005 12:43pm
by Mia
Waar geniet ik / u van ?
Zoals het weer in ons landje nu is.., zo lijkt de stemming van de forumers te wezen. Veel grijze wolken, wat miezeren, af en de zon en, onverwacht, een klap onweer als het drukkend wordt. Toch moeten wij, als mieren, bezig blijven. Energie steken in dingen, ook al...
Views: 3604   Replies: 40
Last Post: Sep 17, 2005 8:07pm
by Trees B-P
g
Gerard
NCRV Dokument: Sterke mannen
Toevallig net gezien dat dit vanavond komt. NCRV Dokument: Sterke mannen Datum en tijdstip: 12 september 2005, 23:05-23:50 uur Ontevreden met hun leven in Nederland kopen Gerrit en Aristos in 1996 een prachtig landgoed in Frankrijk waar ze hun droom verwezenli...
Views: 1780   Replies: 6
Last Post: Sep 17, 2005 1:29pm
by mirjam
r
Rob
Bijwerkingen Natriumvalproaat ??
Beste Forumleden, Mijn vader (bulbaire ALS patient) heeft een tijdje Natriumvalproaat gebruikt, waarmee momenteel de trial plaatsvind in het UMC. Hij heeft dezelfde dosering gebruikt als de mensen die het daar ook aangeboden zouden kunnen krijgen. Hij had in di...
Views: 1438   Replies: 1
Last Post: Sep 16, 2005 7:30pm
by Hennie van Wijk
a
ans
web-log loes...
Loes heeft een nieuwe (maandelijkse) "aflevering" op haar web-log geplaatst, zag ik net. Dit ter informatie. Voor degenen die dat niet kunnen vinden (nog): www.loesclaerhoudt.nl en dan 'web-log' aanklikken.
Views: 1131   Replies: 0
Last Post: Sep 16, 2005 2:25pm
by ans
j
jeanet
artikel Standaard over ALS dag
Chinese wonderdokter Huang bij ALS-patiënten ,,We hebben niets, dus proberen we alles Van onze medewerker In wetenschappelijke kringen is 'wonderdokter' Huang zeer omstreden. © SBR BLANKENBERGE - Dit jaar bestaat de Belgische ALS-Liga tien ja...
Views: 1655   Replies: 7
Last Post: Sep 15, 2005 12:32am
by Wuyts -
a
ans
uitzending netwerk
Dag allemaal, Zoals Anita V schreef in "telefacts" is er vanavond om 20.30 uur een uitzending van Netwerk over de ALSdag op Ned 2. Het is goed mogelijk dat de uitzending verschoven wordt naar woensdag a.s. (zelfde tijd/kanaal). Ook dat is niet helemaal zeker. Dan...
Views: 1530   Replies: 5
Last Post: Sep 12, 2005 11:46pm
by Wuyts -
j
JohanL
Link ALS reportage op VTM
Reportage http://www.vtm.be/telefacts/video.htm klikken op Deel 1 Vermoedelijk blijft de reportage online tot 19 september 05 Info over ALS http://www.vtm.be/telefacts/details.htm?id=28822
Views: 884   Replies: 0
Last Post: Sep 12, 2005 11:13pm
by JohanL
a
ans
nut van deze site/dit forum....
Wat opvalt vandaag is de grote hoeveelheid nuttige/waardevolle informatie op deze site (op die stomme reclame na). Dat mag niet stoppen! Dus, Paul, neem je dit nog over????
Views: 1077   Replies: 0
Last Post: Sep 12, 2005 3:57pm
by ans
WEIGHT LOSS PILL PHENTERMINE, MORE INFORMATION HERE
WEIGHT LOSS PILL PHENTERMINE, MORE INFORMATION HERE!
Views: 1091   Replies: 4
Last Post: Sep 12, 2005 1:47pm
by ans
Telefacts
Maandag 12 September om 22.05 uur op Telefacts VTM Programma over ALS
Views: 1381   Replies: 4
Last Post: Sep 12, 2005 11:12am
by anita v
wel of geen peg-sonde
Op het scherm las ik dat Lies geen peg-sonde zou willen. Ook las ik dat Melanie er een voorstandster van is. Door omstandigheden (andere mannen-mankementen) was ik dermate verzwakt dat ik niet meer kon slikken. Daardoor droog je helemaal uit, vermager je en wordt...
Views: 3660   Replies: 36
Last Post: Sep 7, 2005 8:12pm
by carine
v
Victor
Alternatieve geneeswijzen wat is hier aan de hand
Mensen toch, laten we realistisch blijven. Jan Plessers schreef 05 08 05. ""Ik heb vandaag eerst een 10 min op de hometrainer gefietst. Dat doe ik om mijn beenspieren wat losser te krijgen. Om 14.00 uur moest ik bij de kiné zijn. Ik heb vandaag alleen maar b...
Views: 3708   Replies: 24
Last Post: Sep 7, 2005 7:33pm
by Jose
,,De ziekte krijgt minder snel greep op mij''
Krant Het Nieuwsblad van 20 08 2005 ,,De ziekte krijgt minder snel greep op mij'' Danny Vyvey maakt het een jaar na zijn omstreden ALS-behandeling in China behoorlijk goed Danny Vyvey (40) is een pionier. Hij was de eerste Europeaan die zich in China met een z...
Views: 2610   Replies: 1
Last Post: Sep 7, 2005 8:02am
by Marco
Finland,, KDI tri peptide / geneesmiddel tegen glutamaat
Carine H. maakte anderen (en mij) attent op een bericht uit Finland. Daar...kunnen medici, ons-ALS patienten, wellicht gaan genezen ! Dat zou fantastisch zijn ! - http://www.brainlab.fi/teksti.htm
Views: 4202   Replies: 50
Last Post: Sep 2, 2005 9:16pm
by JohanL
d
Debby
Mijn Vader
Hallo allemaal Mijn vader en moeder genieten nog steeds met volle teugen van de camper. Sinds deze week heeft mijn vader zijn eerste aanpassing aan de camper laten maken. Het richting aangeven ging niet meer zoals het hoort en hij heeft een stuurknop. Dit vind hij v...
Views: 1760   Replies: 14
Last Post: Sep 2, 2005 7:08pm
by Trees
s
Sue
BBC news
Hallo allemaal, "Scientists make nerve stem cells" Ik heb dit bericht BBC internet gelezen. Als jullie willen lezen; www.bbc.co.uk serch: stem cells d.d. 16/08/05 Gr., Sue
Views: 940   Replies: 1
Last Post: Sep 1, 2005 9:15pm
by peter
spieren of ..zenuwen ?
Jan P. , de jonge sporter is heel actief bezig. Hij schreef o.a.: - Hij (de acupuncturist) heeft ook een infraroodlamp op mijn buik laten branden, die was lekker warm. Koude is niet goed voor mij want dan worden mijn spieren meer opgespannen dan ze nu al zijn. Dan...
Views: 1885   Replies: 1
Last Post: Aug 31, 2005 9:01pm
by Frans van Tonger...
indammen slijmvorming
(nog) Te vinden op: http://pub34.bravenet.com/forum/2861745788/show/464629
Views: 897   Replies: 0
Last Post: Aug 31, 2005 5:51pm
by Frans van Tonger...
einde verhaal...; de laatste druppel inkt
Wij, als patienten, beschrijven zo nu en dan ons levensverhaal. Toch wil je niet blijven schrijven tot de laatste druppel inkt.. Melanie schreef m.i. hier het volgende over: - Afgelopen woensdag is de huisarts geweest om een gesprek te hebben met ons allemaal. H...
Views: 2937   Replies: 18
Last Post: Aug 31, 2005 8:22am
by Geoffrey
Einde site
Beste mensen, Sinds de dood van mijn vader op 5 mei, bezoek ik 'zijn' forum nog regelmatig. Bedoeld als informatiebron, moet ik nu constateren dat die functie volledig weg is... Ik zal in beraad gaan met mijn broer en moeder, maar ik denk zelf dat het tijd wordt o...
Views: 2442   Replies: 37
Last Post: Aug 28, 2005 1:01am
by carine
Warme groet vanuit Beijing
Ta sja Hou(Hallo allemaal) in het koude Nederland en Belgie, Hierbij wil namens fam. de Groot, Fam van Kuik, Fam.Joosten, en Fam. van der Meijden iedereen hartstikke bedanken voor alle steun, support, aanmoedigen etc. Mariette is vandaag geopereerd en alles gaat g...
Views: 3661   Replies: 27
Last Post: Aug 27, 2005 9:53pm
by Bram
m
Mirjam
machteloosheid
Machteloosheid Je staat niet voor een keuze Er is al voor je gekozen Er is een besluit genomen Een besluit waar je je absoluut niet in kan vinden Je bent het er niet mee eens En wilt het eigenlijk omkeren Maar hoe? Je gaat overal te rade maar het...
Views: 1455   Replies: 3
Last Post: Aug 26, 2005 11:26pm
by Ina
i
irma
Finland
Mogelijk nieuw medicijn uit Finland In een persbericht van eind juli uit Finland wordt melding gemaakt van een mogelijke doorbraak op het gebied van de behandeling van verschillende neurologische aandoeningen waaronder ALS (www.brainlab.fi). Het bericht is geba...
Views: 1453   Replies: 1
Last Post: Aug 26, 2005 6:51pm
by Frans van Tonger...
p
Paul
A.L.S. DATABASE; UPDATE
Het nieuwe initiatief tot het opstarten van een Als-database begint vorm te krijgen. Een database waarvan alle betrokkenen de noodzaak en de mogelijkheden onderkennen. Noodzaak en mogelijkheden met betrekking tot het ALS-onderzoek. Na contact met de VSN, de Stic...
Views: 1888   Replies: 2
Last Post: Aug 24, 2005 6:18pm
by Paul Batstra
d
Debby
Teleurgesteld
Hallo iedereen die dit leest. Ik ben zeer teleurgesteld. Zoals jullie weten laat ik af en toe iets horen over hoe het met Mijn Vader is. Ik vind dit fijn om te doen in deze trieste situatie. Helaas lees ik nu dat deze site misschien word opgeheven. Kunnen we niet mee...
Views: 1265   Replies: 0
Last Post: Aug 24, 2005 12:23pm
by Debby
goodbey
hoi, aangezien er toch wt commotie is ontstaan door het betreden van het forum door mezelf wil ik uit respect op het forum geen reacties meer uiten. Let wel, ik blijf volhouden dat ik niets verkeerds heb gedaan dan mezelf, en mijn naaste vrienden/familie te ver...
Views: 1468   Replies: 5
Last Post: Aug 23, 2005 5:47pm
by Henk en Diana
Nieuw resultaat klonen stamcellen
Harvard maakt stamcel zonder klonen Door onze redactie wetenschap ROTTERDAM, 23 AUG. Amerikaanse onderzoekers van het Howard Hughes Medical Institute (Harvard University) in Cambridge hebben een alternatieve methode gevonden om menselijke embryonale stamcel...
Views: 1457   Replies: 0
Last Post: Aug 23, 2005 4:37pm
by Paul Batstra
i
Ina
Boos!!
Soms heb ik wel eens een meningsverschil met iemand en kan daar over discussieren. Maar nu ben ik toch wel echt boos gemaakt. Hoe durft een zekere Raf eerst zo tekeer te gaan tegen Victor en hem dan nog een trap na te geven, en nu plaatst hij weer een bericht onder...
Views: 2661   Replies: 53
Last Post: Aug 23, 2005 9:23am
by Jan
v
Victor
China werkt dus voor de zoveelste maal weer niet
Op de website van Franco Mijnes staat het volgende te lezen: Stichting A L S , BEDANKT VOOR JULLIE INZET ,DE TIJD IS TEKORT OM ALLES EEN INDRUK TE GEVEN VAN SLAGEN, MAAR JULLIE INZET HEEFT WEL VEEL GOED WERK MOGELIJK GEMAAKT ,DANK JULLIE DAAR VOOR OOK DANK AAN A...
Views: 11898   Replies: 184
Last Post: Aug 23, 2005 12:40am
by Eddy De Clerck
v
Victor
Einde Discussie
Beste allemaal, Ik kondigde vorige week al aan dat ik van Brunsum naar Ladgraaf verhuis waar ik hopelijk betere opvang zal genieten. Ik wil hoegenaamd niet klagen want zoals ik kon vaststellen op de fora zijn vele er erger aan toe dan ikzelf denk ik, al wil ik mij...
Views: 1864   Replies: 22
Last Post: Aug 22, 2005 5:55pm
by Ad
m
Mirjam
HOe gaat het met jullie, de naasten, de partners?
Beste allemaal, Wat ik eigenlijk mis is dat de partners weinig over zichzelf schrijven. Eigenlijk zou ik hier heel graag met jullie over willen schrijven, over hoe het bij jullie overkomt dat jullie partner/vader/moeder is getroffen door ALS. Ik wil dit doen...
Views: 1934   Replies: 23
Last Post: Aug 22, 2005 2:43pm
by Trees
m
Mel
Bedenkelijk forum
Beste webbeheerder??? Ik zet de vraagtekens achter uw naam omdat ik zelfs twijfel of jij in werkelijkheid wel bestaat. Is het niet het overwegen waard om dit forum stop te zetten. Geen enkel bericht is nog van eender welke waarde, niemand heeft nog respect voor elka...
Views: 1591   Replies: 2
Last Post: Aug 21, 2005 3:57am
by Martijn
So much have been said, ...
So much have been said, so little been done, dat zijn de lyrics van een nummer van Bob Marley, misschien kunnen we daar allemaal eens over nadenken. Voor het ogenblik gaat het met mijn vader vrij snel achteruit, in mei werd de ziekte vastgesteld, op die paar maande...
Views: 2011   Replies: 12
Last Post: Aug 18, 2005 6:27pm
by Trees
Info over farmaceutisch onderzoeksinstituut
Plan minister Hoogervorst: 130 mln Rijk investeert in medicijnonderzoek Door onze redacteur Esther Rosenberg DEN HAAG, 18 AUG. Minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) wil 130 miljoen euro investeren in een nog op te richten farmaceutisch onderzoeksin...
Views: 1352   Replies: 0
Last Post: Aug 18, 2005 4:35pm
by Paul Batstra
medicijnstudie Natriumvalproaat
Ook ik ben proefkonijn geworden van dit onderzoek. Er springen nog meer konijnen rond (zoals Hans v.d.B.). U kunt over dit onderzoek lezen (en wellicht mee doen) op: http://www.als-centrum.nl/index.php?id=nieuws&diagnose_id=13&nieuws_id=536
Views: 2705   Replies: 14
Last Post: Aug 16, 2005 5:11pm
by Frans van Tonger...
Update Hans van den Bergh, 14 aug 2005
Beste lezers, Langs deze weg laat ik weten mijn update te hebben geplaatst onder "updates Hans". Met vriendelijke groeten, Hans
Views: 919   Replies: 0
Last Post: Aug 15, 2005 9:20pm
by Hans van den Ber...
v
Victor
Geld geld geld
Op de homepage van dit forum kon je lezen dat er lange wachttijden zijn voor de therapie van dr Huang. Blijkbaar is dat enkel van toepassing bij de onbemiddelde burgers. Vele willen snel naar China maar moeten wachten tot begin 2007, voor de meeste is het dan reeds...
Views: 7885   Replies: 111
Last Post: Aug 14, 2005 9:52pm
by Luc Vermeer
s
Sue
Up-date van Loes
Hallo idereen, Zojuist heb ik Loes up-date gelezen over haar 2e keer China reis. Gr. Sue
Views: 893   Replies: 1
Last Post: Aug 14, 2005 6:35pm
by Mirjam
a
ans
Victor, hoe gaat ie.....???
Victor, Gewoon even voor het geval je toch weer de site bezoekt: hoe gaat ie en zijn ze "daar" (in het prachtige Landgraaf) een beetje aardig en goed voor je? Mis je inbreng! Sterkte en geniet van de momenten dat er te genieten valt! Ans
Views: 1367   Replies: 0
Last Post: Aug 14, 2005 5:17pm
by ans
m
Mirjam
Tips t.a.v medicijnen via sonde/problemen met sondevoeding
Hallo allemaal, Ik denk voor jullie toch wel belangrijke informatie te hebben over problemen met sondevoeding en problemen bij het geven van medicijnen met filmcoatedlaagje via de sonde. Ik heb zelf naar de oplossingen gezocht en wil deze met jullie delen zodat ju...
Views: 1542   Replies: 2
Last Post: Aug 14, 2005 2:10pm
by melanie
m
Mirjam
Misschien nog andere tips
Hallo allemaal In de loop van de tijd ben ik tegen verschillende problemen aangelopen. Er schiet me nu weer het e.e.a te binnen wat ik jullie ook wil laten weten. Naast die verrotte ALS kwamen er bij Henk o.a maagpijn voor. De huisarts schreef Losec voor. Toen...
Views: 1294   Replies: 0
Last Post: Aug 14, 2005 8:58am
by Mirjam
Als contactweekend
Informatie van de Als Liga: ALS contactweekend 2005 09/09/2005 t/m 11/09/2005 10 - jarige bestaan ALS Liga, ipv 2 dagen maken we er voor de gelegenheid 3 dagen van. Het zal een informatierijk, ontspannend en aangenaam weekend worden!! WAAR: Floréal Cl...
Views: 2304   Replies: 9
Last Post: Aug 12, 2005 3:28pm
by Mel
vraagje over de diagnose
Hallo iedereen, ik ben een vrouw van 33 jaar en heb in maart de diagnose a.l.s. gesteld gekregen. Dit na een mri, een m.e.p. en 3 e.m.g. en uitgebreid bloedonderzoek. Vanmiddag werd ik gebeld door mijn neuroloog met het verzoek of ik maandag terug kon komen voor nog...
Views: 1834   Replies: 3
Last Post: Aug 4, 2005 7:14pm
by Frans van Gijzel
1 2 3 4 5
Free Forum powered by Bravenet 
Powered by Bravenet